Miten käy pv:n sijoituksesi reservissä 1.1.2015?

Perde

Luutnantti
Oletko reservissä sijoitettu nyt ja miten uskot sijoituksesi muuttuvan ensi vuoden alussa kun puolustusvoimien uudistus astuu voimaan reserviläisten osalta?
 
Luulen, että olen ylimääräisissä harjoituksissa 1.1.2015.

Ja aika moni muukin on.

Veikkaanpa, etten mahdu edes siihen ryhmään. Ei minussa muuta vikaa ole kuin ikä eli alkaa pian 40 häämöttämään. Fyysinen kunto on ok, psyykkinen sitäkin kovempi, mutta minkäs teet.

Nyt uuden työtehtävänä myötä voisi olla pientä toivoa sijoituksesta, joka perustuisi muuhun kuin sotilaalliseen osaamiseen. Varmaankin joku nuorempi ja nohevampi menee tässäkin ohitseni.
 
Sijoitus vaihtuu vuoden alussa uusiin joukkoihin ja uuteen tehtävään.
 
Viimeksi muokattu:
Oletan että kuulun jo poistuvaan kalustoon,vaikka eipä noista herroista koskaan tiedä.
 
mites tuollainen tapahtuu niinkuin käytännössa tuon sijoituksen, itselleen selvittämine?

Asun nimittäin käytännössä naapurissa tuosta oman alueen alue-toimiston osoitteesta että voiko sinne mennä vain lampsimaan paikanpäälle ja kysymään?
 
mites tuollainen tapahtuu niinkuin käytännössa tuon sijoituksen, itselleen selvittämine?

Asun nimittäin käytännössä naapurissa tuosta oman alueen alue-toimiston osoitteesta että voiko sinne mennä vain lampsimaan paikanpäälle ja kysymään?

No juurikin paikan päälle lampsimalla. Puhelimessa eivät tuollaisia tietoja kerro.
 
pittääpä käydä kysymässä, toivottavasti ei ole mitään jonoja siellä, ei pitäisi olla kuitenkaan...

ei ole niinkuin muissa valtion toimistoissa jonoa...?
:p
 
Uskoisin nykyisen sijoitukseni pysyvän vakaana, kunnes viimeinen potero kaivetaan Honkanummelle. :oops:
 
Veikkaanpa, etten mahdu edes siihen ryhmään. Ei minussa muuta vikaa ole kuin ikä eli alkaa pian 40 häämöttämään. Fyysinen kunto on ok, psyykkinen sitäkin kovempi, mutta minkäs teet.

Nyt uuden työtehtävänä myötä voisi olla pientä toivoa sijoituksesta, joka perustuisi muuhun kuin sotilaalliseen osaamiseen. Varmaankin joku nuorempi ja nohevampi menee tässäkin ohitseni.

Maakuntakomppaniaan kelpaat hyvin vielä pitkään, ei muuta kuin yhteys aluetoimistoon että olet asiasta kiinnostunut.
 
mites tuollainen tapahtuu niinkuin käytännössa tuon sijoituksen, itselleen selvittämine?

Asun nimittäin käytännössä naapurissa tuosta oman alueen alue-toimiston osoitteesta että voiko sinne mennä vain lampsimaan paikanpäälle ja kysymään?
Soittamalla omaan aluetoimistoon.

Henkkarit ja sotilaspassi mukaan ja aluetoimistoon, samalla voi ilmoittaa kiinnostuksesta maakuntakomppaniaan jos ilmenee että tällä hetkellä ei ole sijoitusta. Puhelimessa tietoja ei anneta.

EDIT: jos sotilaspassia ei tähän hätään löydy, ei ongelmaa, kunhan nyt voi todistaa henkilöllisyytensä.
 
Viimeksi muokattu:
Henkkarit ja sotilaspassi mukaan ja aluetoimistoon, samalla voi ilmoittaa kiinnostuksesta maakuntakomppaniaan jos ilmenee että tällä hetkellä ei ole sijoitusta. Puhelimessa tietoja ei anneta.

Sinänsä mielenkiintoista, sillä olen kysynyt sa-sijoitukseni ehkä kolme-neljä kertaa aluetoimistosta puhelimitse, viimeksi pari kuukautta sitten. Eikä ikinä mitään ongelmaa.

Toki jos asuu aluetoimiston kulmilla, ehdottamasti paras mennä käymään.
 
Sinänsä mielenkiintoista, sillä olen kysynyt sa-sijoitukseni ehkä kolme-neljä kertaa aluetoimistosta puhelimitse, viimeksi pari kuukautta sitten. Eikä ikinä mitään ongelmaa.

Toki jos asuu aluetoimiston kulmilla, ehdottamasti paras mennä käymään.

Aika pelottavaa jos näin on toimittu, että on annettu tietoja SA-sijoituksesta puhelimitse. Huh-huh.
 
Aika pelottavaa jos näin on toimittu, että on annettu tietoja SA-sijoituksesta puhelimitse. Huh-huh.

Joo, oudolle kuulostaa. Ei pitäisi informaation ihan noin kepoisesti liikkua. Itse olen joskus lähestynyt aluetoimistoa sähköpostilla, mutta pyydetyt tiedot tulivat kirjatussa kirjeessä.
 
Uskoisin nykyisen sijoitukseni pysyvän vakaana, kunnes viimeinen potero kaivetaan Honkanummelle. :oops:

En muista, että olisin nähnyt ikinä ketään muuta asiakasta aluetoimistoissa asioidessani. Ja niitä kertoja on paljon minun taustallani. (sitten kun kaikki asiat on rikosoikeudellisesti ja muutenkin vanhentuneita niin kirjoitan kirjan omasta taistelustani valioluokan reserviläiseksi).

Minun puolestani voisivat aluetoimiston palvelutiskillä vaikka kutoa villasukkia niin ei menis aika hukkaan. No kyllä ne oikeesti onkin aina jossakin oikeissa töissä (kahvilla ;)?) kun sinne joku hönö ressu menee joutavia kyselemään.
 
Puhelinlinjat saattaa olla tukossa eritoten heti kotiutumisen jälkeen ja ennen uusien alokkaiden palvelukseenastumista, mutta enpä mäkään ole ketään muuta aluetoimistolla paikan päällä nähnyt se harva kerta kun oon siellä itse käynyt :D

Puhelimessa on kyllä mulle sijoitukseni kerrottu sillä tavalla ympäripyöreästi: "X joukkueen ryhmänjohtaja", sitten kh-toimistolta harjoituksessa sain tietää tarkalleen että mikä ryhmä, joukkue ja missä jne.
 
Back
Top