Patria FAMOUS

Hmmm avolava FAMOUS. Hytti 1+1 ja loppu avolavaa erikoiskalustolle. Heitin, 35mm, yms
Tosin haluaisin eniten nähdä FAMOUS + irroitettava perävaunu projektin (ala Teka taka-vaunu). Esim perävaunussa oma virtalähde (akut + sähkömoottorit) telastolle yms. Jotta nupin ei tarviisi vain vetää perävaunua perässä.
 
GTT ei ole millään tavalla PV:n testaamien järjestelmien joukossa toisin kuin Famous johon puolustusvoimat satsaa jo tällä hetkellä melkoisen paljon.
Eikös tuo Sisu GTT tullut vähän puskista? Harva ties etukäteen, Famous vaikuttaa hyvältä, taitaa kulkee jopa Lapin paksussa lumessa.
No hällä väliä molemmat on suomalaisia enemmän tai vähemmän, kunhan täyttää vaatimukset.
 
Miten tuollainen GTT/telakuorma-auto eroaa käyttötavalta Famous/MT-LB?
 
Saas nähdä minkalainen kilpailu syntyy Sisu GTT ja Famouksen välillä, löytyykö molemmille tarvetta.
Osa joukoista käyttäisi edelleen ottoajoneuvoja panssaroinnista puhumattakaan. Eri asia riittääkö rahat tilata molempia?
 
Eikä näköpiirissä, kyllä maavoimat nyt lyövät munat Famous koriin vaikka pohjoisessa ollaan mitä mieltä hyvänsä.
Ei minulla oo mitään Famousta vastaan, vaan päinvastoin, pidän enemmän, jos vaan pärjää yli metriisessä lumessa ja kovassa pakkasessa sekä muussa vaikeessa Lapin maastossa yhtä hyvin kuin Bankku ja Nasu, olis Famous:lle käyttöä etelässäkin.
 
Eikä näköpiirissä, kyllä maavoimat nyt lyövät munat Famous koriin vaikka pohjoisessa ollaan mitä mieltä hyvänsä.
Kyllä mutta turvallisuustilanne elää huomattavasti.
Valmetin neliveto traktorinkin pohjalta kannataisi tehdä puolitelaproto nykyisessä tilanteessa.
 
Eiköhän nämä valmistelut XA-300 ja Famous ole valmistelua maavoimien vuosikymmentä varten sekä operatiivisten joukkojen varustelua varten. Ja vanhempi toimiva kalusto siirtyy paikallisjoukoille.
 
Omissa päiväunissa Karjalan prikaatille tulee uudet CV9035 Mk.IIIC vaunut, reilut 100 kpl (tai niin paljon kuin tarvittaan) lisäksi Famous vaunuja korvaamaan Paseja.

Vanhat päivitetyt CV9030 vaunut siirretään 2:lle mekanisoidulle tst-osastolle ja niillekin Famous vaunuja.

Ehkä Jääkäriprikaatin ja Kainuun prikaatin joukot varustetaan Famous vaunuilla?
 
Omissa päiväunissa Karjalan prikaatille tulee uudet CV9035 Mk.IIIC vaunut, reilut 100 kpl (tai niin paljon kuin tarvittaan) lisäksi Famous vaunuja korvaamaan Paseja.

Vanhat päivitetyt CV9030 vaunut siirretään 2:lle mekanisoidulle tst-osastolle ja niillekin Famous vaunuja.

Ehkä Jääkäriprikaatin ja Kainuun prikaatin joukot varustetaan Famous vaunuilla?
Eikö olisi järkevämpää KARPR pitää vaununsa ja PSPR:lle uudet?
 
Eikö olisi järkevämpää KARPR pitää vaununsa ja PSPR:lle uudet?
Mie ajattelin/luulin niin, että CV9030 vaunuja pitäs olla enemmän kuin 106 kpl jotta Karjalan prikaatin IFV tarve täyttys, mutta kahteen mekanisoituun tst-osastoon pitäs riittää. (50×2)

Missäs ne mekanisoidut tst-osaston porukat muuten koulutetaan?

Mulla on muitakin muutoksia mielessä. Parempi paikka keskustelulle olis maavoimien kehittäminen ketjussa.
 
