Missä olemme maailman parhaita?

Merten sheriffi

Supreme Leader
BAN
Aloitan itse. Meillä maailman paras tykistö ja tietysti RK maailman paras. KVKK myös paras konekivääri. Näin minulle siellä kerrottiin.
 
Maailman parhaimmat ampujat, näin olen kuullut sanottavan. Snipereita kaikki.
 
Meillä on maailman viisaimmat poliitikot, ainakin mitä turvallisuuspoliittiseen päätöksentekoon tulee :)

No joo leikki leikkinä. Mutta itse uskon vielä meikäläiseen asevelvollisuusjärjestelmään. Ellei se ole maailman paras lajissaan, niin ainakin kärkikastissa sen on oltava.
 
Sen miettimisessä, mitä MUUT meistä ajattelevat. Niinkuin niitä muita kiinnostais pätkääkään...
 
Suomessa on hyvä muotoilu - design, mm taidelasi 50-70 luvun ym sen ajan klassikot ja funkis.
 
Meillä on maailman parhaat kouluttajat ottamaan huomioon motivoituneiden ja monipuoliset valmiudet omaavien reserviläisten osaamiset ja taustat.
Tästä olen ihan aidosti tätä mieltä, kokemuksella.
Eri asia on se että tuoko se halutun tuloksen ja tehon jos pilliin puhalletaan, mutta ainakin rauhan aikana "kokoan poppoosta palapelin josta tulee optimaalinen tulos" -mielessä se toimii.
 
Pesäpallossa ja kyykässä.

Myös loistavia huolehtimaan että "mitä ne meistä ajattelee". :D
 
Meillä on koko maailman ärtsyimmät sotilasmarssit. Saksalaisen perinteen mukaan, mausteella slaavilaista melankoliaa ja ilman inhottavia natsi- tai kommunistiliitäntöjä. Jatkoon.

E: Ja maakuntalaulut on kanssa hienoja...etenkin Nälkämaan laulu vaikken Kainuusta olekaan.

E2: Mutta Ateenalaisten laulusta en pidä...se on jo liian kahjo. Meitä vanhoja pierujahan se olisi kauniimpi tapattaa kuin nuorukaisia eikä siinäkään mitään kaunista ole kun ulosteet ja irtoraajat roiskuu tykistökeskityksessä... :oops:
 
Viimeksi muokattu:
Sen miettimisessä, mitä MUUT meistä ajattelevat. Niinkuin niitä muita kiinnostais pätkääkään...

Myös loistavia huolehtimaan että "mitä ne meistä ajattelee". :D

Nämä. Oikeasti aika erikoinen piirre, kieliikö siitä että kansallinen itsetunto on vielä hakusessa?

Toisaalta onko tämä ilmiö niinkään tavallisen kansalaisen takaraivossa vaan meidän kohtalaisen pienen lauman toimittelijoita? Vaikuttaisimmeko niin kovasti murehtivan mitä muut meistä ajattelee ellei mediat väkerrä ja suolla "siellä meistä kirjoiteltiin tätä ja tuolla ei mitään, voi kääk". Huipentuma taisi olla tämä ns. "Suomi-brändi työryhmä" mutta onneksi se on kai jo historiaa.

Alkuperäiseen kysymykseen; meillä olisi kansana potentiaalia olla parhaimpien joukossa vaikka missä mutta meitä vaivaa sinisilmäisyys, vaatimattomuus, kunnianhimottomuus ja merkillinen hinku verottaa, säädellä ja säännöstellä yrittämisestä se terävin kärki pois.
 
Back
Top