Pakettien lähetys EU:n sisällä ja väärännetyt tuotteet.

Maidan

Respected Leader
Posti ei ottaa parfyymin sisältävä lähetystä, hajuvedet ovat kiellettyjen listalla. Minun pitää lähettää parfymi pakkaus takaisin Kyproksen Larnakan lentokentälle duty:freen. Ostin minulle ennestään tutun hajuveden, ja sisällä oli ties mitä, tuoksu ei lähelläkään alkuperäistä, pakkaus on surkein näkemäni. Törkeä tapaus ja ilmiselvä tuoteväärennös Stockmaniakin korkeammalla hinnalla. Paitsi tätä merkkia ei myydää enää Suomessa, vaikka myydään kaikialla Euroopassa ja muualla.

Kypros on täynnä venäläisiä, mm niitä on pilvin pimein myös tax-freen henkilökunnassa. Suoraan sanoen myynneet minulle feikki parfyymi. Kävin läpi venäjänkieliset parfyymiväärennyksiä koskevat saitit, aika paljon väärennyksiä liikkuu siellä ja niitä on kuulemma paljon Turkissa ja arabimaissa. Niitä väärennöksiä kutsutaan siellä "dubailaisiksi kompotiksi" tai "turkkilaisen pullottelun" tuotteiksi ja vaikka miksi. Kehotetaan varovaisuuteen. Suositellaan länsimaiden duty-freet. Mutta ei länsimäisyys näköjään koskee Kyprosta :mad: Vai onko maahaan tullut niin paljon venäläisiä asumaan ja rikollisia putinin perhen offshoreita rahapesuineen kaikkineen että tavat alkaneet olla sen mukaiset? Minua todella raivostuttaa sellainen.

Rekalmoin asiasta heille. Suostuneet vaihtamaan, mutta pitää ensin lähettä tämä feikki heille takaisin, mitä teen ilomielin, kunhan löydän tavan lähettä sen sinne. Soitin yhteen kuljetusliikkeseen, mittojen ja painon mukaan paketin lähetyshinnaksi kerrottiin 130 e.
Huimat hinnat, jos vielä pelätään epävarmaan päälle. Lähetyskulut ne lupasivat toki korvata. Mutta kun luottamuus koko lafkaan on mennyt.

Tietääkö kuka luotettava edullisempia reittia? Kun lähetys maksaa 1,5 kertaa itse tuotetta enemmään niin johan outo..

Venäjän kielisissä sivustoilla opetetaan kuinka erottaa feikki aidoista. Kuluttajasuoja siellä on tiettävästi olematon. Mutta minusta täälle törkeälle haisevalle feikille "Tierry Mugler Angelille" pitää tehdä jokin aitous testi täälle, vaikka lähettää (tässä tapauksessa Tierry Muglerille) ja kertoa mitä paska ja missä myydän hänen nimeä käyttäen. Mikä organisaatio ottaa käsittelyyn tuoteväärennyksiä, ja kuka maksaa? Onko kellä tietoa tästä?

Tietenkin tuo Larnakan tax-freen päällikkö kiistaa feikkia sanoin "no way" ja suostui vaihtamaan koska se on heidän "good will". No en minä odottanutkaan heidän sanovansa "ai teille osui feikki, no voi miten ikävä, vaihdetaan alkuperäiseen" :confused:
 
Viimeksi muokattu:
Posti ei ottaa parfyymin sisältävä lähetystä, hajuvedet ovat kiellettyjen listalla. Minun pitää lähettää parfymi pakkaus takaisin Kyproksen Larnakan lentokentälle duty:freen. Ostin minulle ennestään tutun hajuveden, ja sisällä oli ties mitä, tuoksu ei lähelläkään alkuperäistä, pakkaus on surkein näkemäni. Törkeä tapaus ja ilmiselvä väärännös mutta hinta on Stockmania korkeampi. Paitsi tätä merkkia ei myydää enää Suomessa, vaikka myydään kaikialla Euroopassa ja maailmalla.

