Pahkasikaan verrattavat uutiset

Ja nyt taas vähän remestä kehiin sairauspäivän ratoksi: agentti levittämässä jotain pöpöä eliitin keskuuteen. Tuplakättelyllä varmistettiin, että pääkohde sai tartunnan. Ilmateitse tarttuva taudinaiheuttaja, joten käsidesistä ei apua tämän torjuntaan.
 

Isot keskukset maahantulijoille

Lisäksi kaikilla rajanylityspaikoilla otettaisiin vastaan turvapaikkahakemuksia, jotka käsiteltäisiin yksilöllisesti, laillisesti ja joutuisasti. Itärajan järjestely- tai vastaanottokeskusten kapasiteetti olisi luotava kymmenien tuhansien asiakkaiden tarpeisiin. Ne olisivat enemmän maaseutukaupungin kuin vankilan kaltaisia.

Olosuhteiden tulisi olla kansainvälisesti mallikelpoiset myös terveydenhoidon, lasten koulunkäynnin, ammatilliseen koulutuksen ja sosiaalisen elämän suhteen. Osa turvapaikanhakijoista olisi jonkin aikaa vapaudenriiston kohteena, mutta myös heitä kohdeltaisiin asiakkaina ja turvaten vapaudenriiston perusteiden säännöllinen tuomioistuinkontrolli.

Kaikille asiakkaille tarjottaisiin työ- tai opiskelumahdollisuus ja toimiva asuinympäristö. Satsaisin paljon siihen, että keskukset olisivat monikulttuurisia. Ketään ei pakotettaisi luopumaan omasta identiteetistään, ja olosuhteet luotaisiin sellaisiksi, että eri identiteetit – mukaan lukien Suomessa vanhastaan edustetut – jatkuvasti kohtaisivat toisensa ja rikastaisivat toisiaan.
Huomaa, ettei Scheisseniltä vaadita minkään tason taloudellista suhteellisuuden tajua. Pelkästään tällaisen valmiuden luominen maksaa enemmän, kuin mihin Suomella on varaa. Puhumattakaan sitten kapasiteetin tultua käyttöön. Mallin mallikelpoisuus ei toteudu edes tällä hetkellä Suomen kansalaisten keskuudessa ja näissä utopioissa pitäisi luoda siirtolaisille vielä paremmat puitteet. Voisivat scheissenit pistää kotimaan asiat kuntoon omilleen, ennen kuin alkavat tekemään tästä viiden tähden hotellia ulkomaalaisille.

Tässä kuitenkin aika hyvin kiteytyy tämän päivän perusoikeusongelma. Ennen tulkinnassa huomioitiin käytännön mahdollisuudet, eli voisi sanoa kohtuullisuusolettama, mutta nykyään perusoikeustulkintaa edustaa oletus rajattomista resursseista koska perusoikeus.

Tulijoita tänne kyllä olisi, siitä on turha olla huolissaan. Scheissenin oletus siitä, ettei suomalainen kulttuuri ole vaarassa, on täysin paskapuhetta. Asian todistamiseen ei tarvitse väestönvaihtoteorioita tai muitakaan vaikeita päättelyketjuja, vaan ihan puhtaasti matematiikkaa. Suomalaisten syntyvyys on noin 1,37 per naisoletettu. Ulkomaalaistaustaisilla muslimeilla vastaavasti Euroopassa 2,54 ja natiiveilla muslimeillakin 1,66. En tiedä, miten tästä voisi muuta päätellä, kuin että selkeitä kulttuurimuutoksia on luvassa. Muutokset tulevat tipoittain. Roomaa ei rakennettu yhdessä yössä, eikä myöskään totalitaarisia järjestelmiä. Silti ne tulivat.

Mutta niin, toki suomalainen kulttuuri on tullut sieltä ja täältä, mutta haluammeko tieten tahtoen ohjata Suomen muslimien mukaiseksi? Siinä menee scheissenit, monikulttuurit ja perusoikeudet aivan uuteen uskoon. En sitten tiedä, miten se edistää perusoikeuksien nykytulkintaa, että ajetaan pitkän tähtäimen totalitarismia sekä apartheidia (muslimien järjestelmä muslimienemmistöisissä maissa on lähes säännöstään apartheidin kaltaista) ja vastustetaan maltillisempia toimia leimaamalla ne rasistiseksi ja äärioikeistolaisuudeksi.
 
Liekö Svenin jälkipolvea tämä Alma?

Yhteiskunnan rakentaminen tai puolustaminen ei kuitenkaan tunnu maistuvan.

– Mitä pidempään olin pois sieltä ja työelämästä, sitä enemmän kaikkea hyvää alkoi tapahtua mun elämässä, hän väittää.
Tuuvan mielestä työelämässä on pohjimmiltaan kyse siitä, että ihmisiä käytetään hyväksi.
Tuuva huomasi, että hän oli paljon onnellisempi kuin aiemmin. Hän löysi uudelleen motivaation kokeilla asioita, oppia ja kehittää taitoja. Aivan kuin hän olisi palannut takaisin lapsuuteen, jossa oli energiaa ja aikaa ihmetellä, tutkia ja kokeilla.

