Maanpuolustus.net Lounge

Sauna on lämmin, olut on kylmää ja aurinko paistaa. :kippis: Veneen laittaminen taisi kyllä jäädä toiseen kertaan. Tosin eipä tuo häävi olekkaan. :p Nämä mokkulasysteemit on kyllä käteviä.
 
JOKO kirjoitti:
Sauna on lämmin, olut on kylmää ja aurinko paistaa. :kippis: Veneen laittaminen taisi kyllä jäädä toiseen kertaan. Tosin eipä tuo häävi olekkaan. :p Nämä mokkulasysteemit on kyllä käteviä.

Pitäsköhän tännekin saada "positiivisten uutisten" ketju niinkuin joillain muilla foorumeilla on ? Jokon viesti tuntuu kovasti henkivän hyviä asioita.
 
Minä kyllä nautin kesästä. Nyt on lähemmäs viikon ollut aurinkoista, pilvetön taivas ja lämpötila siinä 25 c paikkeilla. Saisi jatkua näin ja pitkään!
 
Tetra kirjoitti:
Minä kyllä nautin kesästä. Nyt on lähemmäs viikon ollut aurinkoista, pilvetön taivas ja lämpötila siinä 25 c paikkeilla. Saisi jatkua näin ja pitkään!

Kyllä tämä kesä on ollut säiden puolesta erittäin mukava.
Taidat olla jossain etelän mailla tuolla lämpötilalla (?)
No oli tuossa viikolla parhaimmillaan sellainen 24C täällä Hesan seudulla.
Nyt on puolipilvistä, poutaa, n. 19C lämmintä, aamulla varhain ropsautti hieman vettä, mutta yleisesti ottaen ihan kohtuullista edelleen.
 
Etelän mailla? Juu, Bangkokissa eli.. Etelä-Espoossa. Ei vaan pohjois-Espoossa oikeasti. Täksi päiväksi eilen luvattiin sadetta, mutta eipä ole satanut ja tänään on ennuste korjattu niin ettei pitäisikään sataa. Lämpötila toki hieman viileähkö, mutta pääasia ettei sada!

Edit: lämpötilan olen päivittäin kattonut Leppävaaran palo-aseman kello& lämpömittarista. Anyway, tarpeeksi lämmintä on ollut ainakin auringon paisteessa!
 
Kun luen näitä sotilaiden fantasiataktiikoita, että joo ja sit niin ja näin, niin niistä puuttuu siviilit kokonaan. Miten ihmeessä voi käydä sotaa unohtaen siviiliaspektin kokonaan. Jokaisessa sotilas-skenaariossa pitäisi ensiksi selittää missä ovat siviilit. Siviilit ovat nimittäin se pääkohde, jonka hyökkääjä pyrkii tuhoamaan koska siviileissä on se perusvoima jolla Suomi taistelee.

Kun ryhdytään sotaan niin ykköstavoite on tuhota vastapuolen siviilit koska heissä on se heidän sotilaallinen voima.
 
Viimeksi muokattu:
Tämän saitin sissit luulevat leikkivänsä kivastikin. Entäs, jos vihollinen tappaa siskosi ja äitisi ja isäsi, koska luulit, että vihollinen ei teloittaisi heitä. Ja sitten sissi itse varmaankin kuvittelee, että häntä ei näkyisi taisteluhelikopterin lämpökamerassa kylmänä syksyisenä yönä. Sissitaktiikka ei toimi, jos vihollisen tavoite on hävittää koko kansa tyyliin natsit. Sellaiseen toimii vain evakuoida kansa ja pommittaa vihollinen.
 
Teistä sisseistä ei ensinnäkään ole mitään apua, kun vihollisen pommit mätkii kaupunkeihin. Mitä te niille teette. Näette vain, kun pommarit lentää kohti Helsinkiä. Sissien kyky räjäyttää yksittäinen tankki ei merkitse mitään, kun vihollinen jauhaa kaupunkeja tomuksi.
 
@Arti miten olisi jos vetäsisit vähän henkeä?

Sain vain pienen allergiakohtauksen, kun nämä maalailee ensin unelmatyhmän vihollisen ja sitten tuhoaa sen, että joo.

