Onko nettivakoilu helppoa ?

Juke

Ylipäällikkö
BAN
Kysyn tätä siksi että harrastuksenani olen mm. tällä saitilla tutkinut erillaisin konseptein mm stealth hävittäjän suunnittelua.
Teen harrastustani Dassault Systemsin Draft Sight ilmaisohjelmalla ( AutoCAD kopio 97% ), jossa on joku online yhteys ( tuki nimellä ) valmistajaan.

On tapahtunut seuraavaa:
1. Ohjelmassa lopahti yhtä'äkkiä ominaisuus jossa voi insertoida png/jpg kuvia näytölle..ainut kuva joka jäi oli PAKFA..muut kuvat hävisivät.
2. Kun operoin kuvan käsittelyä en yhtä'äkkiä voikaan aina avata jotain tiedostoa ollenkaan ( jossa kuvat sijaitsee ) vaan tulee ilmoitus: Et voi avata tiedostoa. Tiedosto toisen koneen käytössä !
3. Lisäksi koneeni virustorjunnat ovat noin 5 kk sitten lopettanaat ilmoittamasta yhdestäkään viruksesta.
4. Eräälle lentokonesuunnittelusaitille on tapahtunut voimakas yhteydenoton ja yhteyden ylläpitämisen vaikeus..sinne ei kertakaikkiaan voi enää kirjoittaa tekstiä niin että se olisi luettavissa tahi ymmärrettävissä..tai korjailuun menee tolkuttomasti aikaa. Yhteys muille nettisaiteille ei ole estynyt/vaikeutunut !

Onko tuttua..ohjeita ?

Käytössä WINDOWS 7
 
Kannattaisko käyttää sitä sitten sellaisella koneella missä ei ole nettiyhteyttä jos tollasta epäilee. Siis jos se yhteys ei ole välttämätön.

Formatoi kaikki levyt ja aloitat uudestaan.
 
Windowssissa on se resurssienvalvonta, millä näkee että mikä ohjelma lukee/kirjoittaa nettiin/levyä minkäkin verran. Jossain control panelin alla, valvontatyökalut / tietokoneen hallinta tms.

Windows-8:ssa näkee aika hyvin jo tehtävienhallinnasta (ctrl-alt-del) että mitä on tekeillä. Itse olen käyttänyt semmoista tietosuojaa, että puoli tavua on USA:ssa pilvipalvelussa, ja toinen puoli Taiwanilla. Molemmat vieläpä ilmaisia. Noita on yli 50 palvelua esim Dropbox, Skydrive/Onedrive, iMac, Amazon cloud drive, Bitcasa, Asus Web Storage, Box, Younited jne ja niistä kun valitsee pari, niin ei ole dataa luettavissa missään, ellei osaa yhdistää.

Minulla parittomat ja parilliset bitit yhdistyy vasta tämän koneen ramdiskillä, joten kokonainen tiedosto ei koskaan käy kokonaisena missään maailman kovalevyllä. Tämä on itse keksimäni ja täysin varma suojaus. Voisin jatkaa hajauttamista vaikka viiteen maahan mutta ei ole tarvetta, ja kuudes kone voisi olla oma usb-tikku, joka kulkee mukana.

En tarvi edes salausta.
 
Jos on huolissaan tietoturvasta niin noi pilvipalvelut kannattaa kyllä unohtaa. Vaikka se tieto olis kahdessa eripaikassa osissa niin kuitenkin se kaikki data lähtee siitä yhdestä pisteestä.
 
Jos on huolissaan tietoturvasta niin noi pilvipalvelut kannattaa kyllä unohtaa. Vaikka se tieto olis kahdessa eripaikassa osissa niin kuitenkin se kaikki data lähtee siitä yhdestä pisteestä.

Data löytyy luettavassa muodossa vain minun koneen muistista. Mutta itse asiassa voisin parantaa tästäkin, eli kirjoitan suoraan näytönohjaimen shaderiin, eri layereille. Silloin data ei yhdisty koskaan missään muualla kuin minun aivoissa. Näytöllä se vaan näkyy yksisuuntaisena, siis lukutilassa. Harmi että ei voi copy-pastettaa.

Mutta jos teen muutoksia, niin sitten se väkisinkin menee ainakin muistiin. Voisi kikkailla niin, että kaksi verkkokorttia, ja puolikas toisen bufferiin, puolet toiseen. Silloin ei olisi ram:ssakaan. Mutta kuten sanottua, ei ole tarvetta.
 
Lataat ja polta levylle jollakin toisella tietokoneella Kaspersky Antivirus RescueCD. Sitten käynnistät tuon kyseisen tietokoneesi SILTÄ ROMPULTA (ei, et mene Windowsiin vaan boottaat tuolta rompulta). Sitten päivitykset siihen ja skannaat koko tietokoneen läpikotaisin. Löytää kyllä takaporttiohjelmat ja muut. Ainoa keino, jolla rootkitit voi löytää on tuo. Mikään, mitä sinä teet siinä tietokoneessa sillä käyttöjärjestelmällä ei kerro yhtään mitään mistään, koska rootkitit. Tuolla ne voi ohittaa, kun et käynnistä koko käyttöjärjestelmää, vaan tuolla rompulla olevan käyttöjärjestelmän virustentorjuntaohjelmineen ja skannaat varsinaisen kiintolevyn sillä.
 