– Se oli henkilökohtainen renessanssi. Työ- ja opiskeluelämä kahdeksasta neljään ei jätä ulkopuolisille asioille ja itsensä kehittämiselle aikaa.


 
Liekö Svenin jälkipolvea tämä Alma?

Yhteiskunnan rakentaminen tai puolustaminen ei kuitenkaan tunnu maistuvan.







Tässä on kyllä kaikki ainekset juopoksi 50 vuotiaaksi "taiteilijaksi", joka vihaa kapitalismia, vihaa miehiä, vihaa omaa elämäänsä ja tinttaa itsensä uneen viinan voimalla.

Kunnon morsmaikku jollekin beta-miehelle! 👍🤭
 
Liekö Svenin jälkipolvea tämä Alma?

Yhteiskunnan rakentaminen tai puolustaminen ei kuitenkaan tunnu maistuvan.






Mikäpä siinä kunhan kustantaa elämisensä, eikä käytä muita hyväkseen.
 
Mikäpä siinä kunhan kustantaa elämisensä, eikä käytä muita hyväkseen.
Ei kävele meidän maksamia katuja pitkin eikä käytä julkisia, jotka tukeutuvat yhteiskunnan infraan, ei käy enää siellä kirjastoissa, ei terveyskeskuksessa jne.

Mahtaneeko Alma onnistua tuossa, vai onko niin että hän käyttääkin meitä muita hyväkseen :rolleyes:

Tuuvan mielestä työelämässä on pohjimmiltaan kyse siitä, että ihmisiä käytetään hyväksi.
 
Jotenkin toivoisi, että olisi kommunistinen utopia vielä jossain, mihin nämä Almat voisi kipata.

Saattaisi lorvailija yllättyä, kun siirretäänkin pakkotyösiirtolaan, eikä tulekaan ilmaista rahaa, kuten täällä pahan kapitalismin ikeessä.

Lorvailisi sitten, mutta siirtyisi edes tien sivuun ja ottaisi lakin päästään, kun työlliset (hänenkin elättäjänsä) kävelee ohi.
 
Tuuvan mielestä työelämässä on pohjimmiltaan kyse siitä, että ihmisiä käytetään hyväksi.

Mulla oli yksi kaveri aikoinaan joka 30-kymppisenä totesi, että nyt riittää riisto. Nokialla työskennellyt inssi sanoi itsensä irti. Tyyli vaihtui rastoihin, public enemy, acabs ja tsekevaara paitoihin. Koko maailma oli häntä vastaan, henkilökohtaisesti. Tiemme erkanivat hiljalleen lopulta, kyse oli aina hänestä. Hänen kohtaamistaan vääryyksistä ja siitä tulevasta oikeutuksesta toimia ihan miten vaan.
 
Voisi kuulua myös sisäinen turvallisuus tai Itsenäisyyspäivä- ketjuihin, mutta ehkä kuitenkin tänne. Sarjakättelijä:
Media haluaa tehdä tästä jonkinlaisen turvallisuusongelman, mutta tuskin tämä sälli vauhtia kadulta haki. Eli oli jo kertaalleen ovella tsekattu henkilöllisyys ja todettu tervetulleeksi. Mitä sitten linnan sisällä tapahtuikin, niin jotain muuta härvmäämistä se on ollut.

Eri asia sitten jos ilmenee vaikka kaksoisveljeksi, joka on samalla kutsulla (tai sen kopiolla) tullut toistamiseen kadulta sisään. Sitten olisi paha turvallisuusongelma käsillä.
 
Viimeksi muokattu:
Media haluaa tehdä tästä jonkinlaisen turvallisuusongelman, mutta tuskin tämä sälli vauhtia kadulta haki. Eli oli jo kertaalleen tsekattu henkilöllisyys ja todettu tervetulleeksi. Mitä sitten linnan sisällä tapahtuikin, niin jotain muuta härvmäämistä se on ollut.

Eri asia sitten jos ilmenee vaikka kaksoisveljeksi, joka on samalla kutsulla (tai sen kopiolla) tullut toistamiseen kadulta sisään. Sitten olisi paha turvallisuusongelma käsillä.
Miten sisään tullessa tsekataan onko tulija sama henkilö joka on kutsuttu? Henkkarien tarkastaminen ja vertaaminen vieraslistaan?

