Maahanmuutto ja sen vaikutukset Ruotsissa: uutiset ja keskustelu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tetra
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Tanska aikoo säätää maahanmuuttajalähiöiden asukkaille eri lait päästäkseen eroon ”ghetoista” – Pääministeri HS:lle: ”Me syrjimme, mutta kohtuullisesti”
Tanskan puolueet kilpailevat nyt siitä, kuka tekee ankarinta maahanmuuttopolitiikkaa. HS seurasi pääministerin vierailua ”ghetossa”, johon suunnitellaan muun muassa kaksinkertaisia rangaistuksia tietyistä rikoksista.

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005604153.html
 
Milloin Hölmölässä...?!? Nefer nefer nefer...
 
Syvää paheksuntaa...

Demarit ehdottivat, että turvapaikkaa ei enää ollenkaan voisi hakea Tanskan maaperällä ja että Tanskaan otettavien ”ei-länsimaalaisten” määrälle asetettaisiin raja. Tällaisia etnisesti määriteltyjä kiintiöitä eivät ole ehdottaneet Ruotsissa edes ruotsidemokraatit tai Suomessa perussuomalaiset.
 
Tanska aikoo säätää maahanmuuttajalähiöiden asukkaille eri lait päästäkseen eroon ”ghetoista” – Pääministeri HS:lle: ”Me syrjimme, mutta kohtuullisesti”
Tanskan puolueet kilpailevat nyt siitä, kuka tekee ankarinta maahanmuuttopolitiikkaa. HS seurasi pääministerin vierailua ”ghetossa”, johon suunnitellaan muun muassa kaksinkertaisia rangaistuksia tietyistä rikoksista.

Kiväärein varustautuneet poliisit ilmestyivät näkyviin sen jälkeen, kun ohi kulkeneista miehistä yksi näytti poliisille keskisormea. (KUVA: JACOB CRAWFURD)
Petja Pelli HS
Julkaistu: 15.3. 2:00 , Päivitetty: 15.3. 20:13
KORSØR. Keski-ikäinen asukas on työntänyt päänsä ulos kerrostalon ikkunasta Korsørin Motalavejenillä Tanskassa. Hän kuvaa puhelimellaan näkyä, jota ei näillä pihoilla ole ennen nähty.

Tanskan pääministeri Lars Løkke Rasmussen poseeraa alhaalla rapun edessä. Ympärillä pyörii levoton rykelmä stressaantuneita avustajia ja ryppyotsaisia turvamiehiä. Kamerat räpsyvät, kun pääministeri kättelee paikallisia päättäjiä.


Tanskan pääministeri Lars Løkke Rasmussen (oikealla keskellä) vieraili perjantaina Korsørissa katsomassa hallituksen ghetto-listalla olevaa aluetta. Kuvassa näkyvä talo tullaan purkamaan osana hallituksen ghetto-suunnitelmaa. (KUVA: JACOB CRAWFURD)
Mahtaakohan ikkunan mies tietää, että pian tämäkin talo revitään maan tasalle osana Rasmussenin suunnitelmaa? Tietääkö hän kotinsa kuuluvan hallituksen ”ghetto-listalle” ja ”rinnakkaisyhteiskuntaan”, jota vastaan hallitus nyt taistelee?



TANSKA on Pohjoismaiden maahanmuuttopolitiikan kovanaama. Sen linjaukset ovat tavallisesti kautta linjan ankarampia kuin pohjoisnaapuri Ruotsin. Suomeenkin verrattuna keskustelun sävy on tiukempi, vaikka tulijamäärät ovat nyt olleet pienempiä. Tanskasta haki turvapaikkaa vuosina 2015, 2016 ja 2017 yhteensä 31 000 ihmistä, saman verran kuin Suomesta pelkästään vuonna 2015.

Tänä talvena ankaruus on noussut uudelle tasolle. Tanskan suurimmat puolueet kilpailevat nyt siitä, kenellä on šokeeraavin maahanmuuttajia koskeva kiristysehdotus.


Korsørin Motalavej on yksi Tanskan hallituksen listaamista 22 ghetto-alueesta. Se joutui listalle, koska sen asukkaista on ”ei-länsimaalaisia” yli puolet ja koska siellä asuvista aikuisista on työvoiman ulkopuolella 44 prosenttia. (KUVA: JACOB CRAWFURD)
Demarit ehdottivat, että turvapaikkaa ei enää ollenkaan voisi hakea Tanskan maaperällä ja että Tanskaan otettavien ”ei-länsimaalaisten” määrälle asetettaisiin raja. Tällaisia etnisesti määriteltyjä kiintiöitä eivät ole ehdottaneet Ruotsissa edes ruotsidemokraatit tai Suomessa perussuomalaiset.

