Mikfin70
Ylipäällikkö
Hamina-luokassa on samat MTO:t kuin pohjamaa-luokassa.Ja kun ohjukset vanhenevat laitetaan takakannelle hillotin+laser ja tehdään siitä dronetorjuntalaiva.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hamina-luokassa on samat MTO:t kuin pohjamaa-luokassa.Ja kun ohjukset vanhenevat laitetaan takakannelle hillotin+laser ja tehdään siitä dronetorjuntalaiva.![]()
Tarkoitin noita IT-ohjuksia.Hamina-luokassa on samat MTO:t kuin pohjamaa-luokassa.
Toisaalta pitää huomioida, että vm-koulutus on samalla henkilökunnan ammattitaidon ylläpitoa. Siksi esim. KARPR on pyörittänyt pienimuotoista CV90-koulutusta silloinkin, kun varsinainen joukkotuotanto ko kalustolle ei ollut käynnissä.Olisiko olleet ylimmän sodan johdon reservinä jossain vaiheessa ennen lopullista hävittämistä?
Meillä on mielestäni ollut jotain pahasti pielessä panssarikaluston hävittämisessä ja ko. kalustolle kouluttamisessa. Hukkaan heitettyä resurssia on kouluttaa varusmiehet kalustolle joka stenataan 1-3 vuoden sisällä varusmieskoulutuksen päätyttyä.
Samaa tehdään Parolassa, kun huomasivat miten nopeasti tietotaito katoaa ja opistoupseerit myös.Toisaalta pitää huomioida, että vm-koulutus on samalla henkilökunnan ammattitaidon ylläpitoa. Siksi esim. KARPR on pyörittänyt pienimuotoista CV90-koulutusta silloinkin, kun varsinainen joukkotuotanto ko kalustolle ei ollut käynnissä.
Se tuossa kannabalisoinnissa vain on esteenä, että samat osat kuluu kaikista käytettävistä vaunuista.Kyllä. Voi tietysti olla että osa kannattaa kannibalisoida varaosiksi.
Samaa tehdään Parolassa, kun huomasivat miten nopeasti tietotaito katoaa ja opistoupseerit myös.
Tuohon olen vähän puolueellinen vastaamaan, mutta oma näkemys tällä hetkellä on se, että koulutustaso on laskenut ja menee aikaa, että on samalla tasolla. Muutos ei ollut järkevä ei hallittu, liikaa nuoria kandeja ja aliupseereita perusyksiköissä. Yksi niitä Hägglund ajan virheitä eikä ainoa.Opistoupseerien kenttäosaaminen oli mielestäni firman parhautta. Siitä näkökulmasta, mistä itse asioita olen nähnyt. En tiedä millä se on korvattu ja korvataan.
Utissa taitaa olla Mersun vastaava käytössä.Olisikohan suomella tuon kaltaiselle ajoneuvolle käyttöä?
Vois sopia Uudenkaupungin autotehtaan linjastolle.
Olisikohan suomella tuon kaltaiselle ajoneuvolle käyttöä?
Vois sopia Uudenkaupungin autotehtaan linjastolle.
Suomen oloissa joku Toyota Dzhuran tapainen toimisi ehkä paremmin.Olisikohan suomella tuon kaltaiselle ajoneuvolle käyttöä?
Vois sopia Uudenkaupungin autotehtaan linjastolle.
Olisikohan suomella tuon kaltaiselle ajoneuvolle käyttöä?
Vois sopia Uudenkaupungin autotehtaan linjastolle.
Utissa taitaa olla Mersun vastaava käytössä.
In January 2022, the Pentagon's chief weapons tester reported the vehicle would be unsuitable against a "near-peer threat," although the Army contended that the platform is intended to act as a troop carrier and not as a fighting vehicle; units are supposed to avoid threats or dismount if engaged rather than fight from the vehicles themselves.
In July 2024 the Canadian government announced the acquisition of 90 vehicles in phase 1, with an option for a further 18, to equip the Canadian Army with Light Forces as part of EFP Latvia. 36 will be cargo variants and 54 personnel variants and will be received by October 2024. Phase 2 is to see the acquisition of up to 222 in cargo and personnel variants and up to 23 light trailers.
Siinä G-pohjaisessa on miina suojattu alaosa ja luurankorunko. Erkkarit tykkää näistä koska niistä pääsee nopeasti ulos, voi käyttää kaikkien aseiden tulta sekä ajoneuvoon saa kiinni kaikkea kivaa.Vähän ihmettelen noiden käyttötarkoitusta. Joo, SAS ja saksalaiset Pohjois-Afrikassa, mutta Eurooppa on eri asia.
Omat etunsa noissa tietysti on, kuten pieni paino (ilmakuljetus helikopterilla) sekä ovettomuuden/ikkunattomuuden mahdollistama Hiluxia parempi tilannetietoisuus ja aseistettavuus. Mutta suojahan noissa tulee ennen kaikkea liikkeestä, ja peltojen, metsien, ojien ja teiden halkomassa Euroopassa on ikävämpi ajaa kaasu pohjassa vihollisen asemien ympäri räiskien kaikilla mahdollisilla aseilla. Puhumattakaan sääolosuhteista.
Mieluummin mönkijöitä/moottorikelkkoja, Hiluxeja, G-Mersuja, GTP:itä ja sen sellaisia.
Siinä G-pohjaisessa on miina suojattu alaosa ja luurankorunko. Erkkarit tykkää näistä koska niistä pääsee nopeasti ulos, voi käyttää kaikkien aseiden tulta sekä ajoneuvoon saa kiinni kaikkea kivaa.
Enpä tiedä mitä kaikkea ne erkkarit Suomessa keksii ja mihin käyttävät. Vastaerikoisjoukkotoiminnassa varmasti pätevä liikkumisväline.Kuulostaa hyvältä kansainvälisiin operaatioihin. Kotimaassa en sitten tiedä, jotenkin arveluttaisi ajaa konventionaalista vihollista päin tuollaisilla.
Omat etunsa noissa tietysti on, kuten pieni paino (ilmakuljetus helikopterilla) sekä ovettomuuden/ikkunattomuuden mahdollistama Hiluxia parempi tilannetietoisuus ja aseistettavuus. Mutta suojahan noissa tulee ennen kaikkea liikkeestä, ja peltojen, metsien, ojien ja teiden halkomassa Euroopassa on ikävämpi ajaa kaasu pohjassa vihollisen asemien ympäri räiskien kaikilla mahdollisilla aseilla. Puhumattakaan sääolosuhteista.