Olisi meinaan aikamoista vittuilua Suomelle, jos kykenisivät soluttamaan miehensä linnan juhliin kättelemään Niinistöä. Kahdesti. Samaan aikaan kun täällä pidetään silmällä konttilaivoja ja Muurmanskin suuntaa. 👽
 
Miten sisään tullessa tsekataan onko tulija sama henkilö joka on kutsuttu? Henkkarien tarkastaminen ja vertaaminen vieraslistaan?
Niin kai. Vai meinaatko, että olen kokemusasiantuntija linnanjuhlissa? :unsure:

Miten Suomessa nyt ylipäätään henkilöllisyys varmistetaan? Kysymyllä henkkaria tai ajokorttia. Yleensä ei vissiin edes vilkaista, että täsmääkö pärstä riittävällä yhtäläisyydellä.

Kai ne jonkin rastin vetää paperiin, että herra 47 on tullut sisään. Vai lieneekö ihan QR-koodit käytössä?

Kuten sanoin, olettaisin tämän tsekkauksen olevan jo ulko-ovella. Sen jälkeen sitten palttoota pois ja naisväki käy tarkastamassa meikit jne. Arvatenkin aulatiloissa on iso avopallo, josta sitten puserrutaan kättelyyn menevään jonoon. Ulko-oven tsekkauksesta läpi selvinneiden kulkemisia tuskin suuremmin valvotaan, varsinkin jos toimii tilaisuuden etiketin mukaisesti.
 
Viimeksi muokattu:
Juuri muutama kuukausi sitten oli meidän paikallislehdessä juttu noista kanavavahdeista. Liikennettä ei ole käytännössä lainkaan. Kertoivat haastattelussa, että työpäivän parasta antia ovat ruokatunnit, kun silloin on edes jotain järkevää tekemistä.
Tsaijai. Ehtiskö sitä vielä tälle talvikaudelle kanavavahdiksi? Toukokuulle on lomasuunnitelmia, keskikesäksi on varattu jo kansakoulun keittäjän hommat ja alkusyksy menee hiihdonopettajana Ahvenanmaalla. Siinä marraskuun puolivälissä voisi palata taas kanavahommiin.
 
Tsaijai. Ehtiskö sitä vielä tälle talvikaudelle kanavavahdiksi? Toukokuulle on lomasuunnitelmia, keskikesäksi on varattu jo kansakoulun keittäjän hommat ja alkusyksy menee hiihdonopettajana Ahvenanmaalla. Siinä marraskuun puolivälissä voisi palata taas kanavahommiin.
Itse olen konmarittanut niin että touko-marraskuun kairaan hiki hatussa Vanajanselällä pilkkireikiä ja sitten lopun aikaa kerään voimia seuraavaan sesonkiin. Olen kyllä miettinyt että lisätienistejä voisi koittaa lananpainona mutta ei oikein tahdo sivut kestää.
 
Itse olen konmarittanut niin että touko-marraskuun kairaan hiki hatussa Vanajanselällä pilkkireikiä ja sitten lopun aikaa kerään voimia seuraavaan sesonkiin. Olen kyllä miettinyt että lisätienistejä voisi koittaa lananpainona mutta ei oikein tahdo sivut kestää.
Itse olen miettinyt, että voisi lähteä voimalaitokselle tuhannen watin vastukseksi. Aamusella kun ottaa kahvoista kiinni ja päivän pitelee, niin siinä sitä olisi eläkepäivien vartoomiselle mukavaa askaretta.

Toinen paikka mihin taipumukset viittaavat, olisi mennä Hevonvitunlahdelle laivamieheksi.
 
Itse olen miettinyt, että voisi lähteä voimalaitokselle tuhannen watin vastukseksi. Aamusella kun ottaa kahvoista kiinni ja päivän pitelee, niin siinä sitä olisi eläkepäivien vartoomiselle mukavaa askaretta.

Toinen paikka mihin taipumukset viittaavat, olisi mennä Hevonvitunlahdelle laivamieheksi.
Ois kyllä aika tylsää noin ootella eläkettä. Aikani sitä itekkin ootteli eläkettä, mutta vaihdoin joku vuosi sitten sitten työpaikkaa, reissutöistä ja pitkistä projekteista vastaavana saman alan muihin töihin. Nyt jäi vähän niikö edellisen työn parhaat puolet, lisäksi etätyö painotus (asun peräkylällä). Voi sanoa, että parempi kun ois jääny eläkkeelle, tulot putos melekeen samassa suhteessa, mutta saa viriketoiminnan ilmaiseksi.
 
Laittaisin tämän suoraan Pahkasikaan

Suomen luonnosta 70 prosenttia on jo hävitetty, siksi luontokadon pysäyttäminen vaatii jyrkkiä toimia​

Miljardeja euroja luontorahaa, maakunnalliset hakkuukiintiöt, suojelukorvauksia osamaksulla, uusi tuki metsänomistajille. Luontopaneeli vyöryttää poliitikoille listan keinoja pysäyttää luontokato.
NOIN 70 prosenttia Suomen luonnosta on jo menetetty. Tähän lukemaan päätyi Suomen Luontopaneeli, kun se selvitti Suomen luonnon tilaa ja keinoja pysäyttää luontokato.

 
Back
Top