Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Britit harjoittelee vaunupataljoonalla Virossa, kelistä ja puista päätellen vähän aikaisemmin tältä keväältä (sikäli kun sitä sielläkään oli!)...
No en itse asiassa tarpeeksi tarkasti, katoin ekat pätkät ja oletin että oli kaikki Virosta, mutta suurin osa oli itse asiassa Paderbornin kassuilta ja lekeltä yms. Mutta funtsin ettei kukaan huomaa !Katsoitko videon tarkasti. Alussa kun puretaan kalustoa junasta sataa lunta ja pyörät jäätyny junanvaunun kanteen kiinni. Niitä pitää sitten irroittaa miehissä kangilla. Vakiojuttu meilläkin, kun mentiin nollakelissä halki Suomen junakyydillä Rovalle. Videon muussa osassa sitten puut viheriöi kuten meillä juhannuksena.
Jos kelpaa vanhentunut materiaali, niin tuosta näkyy vähän, ihan hyvä video historiallisessa mielessä.mistä löytäisin videon jossa vaunulla mennään metsikössä, yli kantojen yms. jossa näkyisi telaston liikkeet?
Joo - ja junanpurkajat näyttävät olevan vielä ranskalaisia .Katsoitko videon tarkasti. Alussa kun puretaan kalustoa junasta sataa lunta ja pyörät jäätyny junanvaunun kanteen kiinni. Niitä pitää sitten irroittaa miehissä kangilla. Vakiojuttu meilläkin, kun mentiin nollakelissä halki Suomen junakyydillä Rovalle. Videon muussa osassa sitten puut viheriöi kuten meillä juhannuksena.
Jos kelpaa vanhentunut materiaali
Meinasinkin lähinnä että kaipasiko @lottako videota moderneista vaunuista, vai kelpasiko 50-lukulainenkin video.En ole tienytkään että on joku rajoitus videon tai esilläolevan vaunun iälle.
Panther ei hirveästi eroa telakoneiston osalta moderneista panssarivaunuista, siinä on sauvajouset kuten nykyisissäkin, tosin reilusti enemmän telapyöriä ja telat on nykyään huomattavasti kireämmällä. Melkein kaikki modernit vaunut käyttää sauvajousitusta, uusimmissa (Leclerc, uudet CV9030-mallit, Challenger 2) voi olla jonkinlainen kaasunestejärjestelmä (lontooksi "hydro-pneumatic") käytössä.kai tuo telasysteemi on jotain parannusta kokenut jo tähän mennessä tuon vanhaan filmin tiimoilta, näytti aika antiikkiselta. Itse en ole vielä löytänyt mitään uudempaa, joten apua vielä ?