onko Suomessa koskaan käynyt matkustajajuna Berliinistä?

uddis

Korpraali
Eli pojille tämmönen pieni kysymys :D

onko Suomessa koskaan käynyt matkustajajuna Berliinistä?
 
Eikö Hitleri tullut junalla suomen?:huh::p
 
Hejsan kirjoitti:
Eikö Hitleri tullut junalla suomen?:huh::p

Kyl mun tietääkseni ihan lentämällä ja pointti on että juna berliinistä vai ei ?
Mä kyllä tiedän vastauksen vaan tietääkö joku muu :idea:
 
Saksan Demokraattisen Tasavallan valtuuskunta johtajanaan valtion päämies Erich Honecker pitivät majapaikkanaan ETYK-kokouksen aikana kesällä 1975 Herttoniemen ratapihalle tuotuja virka- ja salonkivaunuja.
Teoksen K. Bossing: Regierungszüge der DDR: Reitti kulki Berlin Ostbahnhofilta Varsovan, Brestin ja Lenigradin kautta. Saman kirjan mukaan paluumatkalla vaunu 89-80 008 vaurioitui Viipurissa. Kaiken kaikkiaan kyseessä oli 14 vaunun runko.
 
Minkä laista teliratkaisua Erich Honecker käytti jos Suomessa ja Venäjällä raideleveys on noin 90mm leveämpi kuin Puolassa ja Harppi-Saksassa.

1524 mm: Suomi
1 435 mm. Puola
1 435 mm. Itä-Saksa
 
Vanha veteraani kirjoitti:
Minkä laista teliratkaisua Erich Honecker käytti jos Suomessa ja Venäjällä raideleveys on noin 90mm leveämpi kuin Puolassa ja Harppi-Saksassa.

1524 mm: Suomi
1 435 mm. Puola
1 435 mm. Itä-Saksa

Taktinen, musta ja säätyvä?
 
Trolli kirjoitti:
Vanha veteraani kirjoitti:
Minkä laista teliratkaisua Erich Honecker käytti jos Suomessa ja Venäjällä raideleveys on noin 90mm leveämpi kuin Puolassa ja Harppi-Saksassa.

1524 mm: Suomi
1 435 mm. Puola
1 435 mm. Itä-Saksa

Taktinen, musta ja säätyvä?

Noh tätä normaalia ratkaisua eli raideleveyden vaihtuessa noihin vaihdettiin telit . Eli ei oikeen hyvä jatkuvaan liikenteeseen mut pitihän Honeckerillä omat vaunut olla kun täälä majaili :) Iso herra kyl käsittääkseni saapu lentämällä tänne eikä tuon setin mukana.
 
uddis kirjoitti:
Trolli kirjoitti:
Vanha veteraani kirjoitti:
Minkä laista teliratkaisua Erich Honecker käytti jos Suomessa ja Venäjällä raideleveys on noin 90mm leveämpi kuin Puolassa ja Harppi-Saksassa.

1524 mm: Suomi
1 435 mm. Puola
1 435 mm. Itä-Saksa

Taktinen, musta ja säätyvä?

Noh tätä normaalia ratkaisua eli raideleveyden vaihtuessa noihin vaihdettiin telit . Eli ei oikeen hyvä jatkuvaan liikenteeseen mut pitihän Honeckerillä omat vaunut olla kun täälä majaili :) Iso herra kyl käsittääkseni saapu lentämällä tänne eikä tuon setin mukana.

On niillä "isoilla herroilla" näköjään aina omat kommervenkkinsä mukana matkustaessakin. Ilmeisesti laivalla rahdattiin vaunut, jotka sitten istutettiin suomalaisiin teleihin.
 
JaRi kirjoitti:
uddis kirjoitti:
Trolli kirjoitti:
Vanha veteraani kirjoitti:
Minkä laista teliratkaisua Erich Honecker käytti jos Suomessa ja Venäjällä raideleveys on noin 90mm leveämpi kuin Puolassa ja Harppi-Saksassa.

1524 mm: Suomi
1 435 mm. Puola
1 435 mm. Itä-Saksa

Taktinen, musta ja säätyvä?

Noh tätä normaalia ratkaisua eli raideleveyden vaihtuessa noihin vaihdettiin telit . Eli ei oikeen hyvä jatkuvaan liikenteeseen mut pitihän Honeckerillä omat vaunut olla kun täälä majaili :) Iso herra kyl käsittääkseni saapu lentämällä tänne eikä tuon setin mukana.

On niillä "isoilla herroilla" näköjään aina omat kommervenkkinsä mukana matkustaessakin. Ilmeisesti laivalla rahdattiin vaunut, jotka sitten istutettiin suomalaisiin teleihin.

