Millaiseen sopimukseen Ukrainan sota päättyy?

Saas nähdä pitävätkö jenkit ja ryssät sopimuksen, ukrainaahan se ei oikeastaan koske

Voi se ihan vähän koskea. Aika näyttää.

Niin juu, vaikka sopimuksen tekstin haluaisikin lukea niin, että se ei koske Ukrainaa koska ukraina ei ollut mukana Moskovassa neuvottelemassa, niin onhan sopimuksella kuitenkin vaikutuksia Ukrainalle.
Jos sopparin myötä USA vetää apunsa pois, niin koskeehan se.
EU apukin voi tyrehtyä, kun maat tajuavat että omat varastot on varattava ennekuin ryssä tulee muuhun suuntaan.

Eli vaikka Ukraina ei halua lukea sopparia, niin vaikuttaahan se, epäsuorasti koskee.

.

Wall Street Journal kirjoitti pitkän artikkelin Trumpin ajamasta Venäjä-diilistä. Ei ole kyllä mikään iloinen lukukokemus. Ilmeisen tosi kylläkin.

Lahjalinkki artikkeliin: Make Money Not War: Trump’s Real Plan for Peace in Ukraine

Jokseenkin koomistahan tämä on. Putin kaupittelee Venäjän luonnonvaroja Trumpille ja Trumpin kavereille, että saisi palan Ukrainasta ja pääsisi irti sodasta voittajana. Ei tuo ainakaan siitä kerro että Venäjän sodalla tai taloudella menisi mahtavasti - enemmän vaikuttaa sille, että on kiire saada diili tehtyä.

Toivottavasti Trumpin tiimissä muistetaan että Putinin diileillä on taipumus lakata olemasta silloin kun se Putelle sopii. Jos diili lähtee alta heti kun Putin on saanut haluamansa, niin onnea matkaan Donaldille lähteä perimään saatavia Moskovasta.

Viimeksi muokattu:
ryssän kanssa ei voi tehdä mitään diilejä. Ei ainakaan mitään sellasia mitä me normi tolkun ihmiset koemme diileiksi. rysä rikkoo lupauksensa AINA.
Ainoa "diili" mikä ryssän kanssa onnistuu, on pelotediili. "Te ryssät teette nyt niinkuin tässä itse allekirjoittamassanne paperissa sanotaan, tai muuten tulee tupenrapinat. Ponimaju?"
Ja niistä tupenrapinoista on sitten myös pidettävä kiinni. Jos ryssä rikkoo sopimusta, niin puikot lähtevät matkaan.

Kansojen ja valtioiden välisestä sopimusjärjestelmästä siirtyminen neokapitalistien malliin hoitaa asioita voi poikia paljon hassutuksia. Ilmanko trumpia nuollaan edestä ja takaa. Tyypillistä koiramaailman käytöstä.

Jokseenkin koomistahan tämä on. Putin kaupittelee Venäjän luonnonvaroja Trumpille ja Trumpin kavereille, että saisi palan Ukrainasta ja pääsisi irti sodasta voittajana. Ei tuo ainakaan siitä kerro että Venäjän sodalla tai taloudella menisi mahtavasti - enemmän vaikuttaa sille, että on kiire saada diili tehtyä.

Toivottavasti Trumpin tiimissä muistetaan että Putinin diileillä on taipumus lakata olemasta silloin kun se Putelle sopii. Jos diili lähtee alta heti kun Putin on saanut haluamansa, niin onnea matkaan Donaldille lähteä perimään saatavia Moskovasta.
Tuosta 28 kohdan luonnoksesta käy kyllä ilmi että joko uskovat Putleria sinisilmäisesti tai ovat ihan ryssän kätyreitä.

Mitä näistä ”rauhan” neuvotteluista opitaan.

Jos mä olisin 3 vuotta naapuria vedellyt turpiin ja vienyt siltä aina rahat ja kännykän.
Sitten voitais mun yhden hyvän kaverin kanssa alkaa neuvottelemaan rauhasta että mä voisin lopettaa naapurin turpaan lyömisen ja hänen ryöstämisen.
Tosin me sovittais että turpaan lyöty maksais mulle vaikka 100 tuhatta ecua ja mä annan siitä provikat kaverille.

Tulee vaan mieleen että syyllistynkö mä silloin johonkin rikokseen ?

Ps.
Tosin kun on sopimukseen päästy niin mä kuitenkin vetelisin naapuria uudestaan turpiin ja kiristäisimme kaverin kanssa lisää rahaa uhrilta. Sekä muita korvauksia kun uhri on alkanut lyömään takaisin mikä on varsin ikävää kun olen muuten kovin rauhan tahtoinen.

Back