26/04/2019Etusivu /
Monikulttuurisuus /
Ruotsi /
Uncategorized53 kommenttiaartikkeliin Teinitytön isä: ”Koulu leikkii tyttäriemme kanssa monikulttuurisuusleikkejä”
Mitä tapahtuu kun yläasteikäisten lapsien kouluun tuodaan aikuisia kolmansista maista tulleita miehiä? No ainakin se, että tytöt joutuvat systemaattisen seksuaalisen ahdistelun kohteeksi ja opettajiston mielestä siihen puuttuminen on rasismia.
Muuan Tukholmassa asuva suomalaistaustainen perhe otti yhteyttä Pt-mediaan. Perheen tytär on viimeistä vuotta yläasteella. Tyttären koko yläasteaika kolme vuotta on mennyt taiteillessa yrittäessä olla näyttäytymättä rasistina, toisaalta yrittäessä pitää kolmansista maista tulleiden miesten jatkuvat ahdistelut kauempana.
– Tytön koulunumerot ovat surkeita, sillä hän menee kouluun vain pakosta. Ihan kuin johonkin rangaistusleirille. Hän ei mene sinne oppimaan vaan välttelemään kehitysmaista tulleiden miesten jatkuvia ahdisteluja. Kyse ei ole mistään leikkimielisestä poikamaisesta kujeilusta vaan aikuisten miesten ahdisteluista, isä kertoo.
Tyttö oli normaali kiltti ja avoin lapsi vielä ala-asteikäisenä, mutta kaikki muuttui kuin yläaste alkoi. Kaupunki päätti noihin aikoihin, että niihin kouluihin, joissa ei ollut tarpeeksi monikulttuurisuutta, se sisällytetään jatkossa koulusuunnitelmaan. Käytännössä se tarkoitti sitä, että kolmansista maista tulleita nuorukaisia alettiin kuskaamaan ongelmalähiöistä busseilla sellaisiin kouluihin, joissa valkoisten lasten osuus oli liian suuri.
– Kun tytön seiskaluokka alkoi syksyllä niin luokkaan tuotiin kymmenkunta yksintullutta sotalasta. Ihmettelin hiukan kun tyttö kertoi, että luokassa oli miehiä. En tajunnut heti mitä hän tarkoittaa. Kerran kävin sitten koululla ja jumalauta, luokassa istui aikuisia reilu parikymppisiä miehiä. Ne eivät olleet mitään hyvinkehittyneitä teinejä vaan nuoria raavaita aikuisia miehiä. Jätkillä oli parhaat päällä, tukat tällätty olemus niin maailmaa omistava, että alkoi vituttamaan, isä kertoo.
Isä sanoo, että soitti siltä istumalta koulun rehtorille, mutta puhelu ei johtanut mihinkään. Rehtori veti telat tönköksi ja syytteli isää rasistiksi. Kun rasistikortti vedetään esiin niin asiat eivät sen jälkeen etene mihinkään.
– Sitten tytär kertoi, että luokissa leikitään jotain deitti-leikkejä. Tytöt istutetaan selät vastakkain rinkiin ja miehet siirtyvät tytön luota tytön luokse. He saivat aina pari minuuttia aikaa keskustella kohdalla olevan miehen kanssa. Sinänsä tässä ei kai olisi mitään pahaa jos kaikki osallistujat olisivat lapsia. Mutta kun luokassa oli siis se 10 aikuista miestä, ruotsalaisia pikkupoikia oli 5 ja loput tyttöjä, isä kertoo.
Isä otti tämän jälkeen yhteyttä tyttärensä kaverien vanhempiin ja kaikki olivat samaa mieltä. Ei ollut oikein, että kolmansista maista tulleita miehiä leikitettiin koulussa pikkutyttöjen kanssa. Niin ikään alkoi selvitä, että jokainen tyttö koki seksuaalista ahdistelua. Asia otettiin esille muutaman vanhemman kanssa koulun vanhempainillassa.