Tanskan hallitusta johtaa liberaali Venstre-puolue. Sen nokitus tähän kilpaan on tuore ”ghetto-suunnitelma”.

”Tanska ilman rinnakkaisyhteiskuntaa – ei ghettoja vuonna 2030”, kuuluu sen otsikko.

Suunnitelman ydintä ovat säännöt ja sanktiot, jotka asettaisivat maahanmuuttajavaltaisten ongelmalähiöiden asukkaat lain edessä eriarvoiseen asemaan verrattuna muihin tanskalaisiin.

Paljon on saanut huomiota esimerkiksi ehdotus tuplarangaistuksista. Laki antaisi poliisille mahdollisuuden päättää, että esimerkiksi Korsørin Motalavejenillä tehdyistä rikoksista saisi kaksinkertaisen rangaistuksen määrättynä aikana. Muutos koskisi tiettyjä rikoksia, esimerkiksi huumerikoksia ja vahingontekoja.

Tästä herää ilmiselvä kysymys: eikö ihmisten pitäisi olla lain edessä tasaveroisia?

Rasmussen on päättänyt ghetto-vierailunsa Korsørin yhteisökahvilan eteen keskelle toimittajarypästä. Kysytään asiaa suoraan häneltä.

Miten vastaatte arvosteluun syrjinnästä?
”Tämä nimenomainen ehdotushan ei ole lainkaan syrjivä”, Rasmussen sanoo HS:lle.


Tanskan pääministeri Lars Løkke Rasmussen vastasi HS:n kysymykseen Korsørin Motalavejenillä paikallisten nuorten miesten seuratessa taustalla.(KUVA: JACOB CRAWFURD)
Hänen mielestään laki on tasa-arvoinen, koska se koskee kaikkia tanskalaisia, jotka sattuvat tekemään rikoksen kyseisellä alueella.

”Myönnän kuitenkin, että me syrjimme tietyissä asioissa, mutta kohtuullisesti”, pääministeri jatkaa. Hän viittaa esimerkiksi päiväkoteihin liittyvään esitykseen.

”Jos asut yhdellä näistä alueista, jotka me määrittelemme ghetoiksi, sinun on pakko panna lapsesi päiväkotiin. Se ei ole yleinen sääntö tanskalaisessa yhteiskunnassa.”

Ghettojen lapset pantaisiin myös kielitestiin ennen koulun aloittamista, toisin kuin muut tanskalaislapset. ”Sekin on vain kohtuullisesti syrjivää. Siksi päätimme avoimin mielin tehdä nämä ehdotukset”, Rasmussen toteaa.

Säännöistä lipsuvia vanhempia rangaistaisiin lapsilisien menetyksellä.


Tanskan pääministeri Lars Løkke Rasmussen tapasi ghetto-kierroksellaan paikallisia asukkaita, poliisia ja päättäjiä. Kohtaamispaikkana oli julkisin varoin tuettu kahvila, joka muun muassa työllistää alueen vaikeammin työllistyviä ihmisiä. (KUVA: JACOB CRAWFURD)
PÄÄMINISTERI on poistunut nollakelistä kahvilan lämpöön tapaamaan paikallisia päättäjiä, kun ulkona puhkeaa välikohtaus. Joukko nuoria miehiä on matkalla kotiin moskeijan perjantairukouksista, ja yksi heistä ajautuu sanaharkkaan poliisin kanssa.

Syynä on kasvot peittävä huivi. Tanska on juuri säätänyt niin kutsunut burka-lain, joka kieltää kasvojen peittämisen. Nuori mies ei kauaa ehdi näyttää poliisille keskisormea, kun jostain ryntää esiin kolme rynnäkkökiväärein ja kypärin varustettua poliisia. He taklaavat miehen tiiliseinää vasten ja osoittelevat hetken aseillaan muutakin miesjoukkoa.

Taas nähtiin pieni esimerkki siitä, että suhteet virkavallan ja paikallisten välillä eivät ole kovin luottamukselliset.

HS:n haastattelemien paikallispoliisien mukaan alueella kuulee joskus huutelua ja huumekauppaa tapahtuu, mutta poliisin työolot ovat muuten turvalliset. Paikallisten imaamien kanssa tehdään yhteistyötä lähes päivittäin.


