Makuualustat ja polsterit

Niissä porukoissa joissa minä pyörin on jokaisella solupatjana Thermarestin Ridgererst Solar Large. Siihen tilanteen mukaan kaveriksi joku toinen solumuovipatja tai ilma- tai höyhentäytteinen patja. Jos parempi olisi saatavana sellainen olisi hankittu, toki jokainen voi olla mieltä mitä tahansa.
Solar largea itsekin raahasin mukanani aikoinaan. Se kohtasi naapurin koiran vihan ja en sitten enää viitsinyt uutta ostaa. Mutta ilmapatjan alla itsellä on aina jokin solumuovi, pysyypä ainakin ehjempänä.
 
Vaikka en itse uskokaan sokeasti markkinamiesten puheisiin olen kuitenkin vakuuttunut siitä, että joku järki niissä R-arvoissakin on ja jo Lordi Baden-Powell kertoi Partiopojan kirjassa kuinka on parempi laittaa eristettä alle kuin päälle.

Halpa solumuovipatja on tyhjää parempi mutta vain vähän. Hyvä patja, esim em. Solar on yksinäänkin riittävä jos ilmapatja särkyy.
 
Kyllä hyvä alusta on tärkeä, nimenomaan lämmön kannalta. Itsellä on tollanen Haltin halpis ilmatäytteinen ja sitä ei voi käyttää kuin kesällä. Hyvällä alustalla tarkenee Carinthian Tropenilla nollakeleillä, huonolla saa olla sen 5-6 astetta enemmän että viihtyy, tai sitten pitää olla pussina Defence 4
 
Back
Top