Kypros on täynnä venäläisiä, mm niitä on pilvin pimein myös tax-freen henkilökunnassa. Suoraan sanoen myynnet minulle feikki parfyymi. Kävin läpi venäjänkieliset parfyymi saitit, aika paljon väärennyksiä liikkuu siellä ja niitä on kuulemma paljon juuri Turkissa ja arabimaissa. Niitä väärennöksiä kutsutaan "dubailaisiksi kompotiksi" tai "turkkilaisen pullottelun" tuotteiksi ja vaikka miksi. Kehotetaan varovaisuuteen. Suositellaan länsimaiden duty-freet. Mutta ei kai länsimäisyys koskee Kyprosta :mad: Vai onko maahaan tullut niin paljon venäläisiä asumaan ja rikollisia putinin perhen offshoreita rahapesuineen kaikkineen että tavat alkaneet olla sen mukaiset? Minua todella raivostuttaa sellainen.

Rekalmoin asiasta heille. Suostuneet vaihtamaan, mutta pitää ensin lähettä tämä feikki heille takaisin, mitä teen ilomielin, kunhan löydän tavan lähettä sen sinne. Soitin yhteen kuljetusliikkeseen, mittojen ja painon mukaan paketin lähetyshinnaksi kerrottiin 130 e.
Huimat hinnat, jos vielä pelätään epävarmaan päälle. Lähetyskulut ne lupasivat toki korvata. Mutta kun luottamuus koko lafkaan on mennyt.

Tietääkö kuka luotettava edullisempia reittia? Kun lähetys maksaa 1,5 kertaa itse tuotetta enemmään niin johan outo..

Venäjän kielisissä sivustoilla opetetaan kuinka erottaa feikki aidoista. Kuluttajasuoja on tiettävästi olematon. Mutta minulle kävi mielessä tehdä jokin testi täälle feikille, vaikka lähettää (tässä tapauksessa Tierry Muglerille) ja kertoa mitä paska ja missä myydän hänen nimeä käyttäen. Mikä organisaatio hoitaa tueteväärennyksiä, kuka maksaa? Onko kellä tietoa tästä?

Tietenkin tuo Larnakan tax-freen päällikkö kiistaa feikkia sanoin "no way" ja suostui vaihtamaan koska se on heidän "gud will". No en minä odottanutkaan heidän sanovansa "ai teille osui feikki, no voi miten ikävä, vaihdetaan alkuperäiseen"
Aika erikoinen tapaus.
Tuoksuista puheenollen onko herroilla kokemuksia amerikkalaisesta John Varvatos tuoksuista? Niitä on tullut Suomesta saataville viime aikoina. Omasta mielestäni varsin hyviä.
Vintage suosikki.
 
Aika erikoinen tapaus.
Tuoksuista puheenollen onko herroilla kokemuksia amerikkalaisesta John Varvatos tuoksuista? Niitä on tullut Suomesta saataville viime aikoina. Omasta mielestäni varsin hyviä.
Vintage suosikki.
Miksi kutsut sitä vintageksi? :rolleyes:

Vintagen pitää olla noin 50 vuotta vanha tietääkseni. Vai onko tämä John Varvatos jotain vanha vintage tuoksua muistuttava?
 
Miksi kutsut sitä vintageksi? :rolleyes:

Vintagen pitää olla noin 50 vuotta vanha tietääkseni. Vai onko tämä John Varvatos jotain vanha vintage tuoksua muistuttava?
Kyllä on hyvin vanhan tyylinen. Samaa
luokkaa kuin Fahrenheit mut ei niin kasari kuitenkaan.
PRODUCT INFO
This sensual, masculine fragrance is aromatic, with an assertive, spicy core and a warm, leathery-like background that makes it unique and inherently noble and gentlemanlike. Brisk Moroccan coastal plants spiked with piquant fruits, cinnamon tree leaves, pepper, lush florals, smooth woods, and Turkish tobacco make this scent truly unforgettable.
IMG_0589.JPG
 
Viimeksi muokattu:
Kannattaa varmaan unohtaa koko juttu! Vuoden kuluttua jo naurattaa. Onneksi ei sentään mennyt sähköt...

