Maanpuolustajan perhekäsitys

Huhta

Greatest Leader
Mikä on foorumilaisten perhekäsitys?

Minulle se on ehkä kansainvälisempi kuin monelle muulle, sillä sisaruksia ei ole, mutta serkkuja taas on sitten senkin edestä - sekä itseä vanhempia että nuorempia. Ei sillä, että olisimme erityisen läheisiä, mutta kun maantieteellisesti ollaan pienellä alueella, niin tulee silti tavattua säännöllisesti epäsäännöllisellä kokoonpanolla.

Muita ajatuksia perhekäsityksestä?
 
Itse kun en niin sukuloinneista välitä, niin minulle perheeksi riittää mainiosti lapsuuden perhe sekä se itse perustettu. Muu suku ovat sitten vaan.. noh sukulaisia.
Ei toki haittaa tai ole minulta pois jos joku käsittää oman perheesä laajempanakin konstruktiona.
 
Viimeksi muokattu:
Hetero ydinperhe. Vaimon puolelta eroamisia on ollut jokaisessa perheessä. Kaiken kruunaa appiukon minuakin vuosia nuorempi latino vaimo. Minun puolelta hyvin konservatiiviset arvot molemmilta vanhemmilta. Äitini ruotsinkielinen suuresta perheestä. Perhe ei sulattanut isääni joka oli suomenkielinen. Joululahjatkin jätettiin oven taakse. Ajan mittaan toki asenteet muuttuivat.
 
Minusta perhe on vanhemmat ja lapset +vanhempien vanhemmat.
Minä asuin lapsuudenkodissa samassa talossa kuin isäni vanhemmat. Omien vanhempien lisäksi.
Äidin vanhemmat asuivat muutaman kymmenen kilometrin päässä.
 
Jaan Snellmanin Valtio-opissa esitetyn perhekäsityksen. Perheen objektiivinen tarkoitus on kasvattaa siveellisiä kansalaisia ja Snellmannin työkalu tähän oli porkkana, eikä suinkaan keppi (vitun vapaamielinen hegeliläinen!).

Jos kaksi yhdessä osoitteessa ei siis muutu pian kolmeksi, neljäksi jne., niin sillä 'perheellä' ei ole tarkoitusta. Mikäli J.V. eläisi ja varsinkin jos osaisi suomea, sanoisi tämä minulle: 'roskiin tollaset turhat viljasiilot'.
 
Perhekäsitys vaihtelee kulttuurista riippuen. EI kannata ajatella että täällä Impivaarassa tiedetään tai osataan asiat parhaiden. Esimerkkinä Turkkilainen kaverini, naimisissa muutama lapsi. Hänellä on itsellään 10 sisarta ja 10 veljeä. Isällään 3 vaimoa (ei siis 4). Perhekäsitys on vahvasti kulttuurisidonnainen. Aika, paikka, tausta ym asiat vaikuttavat käsityksen muodostumiseen. Perhekäsitys saattaa myös muuttua jo yhdessä sukupolvessa, kuten tämä esimerkki osoittaa..
 
Itsellä isä, äiti ja pikkusisko. Nykyisin toki luen perheeseen mukaan siskon aviomiehenkin. Ja onhan sisko aviomiehineen asunutkin meillä kotona Seinäjoella pari kesää.

Kaiken kruunaa appiukon minuakin vuosia nuorempi latino vaimo.
Onko rehevä pyöreä takamus isoilla puskureilla ja mukavasti muodokas? Siis vaimo tietty.
 
Itsellä isä, äiti ja pikkusisko. Nykyisin toki luen perheeseen mukaan siskon aviomiehenkin. Ja onhan sisko aviomiehineen asunutkin meillä kotona Seinäjoella pari kesää.


Onko rehevä pyöreä takamus isoilla puskureilla ja mukavasti muodokas? Siis vaimo tietty.
Onhan se.
 
Back
Top