Metsäkämppä ja radio

baikal

Supreme Leader
Monta kertaa olen kokenut täystyrmäyksen majaillessani kämpällä ja aloittaessani radion kuuntelun. En tiedä miksi joskus on täysin mahdotonta saada kuuluviin Metsäradio tai Luontoilta, noin esimerkiksi. Aalloilla puskee väkisin läpi joku tekopirteä kälkättävä nymfi käiläkällä äänellä välispiikkejä mättäen ja musiikkina on kaikenhelvetin roskaa. Kovan ja ahkeran antennin virittelyn ja aseman hakemisen jälkeen tulee seuraavaksi ruotsinkielinen lähetys. Sitten rupeaa jo kyrsimään.

Vakaa itsehillintä estää paiskaamasta radiota lampeen, kun kovan yrittämisen jälkeen lisävaihtoehtona löytyy radiodei. Kun neljäntenä kanavana paljastuu ohjelma, jossa mälisevä-ääninen parivaljakko, joka lespaa suomenkieltä äärettömin tavoin raiskaten ja esittäen tympeitä ja kuluneita lätinöitä ja soittaen ghettovänkytyksiä....on mitta täysi.

Onneksi läppäri löytää usein yhteyden, jolla pääsee Areenaan.
 
Monta kertaa olen kokenut täystyrmäyksen majaillessani kämpällä ja aloittaessani radion kuuntelun. En tiedä miksi joskus on täysin mahdotonta saada kuuluviin Metsäradio tai Luontoilta, noin esimerkiksi. Aalloilla puskee väkisin läpi joku tekopirteä kälkättävä nymfi käiläkällä äänellä välispiikkejä mättäen ja musiikkina on kaikenhelvetin roskaa. Kovan ja ahkeran antennin virittelyn ja aseman hakemisen jälkeen tulee seuraavaksi ruotsinkielinen lähetys. Sitten rupeaa jo kyrsimään.

Vakaa itsehillintä estää paiskaamasta radiota lampeen, kun kovan yrittämisen jälkeen lisävaihtoehtona löytyy radiodei. Kun neljäntenä kanavana paljastuu ohjelma, jossa mälisevä-ääninen parivaljakko, joka lespaa suomenkieltä äärettömin tavoin raiskaten ja esittäen tympeitä ja kuluneita lätinöitä ja soittaen ghettovänkytyksiä....on mitta täysi.

Onneksi läppäri löytää usein yhteyden, jolla pääsee Areenaan.

Olen jo osittain luovuttanut. Luontoilta on kova sana, mutta itse toivoisin yleensä pelkkää musiikkia. Puhe alkaa vain korpeamaan, mutta Klaus Flemingin uutistenlukijan ääntä jaksaa klassikoiden välissä kuunnellakkin.
 
Ah sitä tunnetta kun ajelee jossain itä-suomessa ja yrittää saada Yleä kuuluviin...ainoa joka tulee kuuluu MOITTEETTA on joku ketun YLE X3M..

Tästä maksamme ranskalaisille...

Puhelimeen saatava Radiot.fi-app on kätevä, kun voi kuunnella jo tulleita juttuja.
Muistojen bulevardi on muodostunut suosikiksi :D
 
Ennen tuli kuunneltua vain musiikkia, jos kanavalta yritti tulla asiaohjelmaa, niin kanava vaihtui. Nykyään on toisin, nyt ei jaksa kuunnella musiikkia pitkään, kun kanava vaihtuu. Tosin se johtuu hyvin tekopirteistä pirteistä juontajista.
 
Viimeksi muokattu:
Luontoradio, parhautta. Usein se tulee tutuista maisemista, Asikkalasta ja Nastolasta. Ja ei Nokikokitkaan hassummalta kuullosta, kun ruokaa väännetään avotulella,esim. vesisateessa....
 
Mulle radio on mielentila. Se on tilaisuus, kun on yksin ja on hiljaista ja voi kuunnella vaateriasennossa silmät kiinni jotain mukavaa ohjelmaa. Saatanan voimauttavaa ja rentouttavaa.

Meillä ei eräkämpällä ole sähköjä, valaistuskin on kaasuvalo. Kannettava paristokäyttöinen radio on todellakin oivallisen rentouttava, etenkin yksin ollessa ja pitkällä reissulla. Siinä on tunnelmaa, varsinkin raskaan samoilun jälkeen ruokalevolla totin jälkeen makoillessa.
 
