Pahkasikaan verrattavat uutiset

Itse ehdottaisin, että tämän jatkoksi autojen huippunopeus tulisi rajoittaa 30 kmh:ssa, jotta ihmiset kiinnostuisivat pyöräilystä vaihtoehtona autoilulle matka-ajan muuttuessa samaksi.

En minä kyllä noin kovaa jaksa polkea. 15km/h olisi paremmin.

Autoista voitaisiin riisua kaikki turvalaitteet ja tehdä niistä kevyempiä. Luonto kiittää ja ihmishenkiä säästyy. Kestikievarit nousevat uuteen kukoistukseen, kun Helsinki on taas päivämatkojen päässä Hämeenlinnasta.

Kestikievarit nousevat uuteen kukoistukseen, kun Helsinki on taas päivämatkojen päässä Hämeenlinnasta.
Sillä erotuksella entiseen, että yrittäjävetoisten kestikievarien sijaan saisimme nauttia 18 keskenään samanlaisen S-kestikievarin palveluista matkan varrella.

Nyt seuraa epäsuosittu näkemys asiaan:

Tämä on osaltaan seurausta siitä, että palkkoja on sopimusten ja harmonisointien myötä pumpattu ylös. Minun on vaikea ymmärtää, miten lääkärien ja hoitajien raskas työ muuttuu kevyemmäksi nostamalla palkkoja, kun rahoitus kasvaa korkeintaan indeksin verran. Ilmeinen seuraus on se, että samalla rahalla saa vähemmän resursseja, joten työn kuormitus kasvaa. Insinööriajattelulla raskasta työtä voisi keventää palkkamaltilla ja palkkaamalla lisää resursseja.
Koska jos suorittavan portaan palkkoja nostetaan, nousevat myös johtajiston palkat.
Koska johdolla ei ole mitään tulosvastuuta, jokainen ymmärtää, että tälläiseen on helppo puhua ihmiset mukaan iskulauseella me ansaitsemme tämän.
Sama koskee kasvaneita esikuntia. Niiden tehtävistä iso osa on täysin keksittyä, mutta myös kavereiden (ministeriö) keksimää. On vastuullisuus päällikköä, tai kuten HUS:ssa hoitajilla on kaksi linjainen johto, perinteiset osastonhoitaja ja ylihoitaja, mutta rinnalla kliininen asiantuntija ja laatupäällikkö.

Soten kriisi on soten itsensä poliitikoiden avustuksella rakentama.

Tosiaan, mielenkiintoinen virka.

Onkos tämä vähän sellaista, että ulkopuoliset vapaaehtoiset ovat astuneet virikehenkilön tontille?

Käyttävätköhän enemmän aikaa virikkeiden suunnitteluun, kun itse virikkeisiin.

Onko vanhuksilla ylipäätään päivittäistä ohjelmaa? Mitä itse olen käynyt kerran paikalla huoltohommissa, niin kaikki oli työnnetty TV:n ääreen seuraamaan Emmerdalea. Missä pelikonsolit ja tietokoneet?
Omien kokemuksien mukaan virikevastaava on ainoa henkilö joka joutaa ulkoiluttamaan vanhuksia ja yleensä virikkeisiin varattu raha ei päätä huimaa ainakaan täällä.

Luojan kiitos idea on lähtöisin Amerikasta, mutta eiköhän joku kansankiihottaja tähän tartu kotimaassakin.

Itse ehdottaisin, että tämän jatkoksi autojen huippunopeus tulisi rajoittaa 30 kmh:ssa, jotta ihmiset kiinnostuisivat pyöräilystä vaihtoehtona autoilulle matka-ajan muuttuessa samaksi.

Mullakin on ehdotus, ranskalaiset keksivät aikanaan laitteen jolla voidaan jakaa turhia poliitikkoja pienempiin osiin ja nyt sille näytäisi olevan tilausta.

Sosialistisote ei tuhlaa! Olen ollut ihan väärässä. Jos nyt johtajien palkoissa vähän lirahteleekin, kahvissa ja nisujauhoissa voi säästää.

Keski-Suomen hyvinvointialue kielsi kahvit vapaaehtoisilta vanhusten palvelutalojen laulajilta.

Pirha taas kielsi leipomasta vanhuksille pullaa päivätoiminnan keittiön jauhoilla.

Sosialistisote ei tuhlaa! Olen ollut ihan väärässä. Jos nyt johtajien palkoissa vähän lirahteleekin, kahvissa ja nisujauhoissa voi säästää.

Keski-Suomen hyvinvointialue kielsi kahvit vapaaehtoisilta vanhusten palvelutalojen laulajilta.

Pirha taas kielsi leipomasta vanhuksille pullaa päivätoiminnan keittiön jauhoilla.

Itte miettii satoja miljoonia ja miljardeja työkseen ja sitten nämä pilkunnusijat tuhlaavat verovarojani pohjattomaan aukkoon mikromanageeratakseen jauhoja ja kahvipaketteja.

Rehellisesti arvostan jopa parkkipatea yrittäjyydessään (moraali hetkeksi sivuun) enemmän.