Paikallispoliisi Michael Nilssonin mukaan poliisilla ei ole vaikeuksia tehdä lähiössä työtään. ”Joskus joku saattaa huutaa jotain ja juosta sitten pois, ei mitään sen vakavampaa.” (KUVA: JACOB CRAWFURD)
Muddi Ahmad, 22, on yksi keskisormivälikohtauksen tarkkailijoista. Hän ei vaikuta vähimmässäkään määrin kiihtyneeltä. Mitä hän ajattelee pääministerin vierailusta?

”Kaikki ovat tänne tervetulleita”, hän sanoo.

Oikeustiedettä opiskeleva Ahmad ei tyrmää suoriltaan myöskään ghetto-suunnitelmaa. ”Jos sillä onnistutaan tekemään tästä alueesta sekoittuneempi, niin sehän on vain hyvä asia.”

Ghetto-suunnitelman yksi tavoite on taistella asuinalueiden eriytymistä vastaan. Kyse on Helsingissäkin harjoitettavasta politiikasta: suunnitellaan alueita niin, että niissä on sekaisin omistusasumista ja halvempaa vuokra-asumista. Tällä tavoin samoihin koululuokkiin päätyy todennäköisemmin sekä paikallisten että maahanmuuttajien lapsia.

Tanskan ghetto-suunnitelmassa puretaan maahanmuuttajavaltaisten naapurustojen vuokrataloja. Tilalle rakennetaan omistusasumista ja kalliimpia vuokra-asuntoja.

Tuplarangaistuksia Ahmad sen sijaan pitää käsittämättöminä. ”Ne loukkaisivat ihmisoikeuksiamme.”


Korsørin asukas Beth Pedersen sanoo, ettei hän uskalla enää mennä illalla yksin ulos, koska runsas vuosi sitten lähikaupan kulmalla pahoinpideltiin mies. Hän ei pidä myöskään siitä, kun maahanmuuttajat puhuvat omaa kieltään toisilleen. ”Ei voi tietää, mitä he suunnittelevat”, hän sanoo. Pedersen on asunut Motalavejenillä 20 vuotta, mutta hänellä ei ole yhtään ulkomaalaista ystävää. Pedersenin mielestä hallituksen ghetto-suunnitelma ei mene tarpeeksi pitkälle. ”Pitäisi asettaa kiintiöt sille, kuinka monta maahanmuuttajaa kussakin rapussa saa asua”, hän sanoo.(KUVA: JACOB CRAWFURD)
PÄÄMINISTERI Rasmussenin mukaan suunnitelman lopullinen tavoite on, että ”Tanskan kaikki alueet olisivat vähän enemmän niin kuin Tanska keskimäärin”. Tätä kohti on pyritty täällä Korsørissa pitkään, myös pehmeämmin keinoin.

Paikallisen Bydelsmødre-naisjärjestön aktiivit Hanata Issilam ja Ayan Noor kertovat pari esimerkkiä. Issilam on kotoisin Komoreilta, Noor Somaliasta. Molemmat ovat kotoutuneet ja oppineet kielen, ja nyt he auttavat uusia tulijoita järjestön vapaaehtoisina.

Useimmiten kyse on Tanskan lakien ja tapojen opettamisesta ja väärinymmärrysten selvittelystä.


Ayan Noor ja Hanata Issilam tekevät vapaaehtoistyötä Bydelsmødre-naisjärjestössä, jonka nimen voisi suomentaa esimerkiksi ”Kaupunginosaäidit”. Issilam muutti Tanskaan jo yhdeksänvuotiaana, ja hänellä on miehensä kautta paljon tanskalaisia ystäviä. Noorin mukaan paikallisten kontaktien saaminen ei ole aina helppoa. (KUVA: JACOB CRAWFURD)
Issilam esimerkiksi auttoi miehensä hakkaamaa myanmarilaisnaista hankkimaan avioeron. ”Joillekin naisille täytyy kertoa, että heillä on se oikeus”, Issilam sanoo. Nyt nainen on aikuiskoulutuksessa.

Noor taas selvitteli tilannetta, jossa tanskalaisperhe kielsi lapsiaan leikkimästä naapurissa asuvan syyrialaisperheen lasten kanssa ja valitti kaikesta, mitä he tekivät. ”Syyrialaiset olivat täysin epätoivoisia ja valmiita muuttamaan pois maasta. Lopulta toinen talossa asuva tanskalaisperhe todisti, että ongelma oli siinä tanskalaisperheessä”, Noor kertoo.

Äidit ovat sopeutumisen edistämisessä avainasemassa. Heillä tuppaa olemaan suuri vaikutusvalta nuoriin. Lisäksi he ovat itse usein suurimmassa vaarassa joutua yhteiskunnan ulkokehälle, jos he ovat kotona lasten kanssa eivätkä opi kieltä.

