Metakeskustelua keskustelemisesta Oli:"Reserviupseeriliiton jäsenmäärä on lisään..."

jokiranta

Alokas
BAN
Siirrän tänne, kun säikeen sisältö alkoi muuttua. Metakeskustelua keskustelemisesta

Kannattaa ohjata keskustelu keskustelu säilyttäen sinne, mihin se voisi sopia alkuperäistä lausetta paremmin.

Sen sijaan, että alettaisiin valittaa, ettei keskustelu enää vastaa otsikkoaan, kannattaisi tuokin valituksen aika käyttää "työntekoon" ja tehdä uudelleenohjaus jatkolle vanhojen USENET-käytäntöjen mukaan.

Silloin vanhaan hyvään aikaan ei ollut laajakaistaa, ei verkkoselainta eikä hakuominaisuuksia, vaan otsikoimalla ja uudelleen ohjaamalla kyettiin pitämään kokonaisuus käsitettävänä.
 
Ei yhden tai kahden lauseen henkilökohtaisia kyselyitä yhdellä linkillä, olkaa hyvä. Tämä keskustelu löyhällä viittauksella johonkin aikaisempaan ei oikein tarjoa lukijalle mitään.
 
siirytään nyt yksi aste metammaksi, ja kysytään, tarvitaanko metakeskustelua keskustelusta?

eli nyt on siis kyse metametakeskustelusta keskustelusta.
 
Saatko jotain kiksejä tuosta diipadaapan suoltamisesta vai yritätkö vain provosoida?

Ja et edelleenkään vastannut kysymykseen.
 
Olen alkuperäisen susi1:n alkupään jäseniä, taisin olla nro 63. Sinä aikana ehti nähdä miestä jos toista mm. Marsalkka ja hesa. Nyt alkaa näyttämään, että tässä uudessakin foorumissa toimii yksinäisyyteen tuomittuja sieluja, joiden modus operandi alkaa joskus kyrsimään, toisinaan on kyllä hauskaakin. Mulla ei ole välttämättä varaa kritisoida kenenkään toimintaa foorumilla, koska itse lässytän offtopikkia aika usein, mutta toi tyhjänpäivästen threadien lukumäärä alkaa olla vähän liikaa.
 
Leppis kirjoitti:
Olen alkuperäisen susi1:n alkupään jäseniä, taisin olla nro 63. Sinä aikana ehti nähdä miestä jos toista mm. Marsalkka ja hesa.

Kerro lisää!

Leppis kirjoitti:
Nyt alkaa näyttämään, että tässä uudessakin foorumissa toimii yksinäisyyteen tuomittuja sieluja, joiden modus operandi alkaa joskus kyrsimään, toisinaan on kyllä hauskaakin.

Kaipaako joku läheisyyttä tai vierihoitoa?

Leppis kirjoitti:
Mulla ei ole välttämättä varaa kritisoida kenenkään toimintaa foorumilla, koska itse lässytän offtopikkia aika usein, mutta toi tyhjänpäivästen threadien lukumäärä alkaa olla vähän liikaa.

Kaikkien säkeiden lukeminen ei toki ole kansalaisvelvollisuus eikä palvelusta. Älä hyvä veli rasita itseäsi liikaa!

Täällä vain pitäisi niiden, joiden mielestä säikeet ovat liian pitkiä ja joiden sisältö on mennyt otsikon ohitse "kokoontua" niiden kanssa, joiden mielestä säikeitä on liikaa, ja ne ovat liian täsmällisiä ja yksityiskohtaisia.

Ei ole mitän off topicia, vaan on jo vuoden 1994 Mosaic-selaimesta johtuvaa kyvyttömyyttä Internetissä vakiintuneeksi tavaksi muotoutuineeseen uudelleen ohjaamiseen.

Ei verkkokeskustelujen alkuperäinen malli ole vuodelta 1994, vaan se on 1980-luvun lopulta ja 1990-luvun alusta ajalta ennen koko Mosaic-selainta, joka popularisoi keskustelun.

Uudelleen nimeäminen ja uudelleen ohjaaminen olivat yleissivistystä - ennen juuri siksi, että keskustelu jatkuessaan ei vastaa enää ensimmäistä otsikkoa eikä välttämättä edes sitä osiota (USENET-ryhmää), jossa se on aloitettu.

"Tee työt ja opi pelaamaan!"

- Voittaneen pokerisanonta häviäjälle -
 
:a-grin:

Tuo lainauksien määrä on huima. Itse ottaisin painopisteen ja vastaisin vain sen sisältöön. Mutta mun tapani onkin suoraviivainen, sulla on enemmän uuden taistelutavan mukainen.

Kenenkään yksinäisyydestä en tiedä, mutta huomionhakuisuus on ainakin ilmeistä.
Sanoimpani sanottavani, enkä jatka keskustelua asian tiimoilta. Olen jo aikoja sitten oppinut luovuttamaan nettiväittelyt, ennen se oli vaikeaa :a-cool:
 
Back
Top