Pariisin olympialaiset 2024

TomTom

Ylipäällikkö
Mod
Tänään lähtee. Täällä seurataan Pariisin olympialaisia ja perse... eiku kilpailijoita.

Epävirallinen kilpailu käyntiin: Kuinka monta päivää menee, että ensimmäinen kunnon "yksittäistapaus" tapahtuu?

1924 Pariisin kisoista Suomi sai 37 mitalia olen kisojen toiseksi paras maa mutta esim. Saksa oli tosin poissa niistä kisoista. Nyt lajeja on paljon enemmän mutta zenäja taas vuorollaan poissa. Varovainen veikkaus; 57 urheilijaa ja 57 mitalia koska joku saa kuitenkin useamman.

Onko täällä tarkoitus seurata pelkkää urheilua vai myös muita asioita joita olympiakisojen aikaan tuolla tapahtuvat? Niitähän on ollut jo nyt melkoisesti.

Venäjän poissaolo tosiaan vaikuttaa mitalien jakautumiseen.

Los Angelesista 1984 mitä Neuvostoliitto boikotoi, Suomi sai 86 urheilijalla 12 mitalia. Moskovan kisoja 1980 puolestaan boikotoi toinen mitalirohmu, USA, ja Suomi sai 108 urheilijan joukkueella 8 mitalia. Tästä voisi päätellä, että koska nyt Suomella on noita pienempi joukkue, niin mitaleita tulee enemmän.

Mulle kelpaisi kyllä se 57 mitalia, mutta ehkä tyydytään vähän vähempäänkin. Voi olla että joudutaan tyytymään aika paljonkin vähempään; valitettavasti...

En oo löytänyt että Suomen media olisi vielä uutisoinut, mutta tainnut jotain vandalismia olla rautateillä: https://edition.cnn.com/2024/07/26/...disruption-paris-olympics-intl-hnk/index.html
Koko päivän on Ylen uutisissa pyörinyt.
Minä kyllä tiedän ketä epäilen näistä.

Ranskalaisilla on itsetuntoa. Avajaisissa joukkueet esitellään ranskaksi ja asetetaan ohimarssiin omaan kieleen aakkostaen . Saksa oli aika alussa, kun alkaa a-kirjaimella: Allemagne. Vähän piti pinnistää, mikä on Côte d'Ivoire. Tietysti Norsunluurannikko.

Pieni hetki ilman englannin ylivaltaa.

Vettä sataa kunnolla. Macronin lava taisi olla kattamaton sekin.

Back