Minkälaisia elokuvia te katotte?

@Ikarus @Leaderdog jos satutte joutumaan kotikaranteeniin ja aika käy pitkäksi, niin tsekatkaa Elonetin elokuvatarjonta. Itse löysin tämän sotilasilmailufilmin vuodelta 1934. Kökköhän itse elokuva on, mutta tuolloista ilmavoimien kalustoa näytetään. Itse tunnistin Gloster Gamecockin sekä Blackburn Riponin.

 
Kansainvälinen elokuva-arkistojen liitto FIAF on kerännyt yhteen jäsenarkistojensa verkkoaarteet koronakaranteeniin joutuneiden elokuvan ystävien iloksi.

 
Jos olisi pakko valita yksi suosikkileffa niin mikä se olisi ? Itse valkkaisin Sergio Leonen klassikon Hyvät pahat ja rumat. Näin leffan eka kerran joskus 80-luvun lopulla alle kouluikäisenä. Vanhempien kertoman mukaan olin seuraavat pari viikkoa kulkenut ympäri asuntoa stetson päässä ja nallipyssy vyöllä. :)

Onhan tämä aivan saatanan kova leffa. Ei eeppisyyttä paljoa puutu kun Tuco, Enkelinsilmä ja Blondie ryhtyvät selvittämään keskinäisiä välejä.

Jo pelkkä soundtrack on klassikko.

 
Kyllähän nämä Clintin länkkärit ovat aivan nautinnollisia katsottavia,väkivaltaisiakin mutta paha saa aina palkkansa.Tässäkin hyvä kohtaus,voisi sanoa makaaberia huumoriakin.
 
Back
Top