Manttelikäärön tekeminen?

Voisikos joku ystävällisesti näyttää vaikka lyhyellä videolla miten se oikeaoppinen manttelikäärö tehtiinkään?

80-luvulla sen itse varusmiehenä opettelin ja lopputulos oli kyllä aina sellainen, että käärö olisi kestänyt aukeamatta vaikka erän jekkifudista. Nyt on vaan tämä strateginen taito päässyt unohtumaan...

Vasen hiha siinä muistaakseni vedettiin aluksi sisään ja viimeisenä vaiheena jotakin käännettiin koko systeemin päälle.
Kertauksesta etukäteen kiittäen!
 
Manttelin napit kiinni, käännät helmasta sopivan kaistaleen nurinpäin ulos, viikkaat sen suorakaiteeksi ja rullat tiukaksi rullaksi. Lopuksi sidotaan paketti kiinni kääntämällä nurinpäin oleva kaistale paketin yli.
 
Olisiko mitenkään mahdollista saada videota taikka kuvasarjaa?

Itselle manttelin kääriminen on täysi mysteeri, eikä oma isäukko enää muista. :(
 
Olisiko mitenkään mahdollista saada videota taikka kuvasarjaa?

Itselle manttelin kääriminen on täysi mysteeri, eikä oma isäukko enää muista. :(
Tervetuloa foorumille.
Nyt täytyy mielenkiinnosta kysyä, että kuinka moinen ongelma on tullut eteen? Ei sillä, että minäkään osaisin auttaa, käsittääkseni talvella -93 kotiutuneet Savon Prikaatin erillisen viestikomppanian miehet olivat viimeiset koko armeijassa, joille se varusmiehinä jaettiin ja käärön tekeminen opetettiin.
 
Tervetuloa foorumille.
Nyt täytyy mielenkiinnosta kysyä, että kuinka moinen ongelma on tullut eteen? Ei sillä, että minäkään osaisin auttaa, käsittääkseni talvella -93 kotiutuneet Savon Prikaatin erillisen viestikomppanian miehet olivat viimeiset koko armeijassa, joille se varusmiehinä jaettiin ja käärön tekeminen opetettiin.

Kiitos kiitos.
Alkujaan Ukko huomautti, ettei kantamani mantteli ollut oikein. Nykyään minulle on syntynyt jonkinlainen pakkomielle M/60 taisteluvyöhön ja manntelikääröön, jonka kuulemma piti kestää alikin potku.
Olen kysellyt monilta, mutta ketään ei ole osannut vielä auttaa.
 
Back
Top