 
Posti ei ottaa parfyymin sisältävä lähetystä, hajuvedet ovat kiellettyjen listalla. Minun pitää lähettää parfymi pakkaus takaisin Kyproksen Larnakan lentokentälle duty:freen. Ostin minulle ennestään tutun hajuveden, ja sisällä oli ties mitä, tuoksu ei lähelläkään alkuperäistä, pakkaus on surkein näkemäni. Törkeä tapaus ja ilmiselvä väärännös mutta hinta on Stockmania korkeampi. Paitsi tätä merkkia ei myydää enää Suomessa, vaikka myydään kaikialla Euroopassa ja maailmalla.

Kypros on täynnä venäläisiä, mm niitä on pilvin pimein myös tax-freen henkilökunnassa. Suoraan sanoen myynnet minulle feikki parfyymi. Kävin läpi venäjänkieliset parfyymi saitit, aika paljon väärennyksiä liikkuu siellä ja niitä on kuulemma paljon juuri Turkissa ja arabimaissa. Niitä väärennöksiä kutsutaan "dubailaisiksi kompotiksi" tai "turkkilaisen pullottelun" tuotteiksi ja vaikka miksi. Kehotetaan varovaisuuteen. Suositellaan länsimaiden duty-freet. Mutta ei kai länsimäisyys koskee Kyprosta :mad: Vai onko maahaan tullut niin paljon venäläisiä asumaan ja rikollisia putinin perhen offshoreita rahapesuineen kaikkineen että tavat alkaneet olla sen mukaiset? Minua todella raivostuttaa sellainen.

Rekalmoin asiasta heille. Suostuneet vaihtamaan, mutta pitää ensin lähettä tämä feikki heille takaisin, mitä teen ilomielin, kunhan löydän tavan lähettä sen sinne. Soitin yhteen kuljetusliikkeseen, mittojen ja painon mukaan paketin lähetyshinnaksi kerrottiin 130 e.
Huimat hinnat, jos vielä pelätään epävarmaan päälle. Lähetyskulut ne lupasivat toki korvata. Mutta kun luottamuus koko lafkaan on mennyt.

Tietääkö kuka luotettava edullisempia reittia? Kun lähetys maksaa 1,5 kertaa itse tuotetta enemmään niin johan outo..

Venäjän kielisissä sivustoilla opetetaan kuinka erottaa feikki aidoista. Kuluttajasuoja on tiettävästi olematon. Mutta minulle kävi mielessä tehdä jokin testi täälle feikille, vaikka lähettää (tässä tapauksessa Tierry Muglerille) ja kertoa mitä paska ja missä myydän hänen nimeä käyttäen. Mikä organisaatio hoitaa tueteväärennyksiä, kuka maksaa? Onko kellä tietoa tästä?

Tietenkin tuo Larnakan tax-freen päällikkö kiistaa feikkia sanoin "no way" ja suostui vaihtamaan koska se on heidän "gud will". No en minä odottanutkaan heidän sanovansa "ai teille osui feikki, no voi miten ikävä, vaihdetaan alkuperäiseen"

Kannattaa ottaa yhteyttä tavaran valmistajaan. Ovat yleensä erittäin kiinnostuneita väärennetyistä tuotteista ja siitä, että niitä myydään tuollaisessa paikassa. Varsinkin jos on kuitti tallella, niin Larnakan taxfreelle on tiedossa paskaa käteen.
 
Kyllä on hyvin vanhan tyylinen. Samaa
luokkaa kuin Fahrenheit mut ei niin kasari kuitenkaan.
PRODUCT INFO
This sensual, masculine fragrance is aromatic, with an assertive, spicy core and a warm, leathery-like background that makes it unique and inherently noble and gentlemanlike. Brisk Moroccan coastal plants spiked with piquant fruits, cinnamon tree leaves, pepper, lush florals, smooth woods, and Turkish tobacco make this scent truly unforgettable.
Kuulostaa hyvältä.
Tierry Mugler on myös yhdysvaltalainen suunnittelija, syntynyt kyllä Ranskassa. USA:n parfyymit ovat hyviä.