– Kerroimme mitä tyttäremme kokevat koulussa. He ovat systemaattisen ja jokapäiväisen seksuaalisen ahdistelun kohteena. Lievimmillään se on sellaista kielellä nuolemisliikkeiden esittelyä tai nylkytystä kuten kiimainen koira tekee. Pahimmillaan tyttöihin käydään käsiksi joukolla. Esimerkiksi kaksi miestä pitää tyttöä käsistä kiinni kun kolmas avaa tämän housun napit ja vetää housut alas.
– Sellainen on myös yleistä, että kun tyttö istuutuu penkille niin mies laittaa nopeasti kätensä penkille ja tyttö istuu käden päälle. Sen jälkeen mies haistelee sormiaan ihan kuin siihen olisi tarttunut jokin haju ja kättä haistatellaan wouwou-huudoin toisille miehille.
– Mutta koko asia esille ottaminen kaatui riitaan. Opettajisto oli yksimielisesti sotapakolaisten puolella. Me olimme rasisteja, jotka ”uivat sakeassa vedessä” ja tyttäremme olivat heille vain materiaalia monikulttuurisuusleikissä.
Koko kolme vuotta, jonka ajana tyttö on ollut yläasteella, isä kertoo olleensa 24/7 puhelimen ääressä.
– Kun tyttö soittaa niin vedän takin päälle ja lähden apuun. Kaksi kertaa hän on soittanut koulun vessasta, jonne on päässyt karkuun ahdistelijoita. Molemmilla kerroilla jätin työt niille sijoille ja kaahasin kaasu pohjassa koululle. Lisäksi tyttö on soittanut koulumatkalta kymmeniä kertoja, että mieslauma seuraa häntä. Näissäkin tapauksissa olen heti lähtenyt apuun.
– Olen yrittänyt ottaa näitä asioita koulun johdon kanssa esille, mutta se on mahdotonta. Kun he tajuavat mitä olen kertomassa nousee väliin heti punainen muuri, jossa lukee ”Olet rasisti”. Sen jälkeen he eivät kuuntele eivätkä noteeraa mitenkään ongelmaa. Monet opettajista kuuluvat erilaisiin turvapaikka-aktivistien ryhmittymiin kuten ”Stoppa utvisningar till Afganistan”, ”Vi står inte” ym (Vrt. Refugees hospitality Club, Stop Deportation ym). Heidän agendansa on yksinkertaisesti niin suuri, että sinne väliin ei voi järkipuheen kanssa mennä.
– Tyttö on lintsannut joka syksy pitkiä aikoja koulusta. Hän kertoo, että syksyllä kun koulut alkavat tilanne on kaikista pahin. En tiedä mitä olisin niissä tilanteissa tehnyt. Olen antanut hänen olla kotona ja pyrkinyt vähän katsomaan mitä koulukirjoissa on esillä ja itse opettamaan hänelle niitä asioita. En ole pakottanut häntä kouluun, sillä ymmärrän tilanteen. Se olisi kuin ajaisi häntä suoraan suden suuhun.
Isä kertoo, että teinitytöt ovat tässä monikulttuurihulluudessa se kaikista eniten kärsivä osapuoli.
– Kukaan ei uskalla käydä tällaisen satakiloisen järkäleen päälle, samoin kuin aikuiset naiset osaavat puolustaa itseään. Mutta miten tuollainen herkkä ja kasvava epävarma teinityttö osaa mitään puolustaa itseään. Varsinkin kun koko koulusysteemi pelaa heitä vastaan.
Näin siis Ruotsissa. Jokainen vanhempi, joilla on tyttölapsia, ovat samassa tilanteessa. Teinipojat taas ovat pelkkiä ryöstökohteita. Heiltä on helppo ryöstää kännykkä ja toppatakki. Sama asia tulee muutaman vuoden viiveellä Suomeen. Sinä, jonka lapsi on tällä hetkellä 4-5 vuotias, niin yläasteiässä lapsi on täyden terrorin kohteena.