Ootteko ikinä joutuneet intin valokuviin tai videoihin?

late347

Kapteeni
sittenhän olette melkein julkkiksia :D

-MUSTA TUNTUU että olen päässyt yhteen "viralliseen kuvaan"

-Mun pitäis olla toi coca-cola taistelija kohdassa 02:43 :oops:

-Muistan että kerran mulla oli lisäjuomapullo mukana tuolla tavalla kiinnitettynä ainakin kerran, mut ei nyt ihan valalle voi mennä että olisin toi ukko.

-pyssy ja tetsari ovat ainakin samat elikkä rk95 + m85 tetsari.

 
Ööh, tuohan on aivan yleinen tapa kantaa ylimääräisiä juomapulloja mukanaan, kaikkihan niitä noin kantoi mukanaan aikoinaan. Koska intti ei pystynyt jakamaan ylimääräisiä kenttäpulloja, vettä ei saanut tarpeeksi usein huollon kautta aina niin käytännössä itse piti juoda kasarmilla itselle limsa-automaatista muumilimsapulloja vedellä täytettäväksi metsään.
 
ehhh, no vissin taisin olla ainoa meidän komppaniasta joka noin teki ainakin niin että "näkyi ulospäin" noin

eihän sitä voi tietenkään varmuudella sanoa, ellei tiedä mistä toi kuva on otettu.
 
Olenhan toki joutunut, en tiedä, mihin matrikkeliin nuo mainiot otokset päätyivät. Jos ajattelen sitä varustusta, joka oli ylläni, epäilen noiden kuvien joutuneen Nato-yhteensopivan paperisilppurin teriin. Miettikääs: suden pärstää muistuttavat ihmiskasvot töhrittynä noella, M62 ja sorsa, jatsisaappaat, rk62 rumasti kainalossa sojottaen, leipälaukku kupeella, turvalla viikon musta sänki, silmissä irstas taistelijan katse, pussit silmien alla, valvottujen vuorokausien juonteet leuoilla. Ei mikään mannekiini julkiseen levitykseen....toista on tänään: pojilla on prässätyt vaatteet, siistit turvat ja silmissä iloinen reipas katse, ei merkkiäkään unenpuutteesta tai juoksulla hoidetuista siirtymisistä...koko olemus huokuu: Teen työtä, jolla on tarkoitus.
 
"Minusta" on ainakin yksi tunnetusti julkaistu kuva. Tosin, laajakulmalla puolensadan metrin päästä otetussa kuvassa näkyy itsestäni neljännes kypärää, takaapäin. Minulle ihan sopiva taso. Ei ole verkossa vaan painotuotteessa.
 
kouluttajat tietty otti meistä kuvia ja teki niistä meille sellaisen inttimuistot kokoelman cd-levylle. Oli myös muutama action- täytteinen video kanssa :p
 
Paikallisen varuskunnan sotilaskodin seinällä olen valokuvassa seisomassa säiliöauton katolla.
 
Muutamassa kuvassa ja yhdessä videossa ollut, mutta vanhempia juttuja. :)
 
No kappas vaan, niimpäs onkin. Jos minusta löytyy kuva, jossa seison 14-kuutioisen lietevaunun päällä, olenko minäkin tankkimies=:rolleyes:
Itävaunuista kun on puhe niin sanon vaan että "traktori kuin traktori..." eli eiköhän me baikalistakin vielä saada tankkimies.
 
Ohjusryhmäni voitti valtakunnallisen ohjusleirin ryhmätaitotestin, eli sen mihin meidän koko E- ja J-kauden koulutus tähtäsi. Minut häädettiin kuvasta.

MPK:n jääkärikomppanien puolustus nimiseltä kurssilta on näpätty kuva, sissitakki päällä isoissa kumppareissa lompsivia suorastaan säälittävän näköisiä reserviläisiä, kuin lampaita teuraaksi. Tuo kuva olisi saanut jäädä ottamatta.

Anteeksi. Menen puremaan ranteeni auki.
 
Kamera rakastaa minua. Pakko sillä niin usein löydän pärstäni erinäisistä julkaisuista.
 
Kamera rakastaa minua. Pakko sillä niin usein löydän pärstäni erinäisistä julkaisuista.

talvisota_12_1.jpg
 
Muutaman kerran hahmoni on vuosien varrella esiintynyt sotilaallisten toimien yhteydessä PV:n virallisissa kuvissa, sanomalehdessä ja jopa telkkarissa.

Parhaimmillaan tulee vastaan virallisia kuvia, jotka ovat mun itseni ottamia. Olen ainakin omasta mielestäni parempi kuvaaja kuin kuvattava.
 
Santahaminan ampumaradalla ollut mannekiini yhden kadetin kanssa, kuva julkaistiin varuskuntalehdessä.
Taisin olla komppanian ainut, jolla liipaisinsormi vasen, vaikka olen oikeakätinen. En tiedä johtuiko tästä poikkeuksellisuudesta että valitsi juuri minut, vai siitä että olin komea atleettivartaloinen urosleijona jolla oli harvinaisen ylväs ja sporttinen ampuma-asento :D
 
Olen joutunut. Meillä monesti kuvatiin harjoituksia kapiaisten johdosta ja muutaman kerran sanottiinkin että menee johonkin käyttöön.

Liekö kapiaisten saunailtaan ei näin materiaaliksi :rolleyes:
 
Back
Top