Kaikkia nykyisin väärennetään, Suomessa myyttiin jopa väärennettyjä syöpälääkkeitä joskus http://www.iltalehti.fi/terveys/2010021611128305_tr.shtml

Kyproksen katukaupoissa olen nähnyt ihmellisia parfyymeja, joita muistutti jotenkin aitoja ja nimet olivat tuttuja, mutta tuoksut olivat outoja. Pullot olivat jotenkin halvannäköisiä, hintakin alhainen. KÄvi heti mielessä että ovat halpis koopioita. Ei olisi tullut mielenkään ostaa mitään kadulta siellä, paitsi ruoka, kun on pakko. Oliiviöljyyn, jota oli siellä pullotettu pieniin nättiin pakkauksiin lankesin, kun ei tarvinnut isoa pulloa, ja olin siihen hyvin pettynyt. "Kylmäpuristettuna" myyty öljy ei jäätynyt jääkapissa, ja oli kenties huonoin öljy mitä maistoin elämäni aikana. Turisteja hujataan. Mutta että tax-freessakin..:confused: hujataan..
 
Viimeksi muokattu:
Itse tilaan monesti testereitä. Hinta alle puolet myyntiversiosta. Paketti yleensä perus harmaa pahvinen tai mahdollisesti painava metallinen korkki puuttuu. Pahvinen holkki tilalla.
 
Kannattaa ottaa yhteyttä tavaran valmistajaan. Ovat yleensä erittäin kiinnostuneita väärennetyistä tuotteista ja siitä, että niitä myydään tuollaisessa paikassa. Varsinkin jos on kuitti tallella, niin Larnakan taxfreelle on tiedossa paskaa käteen.


Minua ottaa todella päähään että minun pitää vielä nähdä päänvaiva lähettämällä heille tuote, maksaa lähetyskuluja vielä sitä 130 euroa ja sitten vielä jännittää tuleeko taas "dubailainen kompotti" vai "turkkilainen pullotus".
Jätin sinne melkein 700 euroa ja sain päävaivan :mad:

Ja tämä on EU:n maa!
Kissoja ja koiria kohtelevat huonosti, kodittomia ja rääkättyjä eläimiä vaikka kuin paljon joka nurkassa, kyproslaiset pesevät venäläisten rahat, ja myy feikkituotteita aitoina.

Jos lähetän tämä haiseva parfyymi pakkaus takaisin heille, mahdollisesti saan aidon tuoksun tilalle, mutta väärennettyjen tuotteiden myynti siellä jatkuisi.

Toisena vaihtoehtona, kuten ehdotit - ottaa yhteyttää Mugleriin, maksaa (mahdollisesti) samat lähetyskulut, ja odottaa..mutta mitä odottaa? Kun on nähnyt viime vuosien valheen ja kierouden kaikialla, minulla on menossa usko oikeudenmukaisuuteen. Lähettävätkö ne aidon parfyymin tilalle tämän jälkeen? Miten paljon päänvaiva sitä aiheuttuu minulle?

Kolmanteena vaihtoehtona - heittää koko hajuvesi roskikseen, unohtaa koko asia, se on helppo, mutta sekin on luovuttamista. Rosvot pitävät tälläisestä peräänymisestä.
 
Viimeksi muokattu:
Itse tilaan monesti testereitä. Hinta alle puolet myyntiversiosta. Paketti yleensä perus harmaa pahvinen tai mahdollisesti painava metallinen korkki puuttuu. Pahvinen holkki tilalla.
En tiennyt että voi tilata ihan testipulloja. Jotkut tilavat ihan pienia sample pulloja, jos halua kokeilla esim. nieshe tuoksuja, harvinaisia ja hyvin kallita, jossa käytetään enemmään aitoja ingredientteja.
http://www.ausliebezumduft.de
Siellä Kyproksella niin paljon venäläisiä myyjiä tax-freessa että testerit puuttuvat, varastavat varmaan. Mutta ennen tätä onnetonta ostosta testasin Angelin. Sen testeri pullo oli tallessa. Oli sama tuoksu kuten ennenkin, mutta mitä oli siellä pullossa jota sain paketissa on yök.
 