Issilamin ja Noorin mielestä ghetto-suunnitelmassa ongelmallisinta on leimaavuus.

”Monilla tänne muuttavilla ihmisillä on taustalla paljon traumaa ja sotaa. Heitä pitäisi kuunnella eikä rangaista”, Issilam sanoo.

”Riskinä on, että eristämme näitä ihmisiä vain lisää.”
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005604153.html
 

ulkona puhkeaa välikohtaus. Joukko nuoria miehiä on matkalla kotiin moskeijan perjantairukouksista, ja yksi heistä ajautuu sanaharkkaan poliisin kanssa.

Syynä on kasvot peittävä huivi. Tanska on juuri säätänyt niin kutsunut burka-lain, joka kieltää kasvojen peittämisen. Nuori mies ei kauaa ehdi näyttää poliisille keskisormea, kun jostain ryntää esiin kolme rynnäkkökiväärein ja kypärin varustettua poliisia. He taklaavat miehen tiiliseinää vasten ja osoittelevat hetken aseillaan muutakin miesjoukkoa.

Taas nähtiin pieni esimerkki siitä, että suhteet virkavallan ja paikallisten välillä eivät ole kovin luottamukselliset.

HS:n haastattelemien paikallispoliisien mukaan alueella kuulee joskus huutelua ja huumekauppaa tapahtuu, mutta poliisin työolot ovat muuten turvalliset. Paikallisten imaamien kanssa tehdään yhteistyötä lähes päivittäin.

Oikein! Tanskassa otetaan/tullaan ottamaan heti näiltä toisen maailman ganstereilta luulot pois, eikä haluta Ruotsin tilannetta, missä poliiseja kivitetään, halveksitaan ja poltetaan tai räjäytetään heidän autonsa.
Tanskalaisilta pitää kaikkien länsimaiden ottaa mallia ja näyttää millainen laki tässä maassa on.
 
ulkona puhkeaa välikohtaus. Joukko nuoria miehiä on matkalla kotiin moskeijan perjantairukouksista, ja yksi heistä ajautuu sanaharkkaan poliisin kanssa.

Syynä on kasvot peittävä huivi. Tanska on juuri säätänyt niin kutsunut burka-lain, joka kieltää kasvojen peittämisen. Nuori mies ei kauaa ehdi näyttää poliisille keskisormea, kun jostain ryntää esiin kolme rynnäkkökiväärein ja kypärin varustettua poliisia. He taklaavat miehen tiiliseinää vasten ja osoittelevat hetken aseillaan muutakin miesjoukkoa.

Taas nähtiin pieni esimerkki siitä, että suhteet virkavallan ja paikallisten välillä eivät ole kovin luottamukselliset.

HS:n haastattelemien paikallispoliisien mukaan alueella kuulee joskus huutelua ja huumekauppaa tapahtuu, mutta poliisin työolot ovat muuten turvalliset. Paikallisten imaamien kanssa tehdään yhteistyötä lähes päivittäin.

Oikein! Tanskassa otetaan/tullaan ottamaan heti näiltä toisen maailman ganstereilta luulot pois, eikä haluta Ruotsin tilannetta, missä poliiseja kivitetään, halveksitaan ja poltetaan tai räjäytetään heidän autonsa.
Tanskalaisilta pitää kaikkien länsimaiden ottaa mallia ja näyttää millainen laki tässä maassa on.
Noin se pitää hoitaa.Voimaa ne tottelee,etenkin kun kokonaismäärä pysyy hanskassa.
 
Ei saa enään kritisoida islaamia Ruotsissa.....

65-årig kvinna kritiserade islam – utsattes för sex förhör, husrannsakan och riskerar nu fängelse
http://www.friatider.se/65-rig-kvin...-f-rh-r-husrannsakan-och-riskerar-nu-f-ngelse

https://pt-media.org/2018/03/15/jonkopingissa-alkoi-hyvin-tavallinen-kiihotusoikeudenkaynti/
Jönköpingissä alkoi hyvin tavallinen kiihotusoikeudenkäynti
PT-MEDIA.ORG TOIMITUS 20 TUNTIA SITTEN 12 KOMMENTTIA

