Mielenosoitus Helsingissä.

Niin saa riittääkin!
Nimittäin omalla raadannallaan omaisuuden tehdeiden ihmisten kiusaaminen valtiovallan taholta erinäisin ylimääräisin veroin! Menkööt ituhipit ja vassarit töihin, miksi minun pitää jo kertaalleen tienatusta omaisuudesta maksaa veroa uudestaan ja uudestaan!

Ei niillä ole aikaa mennä töihin, kun pitää pyöriä kadulla huutamassa, että jo riittää.
 
Epäillen ettei kyseessä ole kovinkaan maanpuolustushenkinen marssi mikäli järjestäjistä voi jotakin päätellä. Marssin aikana nähdään sitten minkälaisia banderolleja siellä on... tarkoituksena varmaankin kerätä paljon porukkaa koolle (hyödyllisiä idiootteja) ja sitten julistaa omia poliittisia näkemyksiä medialle samalla kun "kannattajajoukko" näkyy puhetta pitävän taustalla.

"Meillä on näin paljon kannattajia".

Juurikin näin. Vaikka tapahtuman kuvausta luonnehditaan poliittisesti sitoutumattomaksi niin mitä nyt osallistujien facebook-profiileja selaamalla, tapahtuman esittelyä ja ohjelmaa katsomalla ei liene epäselvää minkä puolueen näkemyksiä osallistujat edustaa.
Ja jos ei vielä auennut niin, tapahtumassa vahvasti mukana mm. Verkkomedia.org Janus Putkosen johdolla ja useat vasemmistolaisen aatemaailman omaavat rap-artistit (Paleface, Steen1, Juju)
 
No voi sviddu! Minä missasin tämän uutisen. Olisi nyt edes päässyt vinoilemaan vasureille tästäkin lässähdyksestä.
 

Kansalaiselta (lue: alamaiselta) naamioituminen on RL 17 luku 13 a § 1. perusteella kielletty, mutta se ei toki koske virkamiestä (kohdassa 3:43), joka voi irrottaa nimilapun virkapuvusta ja peittää kasvonsa kypärähupulla sekä aurinkolaseilla suorittaessaan virkatehtäviä ”avoimesti ja poliisin arvolle sopivalla tavalla” . 2.

Minun mielestäni tuon vanhemman konstaapelin toiminnassa on jotain arveluttavaa ja hämärää. Jos youtube-julkisuus pelottaa, niin kannattaa toimia lakien ja asetusten mukaisesti (ja antaa sikaa vain sellaisessa paikassa, jossa ei ole kuvaajia) tai sitten miettiä kaksi kertaa haluaako välttämättä tehdä työtä, jossa olennainen osa on puuttua kansalaisten tekemiin asioihin. Tuolloin kuitenkin lähtökohta on se, että virkamiehen tulee olla tunnistettavissa ja toimia omalla nimellään. Anonyymi vaihtoehto on koodata jotain sovellusta omassa pikkuyksikössä runkkupaperien ja pizzalaatikoiden äärellä.

1.
13 a § (26.11.2004/1006)
Laiton naamioituminen
Joka yleisellä paikalla järjestettävän yleisen kokouksen tai yleisötilaisuuden yhteydessä taikka muussa yleisön kokoontumisessa yleisellä paikalla esiintyy tunnistamattomaksi naamioituneena ilmeisenä tarkoituksenaan ryhtyä käyttämään henkilöön kohdistuvaa väkivaltaa tai vahingoittamaan omaisuutta, on tuomittava laittomasta naamioitumisesta sakkoon tai vankeuteen enintään kolmeksi kuukaudeksi.

2.

Poliisin eettinen vala


Lupaan parhaan kykyni ja taitoni mukaan käyttäytyä aina ja kaikissa tilanteissa poliisin arvolle sopivalla tavalla.

Kunnioitan jokaisen ihmisarvoa ja oikeuksia.
Käytän poliisin valtuuksiani lainsäätäjän tarkoittamalla tavalla.
Noudatan esimiesteni käskyjä ja olen valmis kohtaamaan poliisin ammattiin liittyvät vaarat.
Toimin avoimesti ja sovinnollisuutta edistäen.
Käyttäydyn rehdisti, auttavaisesti ja ammatillista yhteishenkeä vahvistaen.
Olen oikeudenmukainen ja toimin koko työyhteisön parhaaksi.

Tällä tavalla tahdon poliisina palvella.

Itse mielenilmauksen osalta totean, että kelvoton yritys.

Edit. Tuo naamioitunut poliisi? näkyykin tuossa oikeassa laidassa jo ennenkuin videon laittaa edes pyörimään.
 
Back
Top