Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Aikaisemminhan oli puhetta, että on olemassa kaksi kehityslinjaa, toinen oli se perinteinen ajoneuvo ja toinen kauemmaksi tulevaisuuteet suuntautuva ajoneuvo, jossa olisi tuo hybridijärjestelmä.Telojen etupäässä olevat lokasuojat tulevat olemaan todellista kulutustavaraa, mikäli tuon kanssa menee metsään missä on vähänkin tiheämpi puusto.
Lokasuojien kiinnikkeet ovat melkoisen kevyttä tavaraa ja vääntyvät heti mikäli niillä nojaa puuhun tai kaataa vähänkin isomman puun oikeaoppisesti telalla.
Mitenkähän mahtaa ajoakut olla suojattu ja missä ne sijaitsee? Millainen heikkous ovat suojan kannalta?
Lisäksi kaipaan panssarisuojia ikkunoiden eteen. Kosovossa vaihdettiin maaliskuun 2004 mellakoiden jälkeen ikkunoita, kun olivat ottaneet osumaa kivistä.
Onko vaunussa ajajalle kansiluukkua? Vai mistä hän poistuu vesiajossa, jos veden tulo sisään on jostain syystä suurempi kuin pilssipumppujen teho on.
Itse en olisi ihan heti valmis hybridivaunun kyytiin taistelu tilanteessa ja toisaalta olen ollut valmis T-72 johtajaksi taistelutilanteeseen. En ihan heti olisi menossa hybridiin vaikka sillä pääsisi hiipimään sähköllä lähelle vihollista.Aikaisemminhan oli puhetta, että on olemassa kaksi kehityslinjaa, toinen oli se perinteinen ajoneuvo ja toinen kauemmaksi tulevaisuuteet suuntautuva ajoneuvo, jossa olisi tuo hybridijärjestelmä.
Kyllä ne nykypäivänä saadaan kestämään, uskoisin että paremmin kuin metallitela mikä on mm heikkous mt-lbv vaunuissa. Tapit ja telojen päät katkeavat kivikossa. Tuo kumitela on komposiittimateriaalia ja päällimmäisenä kummitus.Mahtaako kumitelat ylipäätään kestää oikeaa rymyämistä kivkoissa tai puiden kaatoa?
Testauksessa on mukana myös PV:n väkeä joukko-osastoista joissa ei juuri ole kokemusta ps-kaluston käytöstä vaikka toki tuota tuodaan telakuorma-auton tilalle.Täällä on hieman samanlaista ruoskintaa kuin mitä TREMOS sai aikaan Kranaatinheittimet-vitjassa.
Lainaan omaa tekstiäni modattuna sieltä:
"On se kyllä jännä juttu.
Kaksi viikkoa kukaan ei tiennyt FAMOUSista yhtään mitään ja nyt kaikki tehty ja julki tuotu työ on jo suunniteltu päin vattua."
Kannattaa kiinnittää huomio 25.11. Ylen juttuun, jossa mainitaan
* Uuden ajoneuvon kehitys ja testaus on tarkoitus saada päätökseen kahden vuoden kuluttua. Sarjatuotanto voisi alkaa vuonna 2027
* toinen on vasta konseptivaiheeseen ehtinyt panssaroitu tela-ajoneuvo"
Eiköhän odotella rauhassa, mitä Hämeenlinnan väki saa aikaiseksi.
Luultavasti ihan hyvää, kuten aiemminkin.
Vaatii niin isoa remonttia, ettei kannata.Pitäiskö nuo kumitelat pistää massamaiseen kokeiluun nykyisellä MT-LB lautalla? Saatais ainakin kunnolla käyttäjäkokemuksia.
Selvä homma. Onko FAMOUSin tela yhtenäinen vai pätkistä koottu, kuten uusissa CV9035NL vaunuissa?Vaatii niin isoa remonttia, ettei kannata.