15.3.2018
Jönköpingin käräjäoikeudessa alkoi eilen hyvin tavallinen oikeudenkäynti. Syyttäjä vaatii keski-ikäiselle naiselle eräänlaista ”mielipidetuomiota” ja rangaistukseksi pientä vankeutta.
Nainen on Sverigedemokraattien varavaltuutettu Jönköpingin kaupunginvaltuustossa ja häntä syytetään kiihottamisesta kansanryhmää vastaan. Tapahtuman tausta on se, että nainen kirjoitti Facebookiin – syyttäjän mielestä maahanmuuttajista parasiitteina ja homekorvina– mutta nainen kiistää.
Nainen kirjoitti Facebookiin mm, että yhteiskunnassa riehuu raiskaajia. Tarkastiottaen lausuma meni:
– Yhteiskunnassamme riehuu raiskaajia, jotka raiskaavat ruotsalaisia naisia, he polttavat autoja ja muuta sellaista. Miksi ette (emme) tee asialle mitään, nainen kysyy filmillä.
Syyttäjän mukaan lausumat ovat menneet ”rajan yli”. Lausumat ovat rasistisia ja vihamielisiä. Nainen kertoo esitutkinnassa, että ei ole lausumissaan missään vaiheessa maininnut sanallakaan ihonväriä tai taustaisuutta. Niin ikään oikeudessa mainittiin naisen lausuma:
– Kyse on henkilöistä, joilla ei ole mitään laillista oikeutta oleskella Ruotsissa.
Näistä lähtökohdista oikeus siis alkaa harkitsemaan naisen syyllisyyttä kiihottamiseen kansanryhmää vastaan.
Seurataan tuomiota.

Uusimmat 24h
 
Mitäs helvettiä HS nyt puuhaa....
https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000005607278.html?ref=rss
Moskeijan kolmeminuuttisesta rukouskutsusta repesi äläkkä – Ruotsi vetää rajoja sille, miten islam saa näkyä ja kuulua
Kirkonkellot hyväksytään, mutta kuuluvatko moskeijoiden rukouskutsut kansankotiin? Entä uskonnolliset koulut?
Växjön moskeija viime kesänä.
Växjön moskeija viime kesänä. (KUVA: GOOGLE)
Petja Pelli HS
Julkaistu: 18.3. 2:00

VÄXJÖ on 60 000 asukkaan kunta eteläisessä Ruotsissa. Kolme kilometriä keskustasta pohjoiseen seisoo vaaleansininen harjakattoinen puurakennus.

Viime aikoina rakennus on nähty vähän väliä Ruotsin suurimpien lehtien sivuilla. Rakennus lumisen pihan keskellä ei kiinnitä valokuvissa huomiota millään tavalla, mutta siellä pitää majaansa Växjön muslimien säätiö ja Växjön moskeija.

Helmikuun puolivälissä paikallisen muslimiseurakunnan imaami Ismail Abu Helal pyysi kunnalta lupaa rukouskutsun kuuluttamiseen moskeijan kovaäänisistä. Kolme minuuttia kestävä arabiankielinen kutsu kaikuisi lähitienoille kerran viikossa, perjantaisin lounasaikaan.

”Se saisi täkäläiset muslimit tuntemaan olonsa turvalliseksi ja vahvistaisi uskonnonvapautta”, Abu Helal perusteli Ruotsin yleisradiolle.
MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

MAINOS PÄÄTTYY

VÄXJÖSSÄ on ollut kristitty piispanistuin vuodesta 1170. Tuomiokirkossa on viisi kelloa. Nyt niiden seuraksi Växjön uskonnolliseen ilmatilaan oli tulossa kilpaileva ääni.

Piispa Fredrik Modéus ei pahastunut. On luonnollista, että erilaiset uskonkäsitykset elävät rinta rinnan toistensa kanssa, hän kirjoitti sosiaaliseen mediaan jo samana päivänä.

Kunnan ympäristövirasto alkoi käsitellä asiaa teknisenä äänentasokysymyksenä, ja läpimeno näytti todennäköiseltä.

Kyseessä ei olisi ollut ensimmäinen kerta, kun rukouskutsu sallitaan Ruotsissa. Ensimmäinen Allahia ylistävä rukouskutsu kuultiin Fittjan moskeijasta vuonna 2013.

Kaksi päivää myöhemmin Växjön piispa kuitenkin poisti ekumeenisen päivityksensä. Osa vihapalautteesta oli yksinkertaisesti liian rankkaa.

Tapahtumat alkoivat vyöryä. Paikallisen kokoomuksen edustaja pyysi muslimeja perumaan pyyntönsä. Kävi myös ilmi, että on moskeijasta jo pari kertaa kutsuja huudeltukin, ilman lupia.

Pian kantaa otettiin suurimpien medioiden mielipidepalstoilla. Kansallinen keskustelu Växjön kolmeminuuttisesta oli alkanut.

LUULTAVASTI kyse oli ajoituksesta.

