Mitä tekisit kun tämä korona helvetti on ohi?

Mitä tehdään kakkos aallon jälkeen?
Minä toteutin ekan aalloon jälkeen suunnitelman.
Sain tausta tukea Pohjois-Savosta. Osa vinkeistä kohtuu rapsakkoja. Mutta ei koskaan jääkärille tekemätön paikka.

Mutta toinen aalto.

Oma setti. Ei kehtaa pajatsoa heti tyhjätä. ->
 
Ei tässä nyt niin kiire ole. Kerkesin kuvata suurlipun laskuakin.

Lippu, jonka tanko on rakennettu ryssänmaalla... Voi vittu nyt kumminkin.

Jo omasta (hämäläisestä, vaikka esi-isät onkin pohjois-Karjalasta) pitäjästä ois löytynyt paja, joka olisi tuon voinut rakentaa.

Miksit piti valjastaa ryssän teräs tähän tarkoitukseen? Raha(ko) oli se tärkein?
 
Menen ulos syömään ja pelastan itseni omilta kokkauksiltani.
 
Toivon, että harjoitukset alkavat pyöriä normaalisti.

Nimim. "Tämänkin päivän ohjelma män vituiks"
 
Lippu, jonka tanko on rakennettu ryssänmaalla... Voi vittu nyt kumminkin.

Jo omasta (hämäläisestä, vaikka esi-isät onkin pohjois-Karjalasta) pitäjästä ois löytynyt paja, joka olisi tuon voinut rakentaa.

Miksit piti valjastaa ryssän teräs tähän tarkoitukseen? Raha(ko) oli se tärkein?
Samaa haminalaisetkin ihmettelee.
 
Vaasalaiset käyttää maskia 99%.
Sjokiset 86,5%.

Seinäjoen Minimanissa tänään lopulta sain kuulla mistä korona on lähtenyt käyntiin. Hevosenkenkälepakko.
 
Vaasalaiset käyttää maskia 99%.
Sjokiset 86,5%.

Seinäjoen Minimanissa tänään lopulta sain kuulla mistä korona on lähtenyt käyntiin. Hevosenkenkälepakko.
Asut siis Seinäjoella päin? Itse olen seinäjokinen (toki tänä syksynä Rovaniemelle yliopistoon opiskelemaan muuttanut), ja tulipahan tänään käytyä itsekin Minimanissa.
 
Koronan jälkeen menen oman kristillisen yhdistyksen seurakokouksiin. Niitä olen kaivannut kaikkein eniten tässä koronan aiheuttamassa sosiaalisessa pula-ajassa. Omalla paikkakunnalla oli kesän ja alkusyksyn kokoukset normaalisti, mutta muilla paikkakunnilla ei ole ollut toivottavaa käydä. Toki Jumalanpalvelukset on järjestetty nettipalvelun kautta, joita voi kotona kuunnella. Silti kaipaa sitä suurta kristittyjen ystävien joukkoa ja sitä tunnetta kun on ystävät ympärillä.

Vieraita on kiva pyytää kotiin. No on meillä kesällä joitakin perheitä käynyt, mutta harvakseltaan ja silleen, että molemmat perheet (kotiväki ja vieraat) ovat olleet kyläilyä ennen omissa oloissaan.

Toisaalta korona-aika on ollut silti helpotuskin, kun on saanut vältellä työpaikan turhia kokouksia hyvällä syyllä. Ja kevään Uudenmaan motti oli töissä juhla-aikaa, kun pääkaupunkiseudulla liikkuminen autolla oli todella sujuvaa.

Kertausharjoituksia en kaipaa sen enempää kuin tavallisesti, sillä on niitä tänäkin vuonna liki normaali määrä. Itse asiassa tais olla vähän vähemmän ainakin syksyllä, kun kerkes mökille useammin kuin normaalisti.
 
Ulkomaan matkailu on ollut haaveena. Ehkä ensi syksynä sitten taas...?
 
Vaasalaiset käyttää maskia 99%.
Sjokiset 86,5%.

Seinäjoen Minimanissa tänään lopulta sain kuulla mistä korona on lähtenyt käyntiin. Hevosenkenkälepakko.
Asut siis Seinäjoella päin? Itse olen seinäjokinen (toki tänä syksynä Rovaniemelle yliopistoon opiskelemaan muuttanut), ja tulipahan tänään käytyä itsekin Minimanissa.
@Protheon_93
Noh, kerroitko jollekin ukolle, mistä korona on saanut alkunsa?
 
Normaaliaikoina istun introverttina enimmäkseen kotona. Mutta sitten tuli kotrona-aika ja enimmäksen istun kotona. Ei suurta mitään eroa.

No tämähän se.

Ei itsellänikään ihan hirvittävää muutosta tapahtunut päivärytmissä, vaan pikemminkin tämä aika on ollut hyvää aikaa sikäli että töissä on ollut paljon hiljaisempaa kuin yleensä. Täten vapaapäiviä on voinut pitää ja muutenkin työtaakka ei ole päässyt muodostumaan ylivoimaiseksi.

Ainoa asia mitä en kyllä uskalla nyt tehdä on matkustaminen ulkomaille. Ne reissut ovat jääneet ja taitavat jäädäkin joksikin aikaa.
 
Maskia käyttää kyllä ilahduttavan moni. Vain keski-ikäiset matalasti koulutetut miehet tuntuu tekevän poikkeuksen.
 

92-vuotias lääkäri Pekka Raudaskoski kertoo, millainen maa Suomi oli ennen rokotuksia – Hänellä on painava viesti niille, jotka empivät koronarokotusta​

Pekka Raudaskosken lapsuudessa kokonaisia perheitä kuoli keuhkotautiin eli keuhkoissa ilmenevään tuberkuloosiin, joka oli siihen aikaan yleisimpiä tartuntatauteja Suomessa.


ab0feb3703904e0ca438d4e1420e70a1.jpg

Pekka Raudaskosken lapsuudessa ainoa rokotus Suomessa oli isorokkorokotus.
KUVA: KAISA SIREN

Raudaskoski tietää mistä puhuu. Hän on tehnyt työuransa lääkärinä, ja pitkän elämänsä ja uransa aikana hän on nähnyt, millaista kärsimystä kulkutaudit ovat aiheuttaneet. Hän on myös todistanut, miten monet vaaralliset sairaudet ovat hävinneet Suomesta kokonaan rokotusten ansiosta.


Siksi rokotusten vastustaminen saa hänen verensä kiehumaan.
”Vaikka rokotukset saattavat aiheuttaa joillekin mahdollisia sivusairauksia, ne koskevat hyvin pientä osaa rokotuksen saajista. Sen sijaan rokotukset ovat antaneet elämän lukemattomille ihmisille”, Raudaskoski sanoo.


 
Back
Top