Jännä miten näkökulmat riippuu mihin on tottunut. Itsellä ollut aina näissä hommissa maastona märkä upottava suo tai 7 metriä lunta ja ajoneuvona Bankku. Pasin nähnyt kerran livenä. En siis koe TST taksin roolia kovin merkittävänä, vaikka se sitä varmaan onkin. Ei vaan ole koskaan ollut enemmän suojaa ku lasikuitukoppi ja toiminta sen mukaan.

Famous eli telapasi on varmasti tarpeellinen kapistus joukkojen siirtoihin muttei se mikään hopealuoti ole joka tilanteeseen. Bankut on aika loppu meillä ja kyllähän tuolla GTT:llä olisi paikka. Varsinkin tuolla ”avolavalla” ois huollossa ja tuliasemahommissa tekemistä. TeKa+PV on aika liikkuva ja monipuolinen logistinen linkkuveitsi. Famous ei taida tähän rooliin soveltua tai on turhan fiini vetämään peräkärryä.

Mikähän on Famous, GTT ja BvS10 hinta. Siitähän se on kiinni.
 
Jännä miten näkökulmat riippuu mihin on tottunut. Itsellä ollut aina näissä hommissa maastona märkä upottava suo tai 7 metriä lunta ja ajoneuvona Bankku. Pasin nähnyt kerran livenä. En siis koe TST taksin roolia kovin merkittävänä, vaikka se sitä varmaan onkin. Ei vaan ole koskaan ollut enemmän suojaa ku lasikuitukoppi ja toiminta sen mukaan.

Famous eli telapasi on varmasti tarpeellinen kapistus joukkojen siirtoihin muttei se mikään hopealuoti ole joka tilanteeseen. Bankut on aika loppu meillä ja kyllähän tuolla GTT:llä olisi paikka. Varsinkin tuolla ”avolavalla” ois huollossa ja tuliasemahommissa tekemistä. TeKa+PV on aika liikkuva ja monipuolinen logistinen linkkuveitsi. Famous ei taida tähän rooliin soveltua tai on turhan fiini vetämään peräkärryä.

Mikähän on Famous, GTT ja BvS10 hinta. Siitähän se on kiinni.
Avolava Famous :)
 
Jännä miten näkökulmat riippuu mihin on tottunut. Itsellä ollut aina näissä hommissa maastona märkä upottava suo tai 7 metriä lunta ja ajoneuvona Bankku. Pasin nähnyt kerran livenä. En siis koe TST taksin roolia kovin merkittävänä, vaikka se sitä varmaan onkin. Ei vaan ole koskaan ollut enemmän suojaa ku lasikuitukoppi ja toiminta sen mukaan.

Famous eli telapasi on varmasti tarpeellinen kapistus joukkojen siirtoihin muttei se mikään hopealuoti ole joka tilanteeseen. Bankut on aika loppu meillä ja kyllähän tuolla GTT:llä olisi paikka. Varsinkin tuolla ”avolavalla” ois huollossa ja tuliasemahommissa tekemistä. TeKa+PV on aika liikkuva ja monipuolinen logistinen linkkuveitsi. Famous ei taida tähän rooliin soveltua tai on turhan fiini vetämään peräkärryä.

Mikähän on Famous, GTT ja BvS10 hinta. Siitähän se on kiinni.
Kyllähän ällitälliä venäjällä on käytetty tykinvetäjänä. Miksei Famouskin vois kärriä vetää, ainakin sivulle aukeava ovi on takana.
 
Miksei Famouskin vois kärriä vetää, ainakin sivulle aukeava ovi on takana.
Mutta paljonko se kärry ilman omaa vetoa voi painaa kun ”vain yksi vaunu” vetää? Tekassa vetää kaksi ja vasta junan kolmas vaunu on kuollutta massaa. Mutta sitten tietenkin suurin ero se massa. Bankku melko höyhen verrattuna nyt puheena oleviin.

Paras jos logistiikkavehkeessä ois Hiab tai vaihtolavavehkeet. Liikkuis murkulat tmv

Mutta joo…eipä tässä valmista tule ku ei ole faktat tiedossa.
 
Back
Top