Perussuomalaisten peppukipuiluketju

Status
Suljettu uusilta vastauksilta.

Vakaa Nero

Kapteeni
BAN
Olen ihmeissäni. Miksi persut peppukipuilevat kuin angstiset teinit vaikka vaalituloksen pitäisi olla ihan ok. Voittoa ei tullut, mutta kakkossija säilyi. Se on enemmän, kuin hyvä tulos, kun muistetaan, että omien taakse piti saada jonkin verran uusia äänestäjiä ja äänimääräkin lisääntyi hieman, vaikka prosenttiosuus vähän pakitti.

Foorumia lukiessakin vastaan tulee suoranaisia agressioita. Ei minuun, mutta muihin kohdistettuna. Mitä mieltä olette, onko tämä peppukipuilua vaalien tuottaman pettymyksen takia, vai onko porukka vain näin kujalla? Vaalit voitettiin, mutta nyt huomataan, ettei sillä voitolla mitään teekään, kun tuli poltettua sillat vähän joka suuntaan ääniä kalastellessa.

Tätähän on ollut liikkeellä maailmallakin samanhenkisissä porukoissa. Trumpin voittoa juhlittiin, mutta käytännössä hallinto lamaantui kahdeksi vuodeksi, kun ei päästy edes oman porukan piirissä yksimielisyyteen siitä, mitä halutaankaan. Ja ihan sama Brexitin kanssa. Erovaade voitti kansanäänestyksen, mutta eipä onnistu toteutus, ei sitten millään, kun ei päästä omalla porukalla sopuun siitä, mitä halutaan ja asiat jäävät roikkumaan.

Populisteilla taitaa olla jo takana loistava tulevaisuus. Päätöksiä kyllä syntyy, mutta sen jälkeen menee öyhöilyksi. Lopuksi ihmetellään peppu kipeänä mitä kaikkea ei kyetty panemaan käytäntöön. Paha paikka, kun syyllinenkin löytyy lähimmästä peilistä.
 
Ihana kuunnella kommunistien valitusta.
 
Minä ainakin olen ollut tyytyväinen persujen menestykseen. Kolmet vaalit, edustajat ja sama määrä ääniä noin karkeasti. Huonnomminkin olisi voinut mennä. Vai pitäiskö ketjun aloittajan mukaan olla menossa asenteella: Lopullista voittoa odotellessa? En pidättäisi hengistystäni.

Eivät he mitään kuuta taivaalta lupaile sen enempää kuin muutkaan. Jos saisivat tiettyjen asioiden vallitsevaan tilaan muutoksia niin se riittäisi jotka osa kansasta kokee tärkeäksi.
 
Status
Suljettu uusilta vastauksilta.
Back
Top