Perussuomalaisten sikailut

Status
Suljettu uusilta vastauksilta.
Noin kaiken kaikkiaan on tietysti hyvä että niljakkeet paljastetaan mutta itse lähden siitä ettei sen päälle tarvita mitään ideologista lisäkerrointa. Paska on paska ja se.riittäköön kaikille tasapuolisesti. En määrittele persuja vaikkapa eduskuntaryhmässäkin vaikuttavien rasismirikoksista tuomittujen kautta ja ymmärrän yhtä lailla etteivät Husut ja muut ääliöt ole demarien kovassa ytimessä. Ylilyöntejä tapahtuu ja niitä tehdään välillä ihan porukallakin mutta ei tuollaisella leimaamisella saavuteta mitään. Riittää että ollaan asioissa eri linjoilla. Yhteistyötäkin pitää kyetä tekemään aina silloin kun asiat eivät riitele. Se on hankalaa jos keskitytään liikaa vastapuolen puusilmäiseen demonisointiin.

Jos ja kun sikailut tuodaan esiