Maanpuolustus.net Lounge

juhapar kirjoitti:
Oi niitä aikoja kun joku Benin tallin kana ehdotti, että työttömillä ei saisi olla edes puhelinta. En muista, oliko se tämä korkeassa asemassa oleva adhd-blondi, vaiko se tumma, mutta ideana oli, että yhteiskunnan (?) ei tarvitse maksaa työttömälle puhelinta. Mitenkähän sen työttömän olisi töihin saanut, jos ei häneen olisi yhteyttä saanut?

No toisen luokan postissa lähetettävällä kirjeellä tietty. Tai savumerkeillä, tosi dynaamista totaniiku.
 
juhapar kirjoitti:
http://www.autotalli.com/vaihtoauto/32029920/pos/1/page/1/Volvo/Laplander/1976/PYHÄJOKI;jsessionid=8F29B21561DE7A19DACF0CBC20AD064C joku tuollainen ois kiva komentoauto, mutta lottovoittoa pitää odotella.

Hulppea hintapyyntö ja jostain syystä ilmoituksessa eri rekisterinumerokin kuin kilvessä. Ruotsissa noiden hintataso näkyy olevan 40000 kruunua eli vajaa 5000 euroa. Ei nyt varsinaisesti halpa sittenkään. Nehän on 70-luvulta, jolloin presidentit olivat Kekkosia.

http://www.blocket.se/hela_sverige?q=tgb+OR+c303&cg=1020&w=3&st=s&ps=&pe=&mys=&mye=&ms=&me=&cxpf=&cxpt=&gb=&fu=&cxdw=&ca=13&l=0&md=th
 
rukkaskikka kirjoitti:
juhapar kirjoitti:
http://www.autotalli.com/vaihtoauto/32029920/pos/1/page/1/Volvo/Laplander/1976/PYHÄJOKI;jsessionid=8F29B21561DE7A19DACF0CBC20AD064C joku tuollainen ois kiva komentoauto, mutta lottovoittoa pitää odotella.

Hulppea hintapyyntö ja jostain syystä ilmoituksessa eri rekisterinumerokin kuin kilvessä. Ruotsissa noiden hintataso näkyy olevan 40000 kruunua eli vajaa 5000 euroa. Ei nyt varsinaisesti halpa sittenkään. Nehän on 70-luvulta, jolloin presidentit olivat Kekkosia.

http://www.blocket.se/hela_sverige?q=tgb+OR+c303&cg=1020&w=3&st=s&ps=&pe=&mys=&mye=&ms=&me=&cxpf=&cxpt=&gb=&fu=&cxdw=&ca=13&l=0&md=th

Oisko kysynnän ja tarjonnan laki? Ruåtsissa on noita enempi myynnissä. Joka tapauksessa mielenkiintoinen tapaus.
 
Radiossa nuori naistoimittaja haastatteli vanhaa poromiestä: ”Onkos mitään mukavaa elontielle osunut?” – ”Jounin sika karkasi kerran. Panimma partion perhän. Otimma sian kiinni, panimma sitä ja veimmä takasin.” – ”Ööö. Siis jotakin oikein kivaa ja hauskaa tarkoitin. Olisiko semmoista hauskaa tapausta jakaa kuulijoillemme?” – ”Niilan akka lähti kerran kulkumiehen mukkaan. Panimma partion perhän. Polimma äijän jänkhään ja veimmä akan kämpälle ja naimma porukalla viikon ja veimmä takasin.” – ”HIRVEÄ UKKO! TOIVOTTAVASTI TEILLE ON TAPAHTUNUT JOTAKIN OIKEIN IKÄVÄÄ ELÄMÄNNE AIKANA!” – ”Lähin kerran tunturhin poroja paimentamhan. Luulivat jotta eksyn. Perkele. Panivat partion perhän…”
 
Olin eilen tilaisuudessa plarata erittäin hyväkuntoista sotilaskarttaa vuodelta 1939 Suomussalmi. Oli kiintoisaa seurata kartalta rinnan taisteluselostustekstin kanssa tapahtumia, erittäin mukava pari tuntinen. Mutta sitten perhana.

Tuon puolikkaan lakanan kokoisen kartan laskostaminen takaisin oikeaan pakettiin. Olen varma, ettei ilman kadettikoulua pysty näpräämään tuota karttaa alkuperäiseen lestiinsä. Taitokset ovat niin vinkeitä ja kääntyvät yllättäen aina eri suuntaan kuin luulisi, lipun taittelu tuohon nähden on kuin tikkaria imisi. Ja juuri, kun olettaa, että nyt, nyt se onnistuu niin eipäs vaan onnistukaan. Vain äärettömän älykäs ihminen on voinut suunnitella tuon laskostustavan tai sitten loputtoman vähä-älyinen on vahingossa väännellyt lakanan tuohon asentoon. Epäilyksiä: saksalainen esikuntamajuri vuonna - 33 on opettanut suomalaisille karttataitoksen mallin tai viikon kännissä toikkaroinut jääkäriesiupseeri on tehnyt tuon piruuttaan. Kostona jälkipolville.
 
baikal kirjoitti:
Olin eilen tilaisuudessa plarata erittäin hyväkuntoista sotilaskarttaa vuodelta 1939 Suomussalmi. Oli kiintoisaa seurata kartalta rinnan taisteluselostustekstin kanssa tapahtumia, erittäin mukava pari tuntinen. Mutta sitten perhana.

Tuon puolikkaan lakanan kokoisen kartan laskostaminen takaisin oikeaan pakettiin. Olen varma, ettei ilman kadettikoulua pysty näpräämään tuota karttaa alkuperäiseen lestiinsä. Taitokset ovat niin vinkeitä ja kääntyvät yllättäen aina eri suuntaan kuin luulisi, lipun taittelu tuohon nähden on kuin tikkaria imisi. Ja juuri, kun olettaa, että nyt, nyt se onnistuu niin eipäs vaan onnistukaan. Vain äärettömän älykäs ihminen on voinut suunnitella tuon laskostustavan tai sitten loputtoman vähä-älyinen on vahingossa väännellyt lakanan tuohon asentoon. Epäilyksiä: saksalainen esikuntamajuri vuonna - 33 on opettanut suomalaisille karttataitoksen mallin tai viikon kännissä toikkaroinut jääkäriesiupseeri on tehnyt tuon piruuttaan. Kostona jälkipolville.

Joku tällainen? http://ninnuskadesign.blogspot.fi/2012/02/origami.html
 
Kutakuinkin, paitsi sen kartan pitäisi varmaan mennä ihan tasaiseen muotoon.
 
RE: Bannit ja varoitukset

Vihdoinkin yksi foorumin pahimmista trolleista sai lähtöpassit. Adam7:n harrastama trollaaminen on ollut melko hienovaraista (hyvin naamioitua), mutta kuitenkin selvää trollaamista...
 
RE: Bannit ja varoitukset

Anteeksi nyt, mutta miten "Kaukovittuilija" sattuikaan ilmestymään heti aatamin jälkeen? Kirjoitustyyli on aika provosoiva (aatamin oli tosin huomaamattomampaa) ja henkilökohtaisuuksiin menevä. Lisäksi "Kaukovittuilija" kuulostaa nimimerkkinä trollilta ja on käyttänyt aatamin suosimaa "silmäniskuhymiötä". Toisaalta isot alkukirjaimet ovat "Kaukovittuilijan" hallussa ihan hyvin.
 
RE: Bannit ja varoitukset

Jaahas. Tottakai vastaan provosoivasti minua ja viestini sisältöä provosoiviin väitteisiin. Niitä kun täällä näköjään viljellään melkein joka vastauksen yhteydessä. ''Ken leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.''

Jos katsot huvin vuoksi vaikka kaikki lähettämäni viestit ihan sieltä alusta asti ja miten niihin melkein joka kerta käy vastaamassa joku täystrolli, joka on vastannut yhtä tökerösti ja epäasiallisesti muillekin palstan keskustelijoille, niin saatat ymmärtää mistä ne silmäniskut johtuvat. Pilkka osuu omaan nilkkaan.

''Kaukovittuilija'' -nimimerkki ei ole tarkoitettu provosoivaksi, vaan lähinnä huvittavaksi. Tietenkään en voi sille mitään jos joku pitää sitäkin jo automaattisesti provokaationa. Pikkuisen minua kyllä huvittaa että teet minusta syyllisen palstan ongelmiin, vaikken minä omia viestejäni aloita hyökkäämällä kenenkään henkilökohtaisuuksia vastaan, vaikka parille epäasialliselle hyypiölle olen sanonut suorat sanat takaisin. Aatameista minulla ei ole mitään käryä, kun tälle palstalle pari päivää sitten ihan ensimmäistä kertaa päädyin.

Sitä paitsi minä en trollaa. Laitan yleensä lähteet väitteilleni, minulle tympeästi vastaavat hiipparit eivät niitä laita, koska niitä ei ole, mikä taas on trollaamista itseään.
 
RE: Bannit ja varoitukset

Kykenit vastaamaan tunteitaherättävään viestiini hyvin asiallisesti, pojot siitä.