Noi oli ihan sen omat vaunut kaikkeen tommoseen käyttöön ja kyllä ne ihan raiteita pitkin tänne kulki kuten aikasemmin tuonne kirjotin:
Teoksen K. Bossing: Regierungszüge der DDR: Reitti kulki Berlin Ostbahnhofilta Varsovan, Brestin ja Lenigradin kautta.
Eli kyl ne telit on jossain neukkulan rajapaikalla vaihdettu.
 
uddis kirjoitti:
JaRi kirjoitti:
uddis kirjoitti:
Trolli kirjoitti:
Vanha veteraani kirjoitti:
Minkä laista teliratkaisua Erich Honecker käytti jos Suomessa ja Venäjällä raideleveys on noin 90mm leveämpi kuin Puolassa ja Harppi-Saksassa.

1524 mm: Suomi
1 435 mm. Puola
1 435 mm. Itä-Saksa

Taktinen, musta ja säätyvä?

Noh tätä normaalia ratkaisua eli raideleveyden vaihtuessa noihin vaihdettiin telit . Eli ei oikeen hyvä jatkuvaan liikenteeseen mut pitihän Honeckerillä omat vaunut olla kun täälä majaili :) Iso herra kyl käsittääkseni saapu lentämällä tänne eikä tuon setin mukana.

On niillä "isoilla herroilla" näköjään aina omat kommervenkkinsä mukana matkustaessakin. Ilmeisesti laivalla rahdattiin vaunut, jotka sitten istutettiin suomalaisiin teleihin.

Noi oli ihan sen omat vaunut kaikkeen tommoseen käyttöön ja kyllä ne ihan raiteita pitkin tänne kulki kuten aikasemmin tuonne kirjotin:
Teoksen K. Bossing: Regierungszüge der DDR: Reitti kulki Berlin Ostbahnhofilta Varsovan, Brestin ja Lenigradin kautta.
Eli kyl ne telit on jossain neukkulan rajapaikalla vaihdettu.

Telien vaihto on ihan jokapäiväistä puuhaa vielä tänäänkin Euroopasta Venäjän suuntaan junailtaessa. Aikaa menee muutama tunti junaa kohti mikä ei vielä sanottavammin hidasta matkantekoa Venäjän rajabyrokratian johdosta... Jos Venäjä saa joskus vähennettyä turhaa säätämistä rajalla niin sitten varmaan turhauttaa odotella kun vaunuja nostellaan ja lasketaan..:)

Suomen ja Ruotsin rajalla on muuten ainakin kokeiltu niitä säätyviä. En tiedä väriä, mutta taatusti taktinen systeemi!
 
Pullosorsa kirjoitti:
uddis kirjoitti:
JaRi kirjoitti:
uddis kirjoitti:
Trolli kirjoitti:
Taktinen, musta ja säätyvä?

Noh tätä normaalia ratkaisua eli raideleveyden vaihtuessa noihin vaihdettiin telit . Eli ei oikeen hyvä jatkuvaan liikenteeseen mut pitihän Honeckerillä omat vaunut olla kun täälä majaili :) Iso herra kyl käsittääkseni saapu lentämällä tänne eikä tuon setin mukana.

On niillä "isoilla herroilla" näköjään aina omat kommervenkkinsä mukana matkustaessakin. Ilmeisesti laivalla rahdattiin vaunut, jotka sitten istutettiin suomalaisiin teleihin.

Noi oli ihan sen omat vaunut kaikkeen tommoseen käyttöön ja kyllä ne ihan raiteita pitkin tänne kulki kuten aikasemmin tuonne kirjotin:
Teoksen K. Bossing: Regierungszüge der DDR: Reitti kulki Berlin Ostbahnhofilta Varsovan, Brestin ja Lenigradin kautta.
Eli kyl ne telit on jossain neukkulan rajapaikalla vaihdettu.

Telien vaihto on ihan jokapäiväistä puuhaa vielä tänäänkin Euroopasta Venäjän suuntaan junailtaessa. Aikaa menee muutama tunti junaa kohti mikä ei vielä sanottavammin hidasta matkantekoa Venäjän rajabyrokratian johdosta... Jos Venäjä saa joskus vähennettyä turhaa säätämistä rajalla niin sitten varmaan turhauttaa odotella kun vaunuja nostellaan ja lasketaan..:)

Suomen ja Ruotsin rajalla on muuten ainakin kokeiltu niitä säätyviä. En tiedä väriä, mutta taatusti taktinen systeemi!



Saksasta Suomeen on jo monia ( kymmeniä) vuosia kulkenut junalauttoja, esim. Railship I ja sen seuraajat, joihin on asennettu telinvaihtojärjestelmä. Vaunut ajetaan laivaan, jossa on valmiina telit uudelle raideleveydelle.
 
Back
Top