En tiennyt että voi tilata ihan testipulloja. Jotkut tilavat ihan pienia sample pulloja, jos halua kokeilla esim. nieshe tuoksuja, harvinaisia ja hyvin kallita, jossa käytetään enemmään aitoja ingredientteja.
http://www.ausliebezumduft.de
Siellä Kyproksella niin paljon venäläisiä myyjiä tax-freessa että testerit puuttuvat, varastavat varmaan. Mutta ennen tätä onnetonta ostosta testasin Angelin. Sen testeri pullo oli tallessa. Oli sama tuoksu kuten ennenkin, mutta mitä oli siellä pullossa jota sain paketissa on yök.
Katso Amerikan Amazon. Toimittavat noita testereitä Suomeen noin 10-20 euron shipping kuluilla. Joskus olen tilannut tänne Suomeen eikä ole jäänyt tulliin. Nykyään tilaan siskon kotiin Amerikkaan. Sieltä ne sitten aina jossain vaiheessa kulkeutuvat minulle.
 
Katso Amerikan Amazon. Toimittavat noita testereitä Suomeen noin 10-20 euron shipping kuluilla. Joskus olen tilannut tänne Suomeen eikä ole jäänyt tulliin. Nykyään tilaan siskon kotiin Amerikkaan. Sieltä ne sitten aina jossain vaiheessa kulkeutuvat minulle.
Voiko tilata sampleita USA:sta? Pääsevätkö ne perille, vai veloittako tulli jotain lisää?
 
Voiko tilata sampleita USA:sta? Pääsevätkö ne perille, vai veloittako tulli jotain lisää?
En ole törmännyt sellaisiin minipulloihin verkkokaupoissa. Niitä saa liikkeistä sen sijaan ilmaiseksi. Suomeen kun tilasin joskus vuosi sitten, niin ei pysähtynyt tulliin. Alhainen hinta lienee ollut syynä.
 
En ole törmännyt sellaisiin minipulloihin verkkokaupoissa. Niitä saa liikkeistä sen sijaan ilmaiseksi. Suomeen kun tilasin joskus vuosi sitten, niin ei pysähtynyt tulliin. Alhainen hinta lienee ollut syynä.
Mitä nykyisin se raja, jonka jälkeen pysäytetään tulliin?

Samplet ovat hyviä siinä mielessä että ovat taatusti aitoa tavara ja voi kokeilla joitakin kuuluisia ja erittäin kallita ja harvinaisia tuoksuja, toisin hintakin niille on enemmään kun 3-4 euroa, siis niitä mitä ei myydä Suomessa.
Olen minä joskus tilannut Ranskasta ns nieshe parfyymeja, joita ei Suomessa saanut, silloin tuli samplet mukana ihan hirveä määrä.

Tänään näin yhden maahanmuuttaja naisen, marokkolaisen, minä pidän hänestä, hän on mukava ja ystävällinen, ja me jutellaan aina niitä näitä. Hän käy vuosittain kotimaassa, Marakeshissa, viime matkan aikana hänelle sattui sama asia kun minulle: hän osti sieltä paluumatkalla parfyymin tax-freesta ja se oli feikki, se ei muistuttanut lainkaan sitä parfyymia mitä hän käytti, oli törkeän hajuinen. Hän heitti sitä roskiin. Olen kuullut parfyymi väärennyksistä, jotka muistuttavat aitoja edes jotenkuten, mutta haihtuvat melkein saman tien. Mutta että liikkellä on tälläisiä törkeitä väärennöksiä, jotka eivät ole aidon kanssa missään tekemisissäkään, tämä on jo jotain uutta.


Missään arabimaissa minulle ei tulisikaan mieleen ostaa mitään ylipäänsä, enkä matkustaa niihiin. Mutta että EU:n maassa Kyproksessa kukoistaa tälläinen tuotteiden väärennys..Tuskin ostan sieltä enää mitään. Törkimykset.
 
Mitä nykyisin se raja, jonka jälkeen pysäytetään tulliin?

Samplet ovat hyviä siinä mielessä että ovat taatusti aitoa tavara ja voi kokeilla joitakin kuuluisia ja erittäin kallita ja harvinaisia tuoksuja, toisin hintakin niille on enemmään kun 3-4 euroa, siis niitä mitä ei myydä Suomessa.
Olen minä joskus tilannut Ranskasta ns nieshe parfyymeja, joita ei Suomessa saanut, silloin tuli samplet mukana ihan hirveä määrä.

