Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ei, tästä olen kuullut PV:n vakilääkäreiltä eriäviä näkemyksiä, mm. johtavalta psykiatrilta, että vapautuksia myönnetään aivan liian helposti hänen mielestään. Tällä hetkellä kuitenkaan ei ole resursseja parempaan, koska PV:n omat lääkäriresurssit eivät riitä (kuten @Old Boy mainitsi), ja siviililääkärit ovat liian hövelisti kirjoittamassa vapautuksia, myös perehdytetyt. Lisäksi PV:n kyky jatkohoitaa minkäänlaisia ongelmatapauksia on heikko Tilkan sulkemisen ja käytännössä sotilaslääketieteen alasajon seurauksena (jos siis verrataan siihen, millaiset resurssit ennen olivat).Puolustusvoimat haluaa reilusti raakata paljon porukkaa pois.
Ei, tästä olen kuullut PV:n vakilääkäreiltä eriäviä näkemyksiä, mm. johtavalta psykiatrilta, että vapautuksia myönnetään aivan liian helposti hänen mielestään.
Itse 70-luvun alussa syntyneenä muistan liiankin hyvin ajan, kun saimme noin joka tuutista kuulla, että suurvaltojen välinen ydinsota alkaa just ja kohta, tai ainakin AIDS tulee ja sitten me kaikki kuollaan. Maan sisäinen poliittinen hajaannus ja vasureiden harmillisen vahva asema ahdistivat myös yllättävän paljon pikkupoikaa. Silti sieltä on ponnistettu koulut läpi, varusmiespalvelus suht menestyksellä, perustettu perheet ja luotu uraa. Jotain ne meidän vanhemmat teki oikein, vaikka fyysinen kurittaminen kiellettiinkin 80-luvulla. Vaikka ovatkin todennäköisesti valveutuneimpia ikinä, näyttäisi isolta osalta z-sukupolvea (valitettavasti oma jälkikasvu mukaanlukien) puuttuvan resilienssi kokonaan ja hajotaan vanhempien näkökulmasta ihan mitättömistäkin jutuista.Vanhemmuus muodostaa osan tekijöistä. En osaa sanoa %. Ympäröivä yhteiskunta kouluineen, asenteineen, ilmapiiriltään, arvoiltaan, lakeineen ym. Osan. Metiat ja viihde osan. Trendit, uskonnot, pakonnot jne. Osan. Uskomukset, informaatiosodankäynti ja propaganda osan. Jatkuva uhkasuitsuttaminen ja suoranainen pelottelu. Milloin korona, milloin sota ja milloin ilmakehä tappaa taloissa ja puutarhoissa.
Voi nuoria ja voi meitä vanhempia.