MPNET ja villit unet

Umkhonto

Ylipäällikkö
Unet on joskus mukavia ja joskus taas vähemmän mukavia. Ja joskus taas aika psykedeelisiä. Mutta ei stana, täytyy varmaan lopettaa foorumin seuraaminen iltaisin ennen nukkumaanmenoa. Tapahtuipa tässä muutama ilta/yö sitten niin että eräät foorumin aiheista tulivat uniin. Ja ei, nyt en tarkoita minkkiketjua :D

Unessa oli ensin ihan helvetillinen kotimainen helikopteriarmada (vrt. thread heko-rykmentti https://maanpuolustus.net/threads/heko-rykmentti.3685/page-11). Se lenteli sellaisella 200-300 kopterin vahvuudella jotain taisteluharjoituskuviota taivaalla ja sitä sitten maasta käsin seurasin. No sitten tapahtui jotain ja yksi heko tuli tonttiin. Olin lähistöllä ja lähdin katsomaan onko mitään tehtävissä. Kopterin rauniot savusivat mutta se ei vielä palanut. Miehistö (kopterin sisällä oli kymmenkunta "pilotin penkkiä" kuin jossain scifi-leffan avaruusaluksessao_O) oli yhtä lukuunottamatta onnistunut hyppäämään laskuvarjoilla kopterista sen jälkeen kun toisen kopterin pääroottorin akseliin sijoitettu gatling-tykki :rolleyes: oli ampunut voimakkaan kaarroksen aikana katveeseen ajautunutta naapuri-hekoa (jostain tiesin heti mitä oli tapahtunut). Minä lähdin raahaamaan menehtynyttä miehistön jäsentä pihalle ennen kuin kopteri "räjähtää". No ei se räjähtänyt, mutta siinä hässäkässä hukkasin rynnäkkökiväärini (ketju Pikku-uutisia Suomesta / rk-bongattu ABC:llä https://maanpuolustus.net/threads/pikku-uutisia-suomesta.3939/page-95#post-470345). Ja tiedättehän te mikä on sotilaan fiilis jos tärkein työkalu on "jossain" teillä tietymättömillä. Tai en varsinaisesti edes hukannut, vaan oma ase oli vaihtunut taittoperäversioon (jota en ole ikinä livenä edes käsitellyt). Siinä sitten kenraalit ja everstit minua läksyttivät etsiskellessäni kadonnutta rk:ta hylyn sisuksista ennen kuin uni loppui :confused:
 
Viimeksi muokattu:
Haha, no nyt on mennyt tunteisiin.

Vaikka vuoskausia on mpnetin kanssa temuttu ja välillä ollut valveilla painajaisia "tekniikan" kanssa, mutta ei ne ikinä ole kyllä uniin tullu :)
 
Ei nyt varsinaisesti vielä uniin ole mitään ilmaantunut, mutta jonkinlainen pelko persiissä toki siitä, että milloin keskellä yötä tulikomennon asunnon ovikello soi ja oven takana ovat ajatuspoliisit noutamassa meikäläistä mustalla umpiautolla vihapuheesta syytettynä. :confused:

No leikki leikkinä. Ihan yleisenä kommenttina nostan kyllä hattua moderointilinjalle. Olette viisaasti pitäneet kaikenlaiset väkivaltafantasioinnit poissa.
 
Itse näin erikoisen unen viikon sisällä. Jollain avaruusasemalla kiertoradalla havaittiin Maa planeettaa lähestyvä kokonainen planeetta. Ikävä kyllä en muista unesta enempää.
Erilaisia ufounia tulee nähtyä säännöllisesti.
 
Erilaisia ufounia tulee nähtyä säännöllisesti.
Tämä voi johtua siitä, että sinut on joskus avaruusoliot siepanneet ja tehneet sinulle erilaisia kokeita, mm. anal proben, jonka jälkeen muistisi on pyyhitty, mutta syvällä alitajunnassasi (ja anuksessasi) kuitenkin säilytät muistoja kokemuksestasi, minkä vuoksi ufot tulevat uniisi.

Tai sitten olet vain katsonut pari scifi-leffaa liikaa.
 