Ruotsissa on vaalivuosi. Syyskuussa äänestetään. Yleensä Ruotsin vaaleissa puhutaan taloudesta ja työttömyydestä. Nyt valtion kassa pullistelee ylijäämästä ja työllisyysaste on Euroopan korkein.

Maahanmuutolle ja turvallisuudelle on jäänyt tilaa vaalikysymysten kärkipaikoilla. Toinen syy on se, että Ruotsiin on tullut lyhyessä ajassa valtava määrä uusia ihmisiä muslimimaista. Vuoden 2015 alusta lähtien turvapaikanhakijoita on saapunut yli 200 000. Yleisimmät lähtömaat ovat Syyria, Afganistan ja Irak.

On aiheellistakin puhua siitä, miten nämä ihmiset otetaan osaksi yhteiskuntaa. Siinä keskustelussa ei voi välttää pohdintaa siitä, kuinka islam ja maallinen kansankoti sovitetaan yhteen. Rajanvetoja haetaan parhaillaan monissa kysymyksissä yhtä aikaa.

Tiistaina 13. maaliskuuta sosiaalidemokraatit julistivat vaalilupauksen: jos he saavat jatkaa vallassa, uskonnolliset yksityiskoulut kielletään. Näitä kouluja on noin 70, ja iso osa niistä on kristittyjä. Oli silti aika selvää, että julistus tähtäsi ennen muuta muslimikouluihin.

Kuntaministeri Ardalan Shekarabi kirjoitti Aftonbladetiin, että hän ei haluaisi kokea Ruotsissa samaa kuin lapsuutensa Iranissa. Shekarabin mielestä uskonnolliset yksityiskoulut kasvattavat ihmisryhmien välisiä kuiluja Ruotsissa ja vaikeuttavat integraatiota.

SYYTÄ huoleen on. Göteborgissa muslimikoulua johtava kokoomuspoliitikko Abdirizak Waberi sanoi Ruotsin yleisradioyhtiö SVT:n dokumentissa unelmoivansa elämästä sharia-lain ohjaamassa maassa. Koulua on syytetty poikien suosimisesta arvosanojen jakamisessa.

Samaan aikaan demarit esittivät huolensa valtion tuesta uskonnollisille järjestöille. Verokruunuja on ohjattu esimerkiksi Ibn Rushd -tutkimuslaitokselle. Se ylläpitää islamofobi.se-verkkosivustoa, jossa esitetään kiistattomana faktana muun muassa, että ”rasismi muslimeja vastaan on ollut yksi kulmakivistä ’demokraattisen ja modernin lännen’ rakentamisessa”.

Ruotsin valmiusviranomaisen tuoreen selvityksen mukaan Ibn Rushdilla on kytköksiä Egyptistä lähtöisin olevaan sunniverkostoon, Muslimiveljeskuntaan. Selvityksen mukaan Muslimiveljeskunnan hallitsemat järjestöt ovat muutenkin yliedustettuina, kun Ruotsin mediassa kuullaan maan muslimiväestöä. Ruotsissa on satojatuhansia muslimeja, joista kaikki eivät todellakaan allekirjoita vanhoillisen veljeskunnan ajatuksia materialistisen lännen perikadosta.

Viime aikojen hätkähdyttävin islam-kohu syntyi Solnan käräjäoikeuden päätöksestä. Oikeus vapautti vaimonsa hakkaamisesta syytetyn miehen. Perusteluissa oikeus kirjoitti, että mies tuli paremmasta perheestä kuin nainen. Lisäksi oikeus ihmetteli, miksi nainen kertoi asiasta ensiksi poliisille eikä suvulleen.

Yksi tuomion antaneista lautamiehistä oli keskustapoliitikko Ebtisam Aldebe. Hän on sanonut SVT:n haastattelussa aiemmin, että Ruotsin muslimien avioero- ja perimyskysymyksiä pitäisi ratkoa islamin opetusten eikä Ruotsin lakien mukaan. Aldebe ja toinen lautamies Hasan Fransson erotettiin tapauksen jälkeen sekä keskustapuolueen että oikeuden palveluksesta.

Tästä tapauksesta ei kukaan Ruotsin poliitikoista ole ollut eri mieltä: uskonnollisilla perinteillä ei pitäisi olla sijaa oikeuden päätöksissä.

VÄXJÖN rukouskutsut sen sijaan odottavat yhä tuomiotaan. Kokoomuksen eduskuntavaaliehdokas, teologian tohtori Anne Heberlein kirjoitti Svenska Dagbladetissa, että ”rukouskutsut rikkovat selvästi uskonnonvapautta vastaan”.