Tänään näin yhden maahanmuuttaja naisen, marokkolaisen, minä pidän hänestä, hän on mukava ja ystävällinen, ja me jutellaan aina niitä näitä. Hän käy vuosittain kotimaassa, Marakeshissa, viime matkan aikana hänelle sattui sama asia kun minulle: hän osti sieltä paluumatkalla parfyymin tax-freesta ja se oli feikki, se ei muistuttanut lainkaan sitä parfyymia mitä hän käytti, oli törkeän hajuinen. Hän heitti sitä roskiin. Olen kuullut parfyymi väärennyksistä, jotka muistuttavat aitoja edes jotenkuten, mutta haihtuvat melkein saman tien. Mutta että liikkellä on tälläisiä törkeitä väärennöksiä, jotka eivät ole aidon kanssa missään tekemisissäkään, tämä on jo jotain uutta.


Missään arabimaissa minulle ei tulisikaan mieleen ostaa mitään ylipäänsä, enkä matkustaa niihiin. Mutta että EU:n maassa Kyproksessa kukoistaa tälläinen tuotteiden väärennys..Tuskin ostan sieltä enää mitään. Törkimykset.
Olen joskus käynyt Korfulla ja siellä törmännyt feikki tuoksuihin. Kyllä ne välittömästi aidoista erottaa, vaikka niistä erottaakin alkuperäisen hajun/tuoksun.
Tullin sivulta selviää ne rajat, mutta yleensä pienet paketit menee läpi joka tapauksessa etenkin jos tulee jenkeistä. Jos myyjä niin mukava, että kirjoittaa gift. Suuret kaupat eivät toki näin toimi.
 
Olen joskus käynyt Korfulla ja siellä törmännyt feikki tuoksuihin. Kyllä ne välittömästi aidoista erottaa, vaikka niistä erottaakin alkuperäisen hajun/tuoksun.
Valitettavasti luotin kai liika duty-free myymälään ja oli kiirettäkin koneesen. Yllätys odotti vasta kotona, koko pakkaus haisi niin voimakkalta. Aidot parfyymituotteet ovat pakkattu niin hyvin, etteivät haisee pakkauksen läpi. Ja kuten jo mainitsin, tässä ostamassani ei ollut alkuperäistä hajua nimeksikään. Minä en tiedä mitä tämä on, tuntuu että kaikki mitä oli käsillä, sekoitettu sinne, venäläisessä netissa kutsuttu osuuvasti tälläiset sekoitukset "dubailaiseksi kompootiksi" ja "turkkilaiseksi pullotteluksi". Jossain siellä ne tehtäilevät niitä. Venäläisessä netissa mainittu että duty-freet eivät ole mitenkään suojattuja feikkeilta, päinvastoin, juuri arabimaat- turkki sektorilla ja näköjään Kreikka ja Kyproskin siinä mainiossa joukossa. Ja tietenkin maailmanlaajuinen nettimyynti. Pitää kohta ostaa vain vamistajan boutiquesta. Tai tilata sieltä kuten tehnyt aikasemmin.

Muuten sain selville aika paljon:

Soitin kuljetusyritykseen THL:n. Paketin hinnaksi on laskettu 116 euroa, mutta asiakaspalvelun virkailija neuvoi ensin soittamaan DGM Finland yritykseen tiedustelua varten luokitellaanko parfyymi vaaralliseksi aineeksi ja jos luokitellaan niin minun pitää saada koodin sille. Ystävällinen mieshenkilö sieltä kertoi että jo, luokitellaan ja varoitti suoraan että tämä sitten tulee maksamaan minulle yli 500 euroa, eli lähetyskustannukset nousevat huimaasti "vaaralliseksi" luokitellun jälkeen sekä lentoteitse ja muita teitä ovat myös melko samat, vaikka kysymys pienestä parfyymipakkauksesta.

Tietenkään en lähettää mitään sillä hinnalla ja vieläpä minua hujaneen lafkaan, kutsukoot itseään vaikka Larnakan duty-freeksi tai miksi haluavat. Heihin ei ole mitään luottamusta enää. Olen varma että ovat tietoisia törkeiden väärennettyjen tuotteiden myynnistä, netti on täynnä niitä kertomuksia ja nimenomaan koskien duty-freeta. En usko nimittäin siihen ettei kukaan antanut heille palautetta tästä.