Taktiikassa näkee äkkiä, että taktiikan laatija olettaa vihollisen olevan yhtä tyhmä kuin hän itse.
 
Viimeksi muokattu:
Heti ensi hetkestä, kun tulin tälle foorumille aistin, että tämä foorumi haisee ja en ole vieläkään päässyt siitä fiiliksestä. Tämä foorumi haisee mädälle ja tympeälle. Juttujen sävy on oudon jurnuttava, se nimittäin ei ole sellaista vapaata ja rentoa. Jokin vain yksinkertaisesti haiskahtaa. Sori vaan. Ehkä se on inhorealismia. Ehkä täällä käsitellään raskaammalla tavalla raskaampia aiheita. En tiedä mikä se on.

Tältä foorumilta ei kuitenkaan voi välttyä. Tällä foorumilla käsitellään olennaisia aiheita. Vaikka sitten oksettaisi ja kuvottaisi ja inhottaisi niin ne pitää käsitellä ja niille pitää laatia vastatoimet.

Lähtisin itse kuitenkin siitä, että kaiken pitää olla vapaaehtoista. Ne jotka haluavat paeta paetkoon. Ne jotka haluavat taistella saakoon kaiken tuen mikä länsimaat pystyvät antamaan.

Jotkut varmaan sanovat, että jos et kestä mene pois. Olen ikäni käsitellyt näitä aiheita 80-luvulta lähtien, mutta jotenkin ikää myöten ne ovat alkaneet haisemaan. Nuorena olin tyhmä ja ehdoton. Nuorelle ja tyhmälle tämä saitti sopii. Vanha väsynyt katsoo, että voi helvetti mitä mätää.
 
Viimeksi muokattu:
Heti ensi hetkestä, kun tulin tälle foorumille aistin, että tämä foorumi haisee ja en ole vieläkään päässyt siitä fiiliksestä. Tämä foorumi haisee mädälle ja tympeälle. Juttujen sävy on oudon jurnuttava, se nimittäin ei ole sellaista vapaata ja rentoa. Jokin vain yksinkertaisesti haiskahtaa. Sori vaan. Ehkä se on inhorealismia. Ehkä täällä käsitellään raskaammalla tavalla raskaampia aiheita. En tiedä mikä se on.

Tältä foorumilta ei kuitenkaan voi välttyä. Tällä foorumilla käsitellään olennaisia aiheita. Vaikka sitten oksettaisi ja kuvottaisi ja inhottaisi niin ne pitää käsitellä ja niille pitää laatia vastatoimet.

Lähtisin itse kuitenkin siitä, että kaiken pitää olla vapaaehtoista. Ne jotka haluavat paeta paetkoon. Ne jotka haluavat taistella saakoon kaiken tuen mikä länsimaat pystyvät antamaan.

Jotkut varmaan sanovat, että jos et kestä mene pois. Olen ikäni käsitellyt näitä aiheita 80-luvulta lähtien, mutta jotenkin ikää myöten ne ovat alkaneet haisemaan. Nuorena olin tyhmä ja ehdoton. Nuorelle ja tyhmälle tämä saitti sopii. Vanha väsynyt katsoo, että voi helvetti mitä mätää.


Joo, ilmapiiri on tosiaan pitkälti se, että useimmat sellaiset innostavat aiheet ovat jo läpikäytyjä moneen kertaan, että sellainen tietynlainen katkeruus on jäljellä. Ne on vain tietyt aiheet mistä jaksetaan jauhaa loputtomiin. Yleensä ne mitkä ovat makuasioita eikä niistä saa loppua ikinä. Tämä yhdistettynä pitkästymiseen ja vaikkapa siihen seikkaan, että puolustus on alennustilassa, vaikka poliitikot ja virkamiehet kilpaa toisin väittävät.
 
Joo, ilmapiiri on tosiaan pitkälti se, että useimmat sellaiset innostavat aiheet ovat jo läpikäytyjä moneen kertaan, että sellainen tietynlainen katkeruus on jäljellä. Ne on vain tietyt aiheet mistä jaksetaan jauhaa loputtomiin. Yleensä ne mitkä ovat makuasioita eikä niistä saa loppua ikinä. Tämä yhdistettynä pitkästymiseen ja vaikkapa siihen seikkaan, että puolustus on alennustilassa, vaikka poliitikot ja virkamiehet kilpaa toisin väittävät.