Näen hyvin harvoin unia, mitä se sitten minusta kertoneekaan. Sotaunia en näe koskaan. Esimerkiksi vaimolla tuntuu olevan mitä mielenkiintoisempia unia, missä vihollinen jahtaa perhettämme panssarivaunuilla ja taivaalla lentelee hävittäjiä. Kateeksi käy ;). Itse en näe edes joka viikko unia.

Harvoin, liian harvoin, vehtaan unissani vieraan naisen kanssa. Silloinkaan ei koskaan päästä itse asiaan. Esimerkkinä käynee tämä, muutama vuosi sitten nähty. Vaimoni muuten usein hauskuuttaa naisystäviään tällä kertomuksella, koska viehtymykseni isorintaisiin naisiin on laajalti tiedossa :cool::
Makaan valkoisessa sängyssä valkoisessa huoneessa. Olen menossa nukkumaan. Toisella puolella huonetta on ovi, ja yhtäkkiä Helena Ahti-Halberg tulee ovesta sisään. Hän on juuri tullut suihkusta, ja on kietoutunut valkoiseen isoon pyyheliinaa. Hän hämmästyy ja naurahtaa kujeilevasti nähdessään minut sängyssä:
- Ai, en tiennytkään, että täällä on muita. Minulla on kylmä suihkun jälkeen, saan varmaan tulla viereesi lämmittelemään.
Ja alkaa avaamaan pyyhettä, jonka alla tiedän hänen olevan alasti. Ja juuri sillä hetkellä, kun pyyhe on paljastamaisillaan minulle mitä jumalaisimman, näyn kuin Eedenin puutarhan kielletyin hedelmä, niin minä herään! Muistan, kuinka unessa hämmästyin niin valtavasti tilannetta, että ei jumalauta, Helena Ahti-Hallberg, alasti, ja aikoo tulla minun viereeni, että ihan silkasta hämmästyksestä heräsin.
Sitä harmituksen määrää, ja toisaalta huvitusta. Luonnollisestikaan en päässyt enää samaan tilanteeseen kiinni :D.

1315791.jpg
 
Minkkiketjusta tulee nähtyä unia, välillä hereillä ollessakin.

Muuten ei kyllä tule nämä aiheet uniin. Joskus näin välillä tetsausunia joissa mm. pääsin usein hengestäni käsikranaatin saattelemana. Enää en niitä ole nähnyt, liekö siirto sijoittamattomaksi ressuksi karsinut turhat sarkatakki-taistelufantasiat ja painopiste siirtynyt tuonne makuuhuoneen puolelle?
 
Minulla on viime aikoina uniin tunkenut lähinnä piirrettyjä poneja. Ai mistä arvasitte että minulla on esi-/alakouluikäsiä lapsia?
 
MP.netistä ei vielä ole koskaan tullut nähtyä unia. Kertausharjoituksissa sen sijaan olen ollut unissani todella usein. Useimmiten nämä unet ovat oikein mukavia, porukka on ollut oikea sodan ajan joukko, mutta unissa tehtävät ja toiminta-alueet ovat poikennet oudolla tavalla todellisuudesta. Joskus, olisiko ollut stressin aiheuttamaa, näissä kertausharjoitusunissa eletään klassista harmaata vaihetta tai jopa sotatilannetta.

Aika usein unet pyörivät erilaisten minkkien ympärillä, mutta harvoin unissa pääsee ns. tositoimiin. Kerran muistan heränneeni säpsähtäen hereille sydän hakaten, kun henkilökohtaisen taisteluvälineen kärki oli unessa juuri koskettamassa minkin herkempiä paikkoja...
 
Juuri näitä. Pinkie Pie on nuorimman lemppari... kiitos tän yön tripistä... :confused:
Tuo on kaikki niin katoavaista. Pari vuotta menee hujauksessa, ja uniisi tunkee kaiken maailman teininoitaa tms :).
Tänään ostat lapsille yli tonnilla legoja (hiton kalliita muuten kai vieläkin), ja huomenna ne ovat kaikki palasina laatikossa ja ohjeet kadonneet.
 
Tänään ostat lapsille yli tonnilla legoja (hiton kalliita muuten kai vieläkin), ja huomenna ne ovat kaikki palasina laatikossa ja ohjeet kadonneet.

Minä pidän natsimeininkiä: Suurin osa leegoista on pyynnöstä luovutettavana kaapin päällä laatikoissa, ainoastaan pienen osan kanssa voi soveltaa täysin vapaasti hajoittaen. Ja ohjeet samassa paikassa.