Osaako kuka neuvoa minua mihin valituspiiriin tälläiset väärennetyt tuotteet kuuluu ja mihin minun pitää olla yhteydessä? Tietenkin kirjoitan valmistajalle Tierry Muglerille tästä, mutta jos ne haluavat nähdä feikin, maksavatko ne sitä lähetyskulut..ainakin heihin on enemmään luottamusta.

Yhtään en ihmettele enää miksi väärentäjät alkaneet tehdä niinkin törkeitä haisevia suttuisia pullotuksia, ja myydä jopa tax-freessa (!), feikkeja josta ei alkuperäisestä tuoksusta ole mitään jäljellä ja Larnakan duty-freen päälikön asennetta, kun ilmaisi tekevänsä suurta palvelusta - "goodwill" (ehkä) lähettämällä (ehkä) uutta aitoa parfyymia tilalle, kunhan toimitan tämä haiseva törkkyinen tuote ensin heille. DGM Finland mies sanoi että halvempi olisi matkustaa sinne itse kun lähettää paketin.

Varmaan rikolliset Larnakan kentällä tietävät että monilla menee halu edes yrittää vaihtaa tuotetta kuultuaan näitä paketin takaisin lähettämisen hintoja ja miten vaikeata tämä on.

Alkammeko kohta elää tässä maailmassa rikollisten ehdoilla, sitä tässä tuumin.

En saanut googlestakaan vielä selvä mihin minun pitää valittaa tästä. En usko että feikkituotteiden ostajat ovat täysin suojattomat rikollisten ja hujareiden edessä.

Totta kai on niin helppo heittää roskikseen/hävitettavaksi ja pois mielestä koko tämä törkeä parfyymi väärennös, mutta sillä teen vain palvelu yhä laajenevalle rikollisuudelle. Varmaan rikollisetkin tietävät että moni luovuttaa kun kuule takaisin lähetyksen hintoja, varmaan on tuottaisa bisneskin.

No, ainakin nyt vastan sinne duty-freen ettei minulle jää muuta tietä kun tekeminen valitus tästä ja koko asia julki heidän feikki tuotteiden myynnista..Kunhan keksin mistä aloitan prosessin.

Onko kenellä mitä vinkkia mistä aloittaisin? Neuvo yhteydenotosta Mugleriin on vastaanotettu.
 
Viimeksi muokattu:
Valitettavasti luotin kai liika duty-free myymälään ja oli kiirettäkin koneesen. Yllätys odotti vasta kotona, koko pakkaus haisi niin voimakkalta. Aidot parfyymituotteet ovat pakkattu niin hyvin, etteivät haisee pakkauksen läpi. Ja kuten jo mainitsin, tässä ostamassani ei ollut alkuperäistä hajua nimeksikään. Minä en tiedä mitä tämä on, tuntuu että kaikki mitä oli käsillä, sekoitettu sinne, venäläisessä netissa kutsuttu osuuvasti tälläiset sekoitukset "dubailaiseksi kompootiksi" ja "turkkilaiseksi pullotteluksi". Jossain siellä ne tehtäilevät niitä. Venäläisessä netissa mainittu että duty-freet eivät ole mitenkään suojattuja feikkeilta, päinvastoin, juuri arabimaat- turkki sektorilla ja näköjään Kreikka ja Kyproskin siinä mainiossa joukossa. Ja tietenkin maailmanlaajuinen nettimyynti. Pitää kohta ostaa vain vamistajan boutiquesta. Tai tilata sieltä kuten tehnyt aikasemmin.

Muuten sain selville aika paljon:

Soitin kuljetusyritykseen THL:n. Paketin hinnaksi on laskettu 116 euroa, mutta asiakaspalvelun virkailija neuvoi ensin soittamaan DGM Finland yritykseen tiedustelua varten luokitellaanko parfyymi vaaralliseksi aineeksi ja jos luokitellaan niin minun pitää saada koodin sille. Ystävällinen mieshenkilö sieltä kertoi että jo, luokitellaan ja varoitti suoraan että tämä sitten tulee maksamaan minulle yli 500 euroa, eli lähetyskustannukset nousevat huimaasti "vaaralliseksi" luokitellun jälkeen sekä lentoteitse ja muita teitä ovat myös melko samat, vaikka kysymys pienestä parfyymipakkauksesta.

