Maastopukua itselleni

Alle laitetaan mitä sää vaatii. Kesällä lyhyet kalsarit ja sitten lisätään tarpeen mukaan pitkät kalsarit, villahousut, välihousut, verkkarit, sarkahousut yhdessä tai erikseen. Näin toimittiin aikoinaan inttiaikoina (-83) ja hyvin pelitti. Päälimmäiseksi sitten tuo m62 suoja-asuksi. Yläkerrassa alla skaala ilman paitaa, verkkopaita, peltipaita, villapaita, verkkarit, sarkatakki,....
 
Talvella kun on sarkapku alla niin ei haittaa vaikka päällä oleva m/62 märkä. Tosin se jäätyy pelliksi mutta kyllä se suli kun pääsi telttaan lämmittelemään. Näin omast kokemuksesta.
Henkselit klipsillä on paha tapa irrota itsestään. Tässä on malli joka ei yhtä helposti irtoa. Päinvastoin mitä enemmän kiskoo sen lujemmin se lukittuu.
https://www.supernova.fi/product/4295/tanskan-mustat-henkselit-kayttamattomat

Tanskan%20armeijan%20henkselit2.jpg
 
Semmoinenhan tuossa on "väärää", että sinä saat nyt kaupasta priiman käyttämättömän puvun. Siinä on vielä kaikki käsittelyaineetkin tallella. Meillä varusmiehillä silloin aikoinaan oli pehmoiseksikuluneet ja ei vettähylkivät vaan pikemminkin vettäimevät puvut. :)
 
Per*ele, liian pienet, olenko lihonnut? ja oli pieni reikkä persessä! Pittää olla koko 58 tai 60
 
Viimeksi muokattu:
Per*ele, liian pienet, olenko lihonnut? ja oli pieni reikkä persessä! Pittää olla koko 58 tai 60

Voi hele-vetti!:(

Menit sitten ostamaan liian pienet vaikka erikseen varoitettiin.
 
Voi hele-vetti!:(

Menit sitten ostamaan liian pienet vaikka erikseen varoitettiin.
Joo, mutta uskon että 58 sopii, mutta otan varmvuuden vuoksi 60

Kuva :), siinä on mun avatari tatuointtu ilman sitä kruunua! BTW mulla on sanat Koti, Uskonto, Isänmaa

EDit: Vähän isompi kuva!! :love:

1516217582239.png
 

Liitteet

  • 1516214692791.png
    1516214692791.png
    3.7 MB · Luettu: 5
Viimeksi muokattu:
Joo, mutta uskon että 58 sopii, mutta otan varmvuuden vuoksi 60

Kuva :), siinä on mun avatari tatuointtu ilman sitä kruunua! BTW mulla on sanat Koti, Uskonto, Isänmaa

Katso liite: 18834

Onko sulla tuossa kuvassa 54:t päällä?

Älä lyö nyt heti yli ja tilaa 60 koon kamppeita. Ovat melkoisen suuret ja kokoluokkaa "teltta". Ei tavallisessa komppaniassa ole kuin mies tai pari jotka käyttää numeron 60 kamppeita.

Laitat kamat vaihtoon ja ilmoitat lekan tiimille, että olet suomalainen joka asuu ruotsissa, eli mitään ylimääräisiä reikiä tai luukkuja ei tarvita. Hyvitykseksi ei myöskään kelpaa ruotsin armeijan kommandopöksyt.;)
 
Back
Top