Tässähän oli kyse siitä, että vanhuksille saa syöttää vain teollisesti tuotettua pullan kaltaista tuotetta.

Mutta kyllä, vapaaehtoistyö risoo jostain syystä virkamiehiä. Oma-aloitteisuus ei vain käy, kaikki on tehtävä virkakoneiston kautta.

Pitäisi katsoa myös kytköksiä elintarvikepuolelle, sehän on joltain veljeltä tai siskolta pois, jos omalla rahalla leivotaan. Edit: luin väärin, firman jauhoilla leipoi. Edit2, enpäs kukenutkaan. Kielletty omillakin jauhoilla leipominen.
Pia Lehtonen leipoi munkkeja omista jauhoista, kun ei enää saanut tarvikkeita Pirhalta.

Sitten pohditaan, miksi täällä ei ole yhteisöllisyyttä.

Viimeksi muokattu:
Tässähän oli kyse siitä, että vanhuksille saa syöttää vain teollisesti tuotettua pullan kaltaista tuotetta.

Mutta kyllä, vapaaehtoistyö risoo jostain syystä virkamiehiä. Oma-aloitteisuus ei vain käy, kaikki on tehtävä virkakoneiston kautta.

Pitäisi katsoa myös kytköksiä elintarvikepuolelle, sehän on joltain veljeltä tai siskolta pois, jos omalla rahalla leivotaan. Edit: luin väärin, firman jauhoilla leipoi. Edit2, enpäs kukenutkaan. Kielletty omillakin jauhoilla leipominen.

Sitten pohditaan, miksi täällä ei ole yhteisöllisyyttä.
Virkamiehet pelkäävät vapaaehtoistyön saavan heidät näyttämään huonolta. Ihminen jolla on intohimoa tekee ilman palkkaa työtä jota virkamiehen pitäisi tehdä palkkaa vastaan, niin ei se näytä hyvältä. On helpompaa kieltää, tai ainakin hiekottaa vapaaehtoisuutta, kuin ryhtyä töihin.

Virkamiehet pelkäävät vapaaehtoistyön saavan heidät näyttämään huonolta. Ihminen jolla on intohimoa tekee ilman palkkaa työtä jota virkamiehen pitäisi tehdä palkkaa vastaan, niin ei se näytä hyvältä. On helpompaa kieltää, tai ainakin hiekottaa vapaaehtoisuutta, kuin ryhtyä töihin.
loppu pelissä "eikö mulle tarvikkaan maksaa 4.700 kuussa jonnin joutavasta lätinästä?"... ja sitte aletaan kovasti puolustamaan kuin tarpeellinen minä olen näine lausuntoineni...

Fatim Diarrhea on järkyttynyt pökäleistä pöntössä. Veikkaan, että saman puolueen edustajat oleilevat samassa osassa rakennusta ja käyttävät tätä huussia. Toki syylliset Fätimin mielestä tähänkin asiaan lienevät maalla asuvat heteromiehet jotka kaikki "hakkaavat vaimoa ja harjoittavat insestiä".

"– Mun työhuone on eduskunnan Pikkuparlamentissa ja tämän kerroksen naisten vessassa on aina paskat pitkin pönttöä. Miten tämä on mahdollista? Diarra noituu tiistai-iltana Instagramin tarinoissa."

Fatim Diarrhea on järkyttynyt pökäleistä pöntössä. Veikkaan, että saman puolueen edustajat oleilevat samassa osassa rakennusta ja käyttävät tätä huussia. Toki syylliset Fätimin mielestä tähänkin asiaan lienevät maalla asuvat heteromiehet jotka kaikki "hakkaavat vaimoa ja harjoittavat insestiä".

"– Mun työhuone on eduskunnan Pikkuparlamentissa ja tämän kerroksen naisten vessassa on aina paskat pitkin pönttöä. Miten tämä on mahdollista? Diarra noituu tiistai-iltana Instagramin tarinoissa."

Pata, kattila. Vai miten se nyt on?

Opettelis vetämään ja käyttämään harjaa...

Olisiko kerrankin naisten syy?

No kyllä tuon kokoisesta porsaasta helpolla tuleekin pytyllinen pökälettä. :)

Koska jos suorittavan portaan palkkoja nostetaan, nousevat myös johtajiston palkat.
Koska johdolla ei ole mitään tulosvastuuta, jokainen ymmärtää, että tälläiseen on helppo puhua ihmiset mukaan iskulauseella me ansaitsemme tämän.
Sama koskee kasvaneita esikuntia. Niiden tehtävistä iso osa on täysin keksittyä, mutta myös kavereiden (ministeriö) keksimää. On vastuullisuus päällikköä, tai kuten HUS:ssa hoitajilla on kaksi linjainen johto, perinteiset osastonhoitaja ja ylihoitaja, mutta rinnalla kliininen asiantuntija ja laatupäällikkö.

Soten kriisi on soten itsensä poliitikoiden avustuksella rakentama.

Olet täysin oikeassa.

Hyvinhän tuo vielä on, voisihan ulo olla pitkin lattiaa ja seinääkin. Pytyssä kumminkin.

Back