Samat kaverit, joilla on oikeus radioamatööriharrastukseen, saavat viranomaisilta poikkeusluvilla oikeuden myös muiden siviilien PC:n käytön vakoilemiseen ja myös sähköpostien lukemiseen. Käytännössä kaikkeen mitä teet PC:llä. He vissiin saavat siitä myös jonkinlaista palkkaakin, vaikka pääpiirteittäin homma lähtee harrastuksesta. Tietoja ei tietenkään saa luovuttaa muille kuin viranomaisille. Pari kaveria olen tavannut ihan henkilökohtaisesti.

Sitten on vielä erikseen olemassa ohjelmia, jotka lähettävät tietokoneesi välimuistin, jokaisen sammutuksen yhteydessä jollekin toiselle oapuolelle. Ne yleensä naamioidaan näyttämään vaikkapa Adope Readerin päivitykseltä, joten käyttäjä ei osaa epäilä mitään asentaessaan ohjelmistoa koneelleen.
 
Viimeksi muokattu:
Samat kaverit, joilla on oikeus radioamatööriharrastukseen, saavat viranomaisilta poikkeusluvilla oikeuden myös muiden siviilien PC:n käytön vakoilemiseen ja myös sähköpostien lukemiseen. Käytännössä kaikkeen mitä teet PC:llä. He vissiin saavat siitä myös jonkinlaista palkkaakin, vaikka pääpiirteittäin homma lähtee harrastuksesta. Tietoja ei tietenkään saa luovuttaa muille kuin viranomaisille. Pari kaveria olen tavannut ihan henkilökohtaisesti.
Mistähän löytyy lakipykälä, joka mahdollistaa tuollaisen toiminnan, voisitkos kertoa? Taidat tarvitse lääkityksen tarkistusta.
 
Samat kaverit, joilla on oikeus radioamatööriharrastukseen, saavat viranomaisilta poikkeusluvilla oikeuden myös muiden siviilien PC:n käytön vakoilemiseen ja myös sähköpostien lukemiseen. Käytännössä kaikkeen mitä teet PC:llä. He vissiin saavat siitä myös jonkinlaista palkkaakin, vaikka pääpiirteittäin homma lähtee harrastuksesta. Tietoja ei tietenkään saa luovuttaa muille kuin viranomaisille. Pari kaveria olen tavannut ihan henkilökohtaisesti.

Sitten on vielä erikseen olemassa ohjelmia, jotka lähettävät tietokoneesi välimuistin, jokaisen sammutuksen yhteydessä jollekin toiselle oapuolelle. Ne yleensä naamioidaan näyttämään vaikkapa Adope Readerin päivitykseltä, joten käyttäjä ei osaa epäilä mitään asentaessaan ohjelmistoa koneelleen.

Kun koneessa on virus tai takaportti, niin on itse asiassa oma haasteensa, että miten se lähettää tiedot verkon yli huomaamatta. Tästä mainitsi F-Securen Hyppönen jossain haastattelussa.

Yksi keino mitä virukset varmaankin tekee, on vahva kryptaus, jotta ei voida nähdä että mitä tietoja ollaan varastamassa. Windows 8:ssa on aika näppärät valvontajutut, näet paljonko mikäkin prosessi lähettää, ja minne. Jos esim ilmainen peli lähettää gigatavuja verkkoon asennuksen jälkeen (huom peli ei ole käynnissä edes), kuten esim World of Tanks ja vastaavat (melkein kaikki ilmaispelit), niin voi vaan ihmetellä, että miksi. Ja että miksi joku tekee työtä ilmaiseksi.

Osaisin itse kyllä lähettää valtavat data määrät ihan salassakin. Dataa voi moduloida viiveiden, pakettikoon ja pakettivirheiden variaatioon. Miksei myös osoitteiden variaatioon, mikä muistuttaa jo hieman ympyräpolarisaatiota.
Jos yhdistää monia keinoja, niin datanopeus saadaan kohtuulliseksi.
 
Viimeksi muokattu:
Mistähän löytyy lakipykälä, joka mahdollistaa tuollaisen toiminnan, voisitkos kertoa? Taidat tarvitse lääkityksen tarkistusta.

En kiellä ettenkö olisi hitusen vainoharhainen, etten käytä tätä sivua enää kotikoneeltani käsin. Lääkityskin varmaan olisi paikallaan.

Kyllä tuo mainitsemani toiminta on osa viranomaistoimintaa Suomessa. Vaikkei se kovin julkista olekaan, niin ei silti laissa kiellettyä jos viranomaisilta lupa heltiää. Ei poliisitkaan toimi Suomessa ilman viranomaisten lupaa. ;)
 
Viimeksi muokattu:
Huomasin että kuvat saa insertoitua mutta ei salkusta jonne olin ne siirtänyt !

PUUUU !
 
Back
Top