Patria FAMOUS

Kyllähän tuota famousta pyritään koko maan vaunuksi. En kyllä usko maastokyvyn riittävän lappiin ennen kuin itse näen sen oikeasti syvässä lumessa ja todellisessa lettojängässä. Hyvältähän nuo videot ja kuvat on jo näyttäneet. Katotaan mihin lopulta kykenee. Mielellään olen väärässä. Onhan siinä kaikki muu pankkua parempaa.

Tekee Famousista takaosaltaan lasikuitukoppasen mallin pohjoisen jääkäreille niin ei pääse liiallinen turvallisuuden tunne yllättämään.

Mikäli yksi tekee sen mitä vaaditaan niin mihin tarvitaan kahta erillistä järjestelmää ylläpidettäväksi?

Mutta paljonko se kärry ilman omaa vetoa voi painaa kun ”vain yksi vaunu” vetää? Tekassa vetää kaksi ja vasta junan kolmas vaunu on kuollutta massaa. Mutta sitten tietenkin suurin ero se massa. Bankku melko höyhen verrattuna nyt puheena oleviin.

Paras jos logistiikkavehkeessä ois Hiab tai vaihtolavavehkeet. Liikkuis murkulat tmv

Mutta joo…eipä tässä valmista tule ku ei ole faktat tiedossa.
MT-LBV hinattavan massan maxpaino on 4500 kg ja kykenee vetämään 155K83. Talvella pyörien tilalle pitää laittaa leveät sukset.

Tekee Famousista takaosaltaan lasikuitukoppasen mallin pohjoisen jääkäreille niin ei pääse liiallinen turvallisuuden tunne yllättämään.

Mikäli yksi tekee sen mitä vaaditaan niin mihin tarvitaan kahta erillistä järjestelmää ylläpidettäväksi?
Kyllähän tuo Famous näyttä aika hyvin jopa suossa menevän, tuo paksu lumi vaan mietiyttää. Paljonko lie lastia painona tuossa kuvan tilanteessa.

Pikkasen jännittäs olla kuskina tuossa, jääkö kiinni.

Screenshot_20250223_141142_Facebook.webp
Kuva: Reserviläinen lehti

Kyllähän tuota famousta pyritään koko maan vaunuksi. En kyllä usko maastokyvyn riittävän lappiin ennen kuin itse näen sen oikeasti syvässä lumessa ja todellisessa lettojängässä. Hyvältähän nuo videot ja kuvat on jo näyttäneet. Katotaan mihin lopulta kykenee. Mielellään olen väärässä. Onhan siinä kaikki muu pankkua parempaa.
Onhan tuo kevyempi kuin CV ja CV menee hienosti suolla. Paras verrokki on MT-LBV ja koskaan en ole sitä nähnyt kiinni muutoin kuin kannon päällä.

Onhan tuo kevyempi kuin CV ja CV menee hienosti suolla. Paras verrokki on MT-LBV ja koskaan en ole sitä nähnyt kiinni muutoin kuin kannon päällä.
Menee ja menee, kunnes vedetään kahdella bankulla irti. Ällitälleistä ei mulla ole kokemusta enkä edes videoita ole nähnyt kunnon pehmeässä. Toivottavasti tosiaan riittää kyvyt, mutta eppäilen.

Tästä saa hyvin mielikuvan miten MT-LBV liikkuu lumessa ja ei tarvitse hinata.

Joo, nämä oon nähny. Ei kerro mitään syvässä lumessa ajosta.

Ällitällin pintapaine on yli tuplat bankkuun verrattuna. Ja tasainen iso pohja. Mahasta kun kantaa, niin ei kulje. Lapissa on joka vuosi sellaista keliä, että monella kelkallakin edetään jumista jumiin.

Famouksessa näyttää kyllä olevan vielä isommat telat ja maavaraa enemmän joten arvaisin olevan ällitälliä kovempi möyrijä. Tulevaisuus näyttää.

Kyllähän tuo Famous näyttä aika hyvin jopa suossa menevän, tuo paksu lumi vaan mietiyttää. Paljonko lie lastia painona tuossa kuvan tilanteessa.

Pikkasen jännittäs olla kuskina tuossa, jääkö kiinni.

Katso liite: 120070
Kuva: Reserviläinen lehti

Onkohan katon ja kyljen levyt lisäpanssarointia vaiko jonkinlaisia kellukkeita? Toivottavasti finaaliversion lisäpanssarointi on kattavampi, jos ja kun tuota hankitaan panssarijoukoillekin ällien korvaajaksi sitten aikanaan.

Back