Minne mennä -vinkit

Vonka

Supreme Leader
Sotahistorian harrastajille:

Tästä DC-3 koneesta 20 laskuvarjojääkärikillan jäsentä hyppää Normandian maihinnousun hengessä sotilasvarjoilla Jämillä lauantaina 19. heinäkuuta 2014. Hyppymestarina toimii Olavi "Enska" Kilpinen runsaan seitsemäntuhannen hypyn kokemuksella.

getfile.php
 
1926896_270388456463587_318838472_n.jpg


Dakotan siivellä lentää aito Hawker Hurricane Suomen tunnuksilla.

Päivän ensimmäisessä näytöksessä nähdään pääosin kaksi- tai useampitasoisia koneita ensimmäisestä maailmansodasta sekä ajalta ennen toista maailmansotaa. Sooloesitysten lisäksi ilmataistelunäytöksiä, pommien kanssa ja ilman.

Toinen näytös sisältää toiseen maailmansotaan ajoittuvia sekä maa- että lentokaluston toimintaesityksiä, yhdessä ja erikseen soolona, pareina ja muodostelmassa. Esityksiä tehostetaan pyrotekniikan keinoin.

Kolmannen näytöksen alussa Douglas DC-3 pudottaa hävittäjän suojaamana laskuvarjohyppääjiä vihollisen selustaan. Kotimatkalla seuraan liittyvät kaikki muutkin hyökkäykseen osallistuneet koneet. Kolmas näytös on tähtimoottorien juhlaa, toki joukkoon muutama rivi- ja V-moottorikin mahtuu.

Myös tämä tulee mukaan:


10171288_273778409457925_1888388008_n.jpg



Maassa mm. White M2 Half Track, Suomen sodan tykkimiehet (kahdela tykillä):


safe_image.php




10410329_660125677373834_1812208360792443874_n.jpg


safe_image.php
 
Sotahistorian harrastajille:

Tästä DC-3 koneesta 20 laskuvarjojääkärikillan jäsentä hyppää Normandian maihinnousun hengessä sotilasvarjoilla Jämillä lauantaina 19. heinäkuuta 2014. Hyppymestarina toimii Olavi "Enska" Kilpinen runsaan seitsemäntuhannen hypyn kokemuksella.

Yleisradiotermeillä hyvät jutut kerrotaan termeillä reilut. Huonot paheksuttavat jutut kerrotaan termeillä vajaat. Runsaat kuulostaa, että lukijan pitäisi pitää juttua positiivisena.
 
Yleisradiotermeillä hyvät jutut kerrotaan termeillä reilut. Huonot paheksuttavat jutut kerrotaan termeillä vajaat. Runsaat kuulostaa, että lukijan pitäisi pitää juttua positiivisena.

Siinä on teksti sellaisenaan järjestäjän sivuilta. En tiedä, onko yli 7000 hyppyä positiivinen vai hyvä juttu, mutta tuskin se on huono juttu. Yleisradion kanssa olen mieluiten tekemisissä silloin, kun radiossa on menossa ohjelmansiirtoketjun mittaustauko. Sen kuitenkin aistin, että sinua harmitti tämäkin.
 
Tämän päivän Hesarissa mainostetaan Porrassalmen taistelun 225-vuotis juhlanäytöstä alkuperäisellä tapahtumapaikalla.
Näytös on jo nyt lauantaina 14.6. klo 13.00.

http://visitmikkeli.fi/stedingk
 
Siinä on teksti sellaisenaan järjestäjän sivuilta. En tiedä, onko yli 7000 hyppyä positiivinen vai hyvä juttu, mutta tuskin se on huono juttu. Yleisradion kanssa olen mieluiten tekemisissä silloin, kun radiossa on menossa ohjelmansiirtoketjun mittaustauko. Sen kuitenkin aistin, että sinua harmitti tämäkin.

Tässähän eihän ollut kyse niin kuin Yleisradiosta, se oli täysin asiaton huomautus artilta, mutta siis nämä reilut, vajaat ja runsaat käytettynä lukumäärien yhteydessä on niin Yleisradiomaista, että siis, että arttikin on ne oppinut liittämään Yleisradioon. Että tätä piti sanoman, ettei muuta niin kuin.
 
Viimeksi muokattu:
"World of Tanks"?
Warum nicht "Panzerkampfwagenwelt"?

Varmasti kiva tapahtuma sinällään.
 
Puhun itse lähipiirilleni ja ystävilleni kaikilla niillä kielillä joita osaan - englanti yksi, mutta vain yksi niistä. Ja suomea opetteleville puhun aina suomea, tukien yhteisellä muulla kielellä jos tarpeen. Arvioimatta henkilön fiksuutta, asiasta olen jo pitkään ollut vakaasti tuota mieltä. Julkaisuni olen tehnyt tietoisesti suomeksi. Tuntui kaihertavan muutamia osallisia juuri sopivasti.
 
Niin tuo kolumnisti on fiksu kieliasioissa. En tiedä, ymmärtääkö hän muusta maailmasta sen enempää kuin kukaan muukaan.
 
Back
Top