Ehkä se onkin itsepetos, mikä saitilla haisee. Kuvitelma ja luulottelu.

Lievennetysti ehkä koko Suomen keissi haisee itsepetokselle.
 
Viimeksi muokattu:
Heti ensi hetkestä, kun tulin tälle foorumille aistin, että tämä foorumi haisee ja en ole vieläkään päässyt siitä fiiliksestä. Tämä foorumi haisee mädälle ja tympeälle. Juttujen sävy on oudon jurnuttava, se nimittäin ei ole sellaista vapaata ja rentoa. Jokin vain yksinkertaisesti haiskahtaa. Sori vaan. Ehkä se on inhorealismia. Ehkä täällä käsitellään raskaammalla tavalla raskaampia aiheita. En tiedä mikä se on.

Tältä foorumilta ei kuitenkaan voi välttyä. Tällä foorumilla käsitellään olennaisia aiheita. Vaikka sitten oksettaisi ja kuvottaisi ja inhottaisi niin ne pitää käsitellä ja niille pitää laatia vastatoimet.

Lähtisin itse kuitenkin siitä, että kaiken pitää olla vapaaehtoista. Ne jotka haluavat paeta paetkoon. Ne jotka haluavat taistella saakoon kaiken tuen mikä länsimaat pystyvät antamaan.

Jotkut varmaan sanovat, että jos et kestä mene pois. Olen ikäni käsitellyt näitä aiheita 80-luvulta lähtien, mutta jotenkin ikää myöten ne ovat alkaneet haisemaan. Nuorena olin tyhmä ja ehdoton. Nuorelle ja tyhmälle tämä saitti sopii. Vanha väsynyt katsoo, että voi helvetti mitä mätää.

Mitä mahdat tarkoittaa ihan tarkkaan ottaen?

Täysin tuntemattomia nuo tuntosi eivät ole minullekaan. Mutta minä löydän syyn sylttytehtaasta, nimittäin omasta tympäytymisestä sotilasaiheisiin. Olen ollut koko ikäni tietyllä tapaa kiinnostunut sotahistoriasta, taisteluista ja niin edelleen, aihe on ollut kiehtova. Iän myötä katsanto muuttuu, sitä on huomaavinaan ja oppivinaan jotain ja joka tapauksessa tympääntyy. Virtuaalinen suolien penkominen alkaa etoa. Minä luulen, jos itseäni tunnen, että löydän itseni jälleen tulevina vuosina liikunnan ja urheilun parista entistä enemmän. Veikkaan, että siinä käytetyt tunnit antavat enemmän kuin netti voi koskaan tarjota. Viidenkympin pyykillä alkaa tajuta tämän syntymän ja kuoleman välisen hetken, jota leikkisästi sanotaan elämäksi, rajallisuuden. Yrittää tarkemmin pohtia, missä ja miten käyttää vääjäämättä loppusuoralle kääntyvän taipaleen aikajanan. Eli saitissa tuskin on se syy, joka Artiakin tympii.
 
Baikal intoutui taas kerran suorastaan filosofiseksi. Voikos sitä paljon paremmin kiteyttää ? Toki samat asiat yhä uudelleen kerrattuina vuosikymmenten mittaan alkavat joiltain osin muuttua ns. kuiviksi. Onkohan kuitenkin niin, että (tämäkin) saitti on pieni osa aikaansa, sen kuva ?
 
Heti ensi hetkestä, kun tulin tälle foorumille aistin, että tämä foorumi haisee ja en ole vieläkään päässyt siitä fiiliksestä. Tämä foorumi haisee mädälle ja tympeälle. Juttujen sävy on oudon jurnuttava, se nimittäin ei ole sellaista vapaata ja rentoa. Jokin vain yksinkertaisesti haiskahtaa. Sori vaan. Ehkä se on inhorealismia. Ehkä täällä käsitellään raskaammalla tavalla raskaampia aiheita. En tiedä mikä se on.

Tältä foorumilta ei kuitenkaan voi välttyä. Tällä foorumilla käsitellään olennaisia aiheita. Vaikka sitten oksettaisi ja kuvottaisi ja inhottaisi niin ne pitää käsitellä ja niille pitää laatia vastatoimet.

Lähtisin itse kuitenkin siitä, että kaiken pitää olla vapaaehtoista. Ne jotka haluavat paeta paetkoon. Ne jotka haluavat taistella saakoon kaiken tuen mikä länsimaat pystyvät antamaan.

Jotkut varmaan sanovat, että jos et kestä mene pois. Olen ikäni käsitellyt näitä aiheita 80-luvulta lähtien, mutta jotenkin ikää myöten ne ovat alkaneet haisemaan. Nuorena olin tyhmä ja ehdoton. Nuorelle ja tyhmälle tämä saitti sopii. Vanha väsynyt katsoo, että voi helvetti mitä mätää.
Olisi mielenkiintoista kuulla tarkemmin mikä täällä haisee ja miksi. Vaikka ei ihan aiheeseen osukkaan mutta ehdottamasti olisi hienoa kuulla mikä sinun mielestä täällä haiskahtaa.
 
Olisi mielenkiintoista kuulla tarkemmin mikä täällä haisee ja miksi. Vaikka ei ihan aiheeseen osukkaan mutta ehdottamasti olisi hienoa kuulla mikä sinun mielestä täällä haiskahtaa.

Koen, että tämä ällöpallofoorumi on tärkeä ja sitä pitää tukea.

En peittele, että ällöän tätä ja sittenkin kirjoittelen tänne.

Maanpuolustusaihe vain on sellainen, että sitä pitää jokaisen suomalaisen miehen käsitellä. Täällä tyypit luulee, että kaikki on, että ihgudaa maanpuolustus. Oikeasti suurin osa kansasta on aiheesta oikeesti, että hyi helvetti.

Suomen puolustus rakentuu maanpuolustuskuvitelmalle, oikeasti suurin osa kansasta vihaa armeijaa ja sotilaita ja sotilaallisia aiheita. Varmaankin jokaisessa kansassa on sama piirre. Se olisi itsepetosta kuvitella muuta. Luuletteko, että kansa syöksyisi sotaan, että jee. Oikeasti kansa ostaa matkaliput ulkomaille.
 
Viimeksi muokattu:
@Arti jos tämä foorumi on niin ällöpallo, että kuvottaa lukea, varmaan kannattaa olla lukematta.

Voisin kuitenkin väittää, että tälläkin palstalla suurin osa puolustaisi tarvittaessa tätä maata, minä mukaan lukien. Jos jotkut tällä palstalla kirjoittaa muuta ja väittää vastaan, ei se ole keneltäkään pois. Suomen puolustus perustuu hyvin pitkälle tahtoon, ja sitä ainakin henk.koht löytyy sen verta, että voi tulla koittamaan :)

Mielipiteitä mahtuu maailmaan, niin paljon kuin on ihmisiäkin.
 
Taitaa kyllä olla ihan eri maita, joissa ostetaan matkaliput sodan sattuessa kuin Suomi. Israelissakin on tietty kansanosa, joka häipyy maasta (yleensä USA:han kaksoiskansalaisuuden turvin), kun asevelvollisuus alkaa tulla ajankohtaiseksi. Tämä silloin, kun ei saa vapautusta uskonnollisista tai lääketieteellisistä syistä. Asiaa jollain tavalla täällä seuranneena tuntuu, että nuo kaksi asiaa liippaavat joskus aika läheltä toisiaan...
 
Osaltaanhan tässä on kyse siitä ettei kukaan halua olla roskakuski mutta kyllä jokainen vie ne roskansa sinne roskikseen jos roskakuski sitten hoitaa hommansa loppuun. Viimeistään siinä vaiheessa tulee se roskis vietyä kun eteinen täyttyy ja naapurit valittavat hajusta.

Eli tiedetään omat vastuut ja hoidetaan sen mukaan homma kuntoon. Nekin jotka eivät vielä tiedä niitä, oppivat kyllä ihan käytännön myötä miten homma toimii. Valitettavasti.
 
Back
Top