”Uskonnonvapaus pitää sisällään myös vapauden välttää uskontoa”, hän perusteli.

Tämä on tulkinta, johon uskonnottoman on helppo samastua. Se on myös tulkinta, joka äärimmilleen vietynä jättää uskonnonvapaudesta aika vähän jäljelle. Tästä Linné-yliopiston uskontotieteen professori Jonas Svensson pian saman lehden sivuilla muistuttikin.

YK:n ihmisoikeusjulistuksen mukaan uskonnonvapaus tarkoittaa oikeutta ”uskonnon tai vakaumuksen julistamiseen yksin tai yhdessä toisten kanssa, sekä julkisesti että yksityisesti, opettamalla sekä harjoittamalla hartautta ja uskonnollisia menoja”.

Jos kaikilla on oikeus ”välttää uskontoa” kaikissa tilanteissa, eikö silloin pitäisi kieltää myös esimerkiksi Jehovan todistajien koputtelukierrokset ja kirkonmiesten esiintymiset yleisradion ohjelmissa? Kirkonkelloista puhumattakaan.

Heberleinin mukaan ero kirkonkellojen ja muslimien rukouskutsun välillä on siinä, että islamin uskontunnustuksen sisältävä rukouskutsu on jo ”rukous itsessään”. Tämä on totta. Toisaalta tuntuu aika paksulta väittää, että jumalanpalveluksesta ilmoittavien kirkonkellojen kajahtelu ei pitäisi sisällään minkäänlaista uskonnollista viestiä.

Jäämme odottamaan Växjön kunnan päätöstä.
 
Operaatio Louhi voisi käsittää kaikkien Tukholmasta pohjoiseen olevien läänien haltuunoton.

8296899797443efe18f1deeb72d7e482.jpg
 
https://pt-media.org/2018/04/10/tapaus-arif-moradi-sai-miraakkelilopun-miehelle-ikuinen-yllapito/
Tapaus Arif Moradi sai miraakkelilopun – miehelle ikuinen ylläpito
PT-MEDIA.ORG TOIMITUS 10 TUNTIA SITTEN 14 KOMMENTTIA
dsc_0092-1.jpg

Moradi vasemmalla.


10.4.2018

Tapaus Arif Moradi saa taas uusia vaiheita. Kaikenkaikkiaan tapaus pääsee Ruotsin historian top kymppiin huikeimpien sotapakolaistarinoiden listalle.
Lyhyt kertaus, jos joku ei muista mistä on kyse. Arif Moradi- niminen afgaani tuli Ruotsiin vuonna 2014 yksintulleena sotapakolaislapsena. Aika pian selvisi, että Moradi ei ollut mikään lapsi vaan täysi-ikäinen nuori mies. Hän kieltää tietoisesti valehdelleensa ikänsä, hän ei vain muistanut sitä oikein. Hän sai ensimmäisen kielteisen, josta alkoi monta vuotta kestänyt valitusrumba.

Julkisuuteen Moradi nousi ”yksintulleiden lasten” äänenä. Hän kuului Ung i Sverige-nimiseen yksintulleiden afgaanilasten etujärjestöön. Moradi paistatteli päivää median paisteessa niin teeveessä kuin lehdissä. Hän kertoili kuinka yksintulleilla lapsilla oli vaikeaa ja kuinka oleskelulupaa tarvitaan. Ja kuinka Afganistanissa lähtee heti henki.

Toimittajat kuuntelivat silmät kosteina miehen juttuja, vaikka tämä siis oli maahanmuuttoviraston päätöksellä julistettu täysi-ikäiseksi hammastestien perusteella. Silti Moradi esiteltiin ihan SVT:n ajankohtaisohjelmissa jonakin lapsi-ihmisoikeustaistelijana.

Kun kielteisiä alkoi tippua lisää, ja valituksiin ja valituksen valituksiin vastattiin negatiivisesti, veti Moradi ässän hihasta, jeesus-kortin. Moradi tuppautui seurakuntaan ja pääsi jollain käsittämättömällä tavalla teinien rippileirille joksikin ei isoseksi, mutta jotain sinnepäin, ”assistentti”, kuten kirkon piiristä kerrottiin.

Viime vuoden kesänä Moradi sitten vietti aikaa riparilla pikkutyttöjen kanssa. Ja siitä seuraa tietenkin se, että Moradi ei voinut enää hillitä kiimaansa vaan hän yritti raiskata rippileirillä 14-vuotiaan tytön. Tyttö onnistui kuitenkin riuhtomaan itsensä irti afgaanin otteesta ja pääsi pakenemaan vessaan lukkojen taakse. Myöhemmin Moradi sai seksuaalisesta ahdistelusta pienen sakkotuomion ja ehdollisen vankeuden.

dsc_0091-1.jpg

Moradi vasemmalla.