Se johtuu siitä, että vanhenee..:D
1n7hc0.jpg
 
Vinkki; itse latasin vastaavia tilanteita varten Youtubesta Koeeläinpuiston kaikki jaksot, "soivat" usein työajossakin, Gösta on kyllä kurko, en tiedä auttaako mutta ainakin hieman kun mökkeilen/kalastelen itekseen Ja koiralaisen kanssa ;)
 
Areenalla on se 12 diktaattoria, mielenkiintoinen katsaus aikamme tyranneihin. Kenties pahimmat kiusallisesti unohtaen, mutta kuitenkin.
 
Nimimerkillä "Lopetti radion kuuntelun jo kauan sitten".
Juurikin mainituista syistä. Kaikki tekopirteät ja tekovitsikkäät juontajat joutaisivat...
Viimeisin kuuntelemani radio-ohjelma on ehkä tämä:
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2006/10/20/kulttuurimatkalla-muinaiseen-egyptiin
Jorma Kallenautio teki monta hyvää historiasarjaa, jotka löytyvät kai edelleen areenasta. Radiota tulee kuunneltua melko paljon ja kuuntelen lähinnä vain puheohjelmia, koska soittolistat kyllästyttävät toistollaan. Noista hehehe-juontajista olen tämmöisenä happamana ukkona aivan samaa mieltä. Yle Puheellekin ottivat sen maailman turhimman Jussi Heikelän, ei tosin juontajaksi, vaan vetämään omaa paskanjauhantaohjelmaansa.
 
Radio myrkyttyi pilalle siinä vaiheessa, kun paikallisradiot kuoli. Aikoinaan tuli paljon autossa istuttua ja radiota kuunneltua. Koko päivän, kun olet kuunnellut listahitit ja renkutukset. Metsä tai luontoilta oli silkkiä korville. Nykyäänkin kuuntelen autossa aina ylepuhetta, vaikka taso on mitä on välillä. Parhaita ohjelmia on aina, kun ihmiset soittaa.

Luontoilta meni pilalle, kun Petelius alkoi juontamaan. Saatanan viherkommunisti ja metsästäjien vihaaja.
 
Muistaako kukaan "Entisten nuorten sävellahjan"-kuuntelija nimeä Ylen 80-90-luvun taitteessa(ilm.90-luvun puolella) tulleelle sunnuntai iltapäivän ohjelmalle, jossa tuli " kirjeenvaihtajien" raportteja Euroopasta, lähinnä Saksasta ja päivän nuorisomusaa?
 
Näyttäisi vahvasti siltä, että me emme kuulu juuri minkään aseman kohderyhmään, genreen tai mihin lie balalaikkaan.:). Nuoria aikuisia kaupungeissa, niitähän kai tavoitellaan.
Läheisin kosketukseni mainittuihin aalloilla länkyttäjiieen tapahtuu autoa käynnistäessä. Vaimolla on ärsyttävä tapa jättää radio päälle sammuttaessaan autoa. Niinpä ensimmäinen reaktioni on napata radiosta virta pois, kun starttaan.:rolleyes:
 
Itse kuuntelen (työpäivinä) radio Rock:a ja Jone Nikulaa. Tosin viimeaikoina on alkanut samat kappaleen toistuvat renkutuksen suoraan sanoen VITUTTAMAAN..

Kyllä! Parasta radio on...mökillä, saunan jälkeen sohvalla pitkällään, silmät kiinni...Göstan koe-eläinpuistoa kuunnellen:)
 
Viimeksi muokattu:
Luontoilta meni pilalle, kun Petelius alkoi juontamaan. Saatanan viherkommunisti ja metsästäjien vihaaja.
Just näin perkele. Tätä kusivesiripulia jos vahingossa kuuntelee alkaa jo vihamaan koko luontoa. Mieleen pyrkii ympärivuotinen metsästys keskittyen lintujen ja norppien pesimäaikaan. Eläinparkojen joutuminen sijaiskärsijän rooliin on valitettavaa mutta hyväksyttävää helpottamaan vakavampia tunnepurkauksia. :mad:
 
Back
Top