Minulle jäi traumat siitä kun pienenä juurikin kaikki rakennelmani hajosivat ja ohjeet hävisivät...
 
Noo onhan sitä unissa tullut tultua mm. vihollisen taistelupanssarivaunujen yllättämäksi. Ympärillä räjähteli ja homma meni kovin kaoottiseksi nopeasti. Hyvä leffakohtaus olisi ollut kyllä. Heräsin kuitenkin melkein heti, kun homma oli sen verran intensiivistä. :cool:

MP-nettiin liittymättömänä unihalvaus on tullut koettua (https://fi.wikipedia.org/wiki/Unihalvaus) vuosia sitten "kunnollisena" (jännä tunne, kun silmät avaa, mutta mikään lihas silmän lihaksia lukuun ottamatta ei tottele, huutamaan ei pysty ja paniikki kasvaa) ja vuosi-pari sitten kevytversiona (hetken jähmettymisen jälkeen lihakset alkoi totella, kun olin näkevinäni huoneessa jonkin hahmon ja kiihtymys kasvoi, oikeastihan huoneessa ei ketään lisäkseni ollut). Kiitettävän korkeat sykkeet on ollut näiden jälkeen. :D
 
Viimeksi muokattu:
Varsin outo uni. Minulla on piilossa varastossa ilmeisesti PV:ltä varastettu RK62. En edes tiedä mistä olen sen saanut, vaan se on ollut siellä "aina".
Yritän unessa hävittää sitä mutta en keksi tapaa. Pelkään poliisien löytävän sen mihin ikinä tahansa sen piilottaisinkin. Ilmeisesti sillä on tehty jokin rikos joten poliisit CSI tyyliin tunnistaisivat sen tekovälineeksi. Unessa en itse ole edes varastanut sitä saati koskaan ampunutkaan sillä, vaan se pelkästään on varastossani jostain kumman syystä.
Katselin Ruudusta Armanin Täällä Pohjantähden alla poliisi jakson ja siinä oli RK62. Siitä uneni ilmeisesti kehittyi.
 
Muutama yö sitten;
joku helvetin hulina ja näky että Leopardeja, rynnäkköpanssareita sekä Paseja jyristää ohi perässä kuormautoja täynnä ukkoja ja taivaanrannassa välkehtii, selvästi kun katottiin War of worlds mutta jäi silti takaraivoon :)
 
Erilaisia ufounia tulee nähtyä säännöllisesti.

"Unia?"

Ilmeisesti ohjelmoinnissa on vielä jotain ongelmia ja muistinpyyhintäkään ei toimi kunnolla? Tosin Antonio Villas Boaksen päivistä on edetty pitkä matka.

Toivottavasti et sentään käytä alkoholia tai tupakoi?
 
Tuli ajankohtaiseksi tämä ketju yöllä, kahteen otteeseen.

Peruuttelin telakuorma-autolla jonkin harjoituskentän laidalla kouluttajan kanssa, ja hyvin se sujui. Ei sillä, että vastaisin koulutettua teka-kuskia, mutta eipä se juuri henkilöautolla peruuttamista vaikeammalta tuntunut. #ressutosaakouluttamattakin

Näin myös unta, kuinka PV:n edustaja kutsui Maanpuolustus.nettiä "roskafoorumiksi" mediassa ja kehotti reserviläisiä välttämään sellaisia, koska täällä keskustellaan esimerkiksi rauhanturvaamisessa käytettyjen ajoneuvojen heikoista paikoista, vaikka vihollinen voi lukea samoja juttuja. Mietin itsekseni, että onpas paranoidi kapiainen; ai että lukutaidoton tai liki lukutaidoton, imaamin kiihottama afgaani hakee MP.Netistä tietoa RG-32:n heikosta kohdasta... Olin niin pöllämystynyt, että taisin herätä siihen paikkaan. Herättyäni tajusin, ettei vielä ole syytä menettää uskoa kapiaisiin.
 
Järkyttävä oksennustauti viime viikolla. Pahimman yön nukuin alakerran lattialla lähellä kylppäriä varapatjalla. Jotenkin onnistuin näkemään unta, että kaupittelin kyseistä patjaa jossain rikki ammutussa Syyriassa rauniohelvetissä.
 
Back
Top