Nyt tapahtui jotain aivan käsittämätöntä. Sen sijaan, että lapsiahdistelija olisi tuomittu, kuten lapsiahdistelijat nyt tavataan teilata, niin turvapaikka-aktivistit lähtivätkin osoittamaan tukeaan Moradin puolelle uhriksi joutunutta tyttöä vastaan. Kaikki ruotsalaiset RHC:n tapaiset organisaatiot kuten #jag-är-här adoptoivat Moradin itselleen. Tuhatpäinen turvapaikka-aktivistien naisarmeija itki lämmintä itkua Moradin puolesta aloittaen vainon uhria kohtaan.

Palstoilla kirjoiteltiin, että sitä on monenlaista pikkuhutsua. ”Aivan liian monet pikkutytöt valehtelevat tälla tavoin vain rahan takia” ja ”Pikku-tytöt pitkine silmäripsineen voivat aiheuttaa todellisen helvetin jäbille. Pikkuisen itkua ja hammastenkiristystä tapaa auttaa kaikissa tilanteissa tyttöjä, vittuuuuuu mitä ällöttäviä ihmisiä” (Tarkoittaa siis uhria).

Kun Moradin seksuaaliahdistelutapaus oli alkuvaiheissa yrittivät myös kirkon työntekijät saada tytön olemaan hiljaa, sillä seurakunnan naikkoset rakastivat niin paljon nappisilmäistä afgaanilasta, että olivat mieluummin seksuaalirikollisen kuin nuoren uhrin puolella.

Sen jälkeen kun kaikki valitusasteet oli käyty läpi, ja kaikissa papereissa seisoi ”palautettava”, otettiin Moradi viime joulukuussa kiinni säilöön ja palautusta alettiin valmistella.

Mutta sitten tapahtui ihme. Luultavasti yläkerta tuli tässä tapauksessa apuun. Tapahtui ihme. Karkoituspäätös muuttui ihmeen lailla oleskeluluvaksi.

Moradi sai oleskeluluvan. Syy: Jeesus oli tullut miehen elämään.

Moradi sai siis oleskeluluvan sillä perusteella, että on ottanut Jeesuksen sydämeensä. Se henkilö, joka kirjoitti Moradille todistuksen uskoontulosta ja kasteesta, ja vahvisti sen maahanmuuttoviraston käsittelyssä, oli sama henkilö seurakunnan piiristä, joka yritti suojella Moradia viime kesän seksuaaliahdistelukohun tiimoilta. Sama henkilö, joka yritti hiljentää 14-vuotiaan tytön, joka oli joutunut Moradin raiskausyrityksen kohteeksi, todisti Moradin puolesta, että tämä oli nyt vanhurskas uskovainen mies.

Moradi oli siis jo käytännössä toinen jalka palautuskoneessa, vaikka pääsikin vapaalle odottelemaan karkoitusta. Tässä tilanteessa seurakuntalaiset tekevät kaikkensa seksuaalirikollisen puolesta; valehtelevat jeesuksesta, uskoista ja kasteista. Kun kuvainnollisesti lentokoneen vöitä ollaan kiinnittämässä niin maahanmuuttovirasto lätkäisee leiman ”ikuinen oleskelulupa” ja asia pihvi.

Moradi käytti jeesuskorttia loppuun asti ja luotti siihen, että kristittynä palautus Afganistaniin olisi ”vaarallista”. Ja kikka toimi. Kristityksi kääntyminen on kuitenkin pelkkä yksinkertainen ja joissakin tapauksissa toimiva kikka saada oleskelulupa. Tätä bluffia tukevat kirkko ja muut uskonnolliset yhteisöt. Ja tietenkin turvapaikka-aktivistit.

Aikaisemmat jutut Arif Moradista: https://pt-media.org/?s=arif+moradi

Uusimmat 24h
 
Vaikka suomalaiset ovat mestareita omaan jalkaan ampumisessa niin ruotsalainen vie kyllä meistäkin voiton.
Myönnettävä on että heillä tähtäys on parempi. Päähän osuu.


.
 
Nimittäin virheellisellä politiikalla voidaan luoda tilanne, jossa ei sitten enää riitä poliisit eivätkä mitkään. Huonoa strategiaa ei voida korvata onnistuneellakaan taktiikalla.
 
Back
Top