Nyt ällissä kaksi ohjausharjaa telakengässä ja yhdellä telapyörällä ja Famous yhdellä ohjaus harjalla sekä kahdella telpyörällä. Lisäksi ällin tela lienee eripituinen vetopyörä-johtopyörä välillä.
Tuohon en osaa vastata, mutta mitä kuvia katsoo niin taipuisin tuon yhtenäisen puolelle.Selvä homma. Onko FAMOUSin tela yhtenäinen vai pätkistä koottu, kuten uusissa CV9035NL vaunuissa?
Itse en olisi ihan heti valmis hybridivaunun kyytiin taistelu tilanteessa
Nimenomaan tuota läpäisyä mietin.Akun taistelukestävyys tässä ilmeisesti askarruttaa sinua? Eli mitä tapahtuu kun akustoon tulee läpäisy tai miinavaurio?
Ja sitten se kysymys onko hybridistä/sähkömoottorista saatava hyöty niin suuri, että sen kustannusta ja painoa ei ennemmin kannattaisi käyttää esimerkiksi panssaroinnin tai aseistuksen/omasuojan parantamiseen.
Myös kesäkäyttöä ja korkean UV-indeksin aikoja ajatellen "ripsistä" on hyötyä, koska luotisuojattujen lasien polykarbonaattikerrokset eivät tykkää auringonvalon UV-säteilystä. Ainakin silloin kun ajoneuvoa ei käytetä, on niiden käyttö suotavaa tältä kannalta.Lisäksi kaipaan panssarisuojia ikkunoiden eteen. Kosovossa vaihdettiin maaliskuun 2004 mellakoiden jälkeen ikkunoita, kun olivat ottaneet osumaa kivistä.
Telojen etupäässä olevat lokasuojat tulevat olemaan todellista kulutustavaraa, mikäli tuon kanssa menee metsään missä on vähänkin tiheämpi puusto.
Lokasuojien kiinnikkeet ovat melkoisen kevyttä tavaraa ja vääntyvät heti mikäli niillä nojaa puuhun tai kaataa vähänkin isomman puun oikeaoppisesti telalla.
Tuo messuilla oleva kone taitaa olla ihan todellinen dummy ja se mistä on ollut liikkuvia kuvia lienee se versio millä mennään testeihin. Tuo kuvassa oleva laite näyttää pellistä prässätyltä. Samalla tavalla kuin PS-museon AMV.Paha sanoa kumpi edustaa enemmän lopullista tuotetta, proto vai messuilla esitetty kiillotettu näyttelykappale. Näissä on ulkoisesti aika reilusti eroja, erityisti juuri keulassa ja yleisesti telojen ympärillä.
Messuversiossa näyttää olevan ainakin silmämääräisesti mitattuna melko tukevan näköinen törmäysvyöhyke, joka ulottuu telojen eteen sekä sivuille. Telojen edessä oleva suoja on myös viistetty, joten kuvaamassasi tapauksessa kenties ajatuksena kaataa puu sivuun. Toimivamman näköinen?
Katso liite: 109695
Kyllä ne tosiaan nykyään kestää aika paljon runtua. Perinteisesti kumitelojen kanssa ongelmat tulee siinä kohtaa kun tela menee poikki tai tippuu paikaltaan, sitä ei enää ihan miehistön avuin korjata. Ymmärtääkseni kyse on vähän kompromissista? Kumitelojen kanssa pienenee vaunun (ja matkustajien hammaskaluston) elinkaarikulut, ne on hiljaisempia, kestää jonkun verran paremmin rankaisua. Toisaalta vaatii sitten vähän spesiaalityökaluja että saa takaisin paikalleen jos tarve tulee. Metallitelat sitten päinvastoin.Kyllä ne nykypäivänä saadaan kestämään, uskoisin että paremmin kuin metallitela mikä on mm heikkous mt-lbv vaunuissa. Tapit ja telojen päät katkeavat kivikossa. Tuo kumitela on komposiittimateriaalia ja päällimmäisenä kummitus.