Pihatonttu
Respected Leader
Vähän hiipii mieleen epäily, että nyt on osunut joku keppostelu liian lähelle kotipesää. Joku multikultin uhreista on sukua jollekin Exspressenin pomomiehelle?
Tuli aika äkkiä hautuumaa episodin jälkeen...
Media elää mainosmyynnistä. Mainostajat katsovat tarkasti ketkä seuraavat jotain mediaa ja millä mielialalla.
Jos media vetää sellaista linjaa, joka yököttää 80-90% kansalaisista, niin media alkaa haista. Jokainen ymmärtänee mitä tällä tarkoitan.
Joukkovaikuttamisen suhteen pätee sanonta "Media is a message". Viestäntävalinta on viesti.
Kun minä olin lapsi, nuori tai nuori aikuinen, niin arvostettu 5-8 -osainen Helsingin Sanomat oli tulvillaan premium -tuotteiden mainoksia. Nykyisin noin Rantasalmen Sanomien kokoinen Pravda-Hyysäri-Hesari sisältää mainoksia joista elitistisein on ehkä joku halpahalli.
Haju tarttuu. Jos media haluaa säilyttää mainoskolikot ja sitä kautta tulevaisuutensa, niin sen pitää lopettaa löyhkääminen.
Kuluttajat siirtyvät jatkuvasti massoittain niiden medioiden pariin, joissa ideologisesti motivoituneen epärehellisyyden torjuminen ja välttäminen on tekoälyn algoritmien ansiosta helpompaa. Se on osa kuplaantumista ja polarisoitumista, mutta ehkä sitä parempaa kuplaantumista.