Tietenkään en tulee lähettämään mitään, ja vieläpä minua hujaneen lafkaan, kutsukoot itseään vaikka Larnakan duty-freeksi tai miksi haluavat. Heihin ei ole mitään luottamusta enää. Olen varma että hyvin ovat tietoisia että myyvät törkeitä väärennettyjä tuotteita, netti on täynnä niitä kertomuksia. En usko nimittäin siihen ettei kukaan antanut heille palautetta tästä.

Osaako kuka neuvoa minua mihin valituspiiriin tälläiset väärennetyt tuotteet kuuluu ja mihin minun pitää olla yhteydessä? Tietenkin kirjoitan valmistajalle Tierry Muglerille tästä, mutta jos ne haluavat nähdä feikin, maksavatko ne sitä lähetyskulut..ainakin heihin on enemmään luottamusta.

Yhtään en ihmettele enää miksi väärentäjät alkaneet tehdä niinkin törkeitä haisevia suttuisia pullotuksia, ja myydä jopa tax-freessa (!), feikkeja josta ei alkuperäisestä tuoksusta ole mitään jäljellä ja Larnakan duty-freen päälikön asennetta, kun ilmaisi tekevänsä suurta palvelusta - "goodwill" (ehkä) lähettämällä (ehkä) uutta parfyymia tilalle, kunhan toimitan tämä haiseva törkkyinen tuote ensin heille. DGM Finland mies sanoi että halvempi olisi matkustaa sinne itse kun lähettää paketin.

Varmaan rikolliset Larnakan kentällä tietävät että monilla menee halu edes yrittää vaihtaa tuotetta kuultuaan näitä paketin takaisin lähettämisen hintoja.

Alkammeko kohta elää tässä maailmassa rikollisten ehdoilla, sitä tässä tuumin.

En saanut googlestakaan vielä selvä mihin minun pitää valittaa tästä. En usko että feikkituotteiden ostajat ovat täysin suojattomat rikollisten ja hujareiden edessä.

Totta kai on niin helppo heittää roskikseen/hävitettavaksi ja pois mielestä koko tämä törkeä parfyymi väärennös, mutta sillä teen vain palvelu yhä laajenevalle rikollisuudelle. Varmaan rikollisetkin tietävät että moni luovuttaa kun kuule takaisin lähetyksen hintoja, varmaan on tuottaisa bisneskin.

No, ainakin nyt vastan sinne duty-freen ettei minulle jää muuta tietä kun tekeminen valitus tästä ja koko asia julki heidän feikki tuotteiden myynnista..Kunhan keksin mistä aloitan prosessin.

Onko kenellä mitä vinkkia mistä aloittaisin? Kirjoittaminen Muglerille vastaanotettu.
Kokeile Euroopan Unionin kuluttaja-asiamiestä. Lain mukaan pitäisi olla yhtä helppoa käsitellä asiaa oli tapaus Suomessa tai missä tahansa muussa EU maassa.
 
Tuo DGM:n mainitsema hinta sisältää varmaankin myös tuon tavaran pakkaamisen sen vaarallisuusluokituksen edellyttämään pakkaukseen. Noita vaarallisuusluokkia on muistaakseni 9-10 erilaista ja sitten niiden sisällä vielä lisäjaotusta. Jokaisella aineella on oma IATA tunnuskoodinsa ja se määrittää sitten, miten suuren määrän noita voi lähettää ja miten ne on pakattava. Pienet näytepullot ovat eri asia, niihin yleensä riittää ilmoitusmenettely, mikä tehdään rahdinkuljettajan ( esim. DHL ) omalle lomakkeelle määrättyjen muotosaääntöjen mukaan. Kiitos jenkkien, on erilaisten nesteiden lähettäminen tänä päivänä lentorahtina tosi vaikeaa. Sama ilmiö on tullut myös maantierahtiin, eli yksityishenkilön on tosi vaikea lähettää mitään nesteitä rahtina tänä päivänä.
 
Back
Top