En nyt jaksanut lukea kaikkien viestiesi saamia vastauksia, mutta otan vaikka sen rynkkythreadin esimerkiksi. Ironside ei nähdäkseni historiallisesti ole ollut mitenkään erityisen trolli, vaikka jotkut hänen kommenteistaan ovatkin ehkä hieman sarkastisia tai muuten epäilyttäviä. Hän vastasi melko hyvin ja erittäin asiallisesti viestiisi. En näe kovinkaan rakentavaksi sitä, että rupeat nimittelemään toista trolliksi hänen viestihistoriansa perusteella, kun hän on sinua kohtaan käyttäytynyt varsin kelvollisesti. Jos hänen tekstissään on asiavirheitä, niin kumoa ne perusteluiden ja lähdeviitteiden kanssa.

Jos haluat jatkaa keskustelua aiheesta kanssani, niin tee ketju vaikka "Iltavapaisiin". Tai jos joku mode tekee näistä viesteistämme ketjun, niin ei täytetä tätä ketjua turhaan.
 
RE: Bannit ja varoitukset

No mitä tulee siihen rynkky-aiheeseen, niin Iron vastasi aika lapsellisen tympeästi, joten latasin samalla mitalla takaisin. Mistä minä voin tietää Ironin taustoja, paitsi siitä että hän käyttäytyy toisia keskustelijoita kohtaan kuin katkeroitunut peräkammarinpoika.
 
En kuitenkaan tiedä, onko aina fiksua lyödä takaisin sitä joka löi ensin? Ymmärrän sen jotenkin vielä reaalimaailmassa, mutta virtuaalimaailmassa voisi mieluummin nostaa itsensä toisen yläpuolelle korjaamalla mahdolliset puuttuvat faktat ja olemalla provosoitumatta.
 
Okei, ymmärrän pointtisi. Minä ehkä provosoidun toisinaan herkästi. Olen kyllä yrittänyt korjata faktoja, mutta silti tympeät kommentit jatkuvat, ilman minkäänlaisia fakta-perusteluita. Toisinsanoen monet palstan käyttäjistä vastaavat vain haastaakseen riitaa, eivät käydäkseen hedelmällistä keskustelua. (Eli trollaavat.) Kyllähän kuka tahansa ärsyyntyy, kun silmille hypitään.
 
RE: Bannit ja varoitukset

Kaukovittuilija kirjoitti:
No mitä tulee siihen rynkky-aiheeseen, niin Iron vastasi aika lapsellisen tympeästi, joten latasin samalla mitalla takaisin. Mistä minä voin tietää Ironin taustoja, paitsi siitä että hän käyttäytyy toisia keskustelijoita kohtaan kuin katkeroitunut peräkammarinpoika.

Siinä ei kuitenkaan ollut mitään suoranaisesti halventavaa. Rivien välistä se kuulosti jotenkin vähän isälliseltä, mutta ei sen pahempaa.


Mitä siihen vanhetuneisuuteen tulee: "Vanhentunut" on hyvin suhteellinen käsite. RK-62 voi joidenkin mielestä olla vanhentunut verrattaessa esim. AK-103:n, tai vaikkapa H&K 416:n. Jälkimmäisessä mainitsemassani rynkyssä on esimerkiksi paljon paremmat mahdollisuudet kiinnittää optisia tähtäimiä, sen käyttämän patruunan lentorata on suorempi ja patruunat ovat kevyempiä, sen ergonomia on edellä ja se on ylipäätänsä paljon nykyaikaisempi konstruktio. Luotettavuus ei sitten ehkä ole ihan samaa tasoa kuin rakkaudella tehdyssä RK-62:ssa.

Onko esim. (alkuperäinen) Igla vanhentunut, koska Stingerin uusinta painosta voitaneen pitää suorituskykyisempänä? Ei välttämättä, sillä Iglalla voi edelleen realistisesti pudottaa ilma-aluksen. Toisaalta Stingerillä se lienee todennäköisempää, joten siitä näkökulmasta Iglan ensipainosta voi pitää vanhentuneena.


Mitä yritän sanoa, on vain se, että yritetään kaikki jaksaa perustella kantamme juurta jaksain, jos joku ne kyseenalaistaa, ja katsoa joskus asioita laatikon ulkopuolelta.


Edit: Nämä tämän alan keskusteluthan ovat sikäli vaikeita, että usein niiden "oikeellisuutta" ei voi mitata matemaattisesti 1+3=4, vaan eri asioita pitää punnita ja kukin painottaa eri asioita omista näkökulmistaan.
 
Vähän sama homma kuin... Elät satavuotiaaksi ruokavalionasi nauriksen imeskely ja juolaheinä, tai 75-vuotiaaksi hedonisen hekuman keskellä, possunniskaa jälttäen ja punkkua lipittäen... Kukin taaplaa tyylillään, mutta minä sanon: espresso doppiota vaan kehiin!
 
Miksi juoda kahvia, kun terveellistä teetäkin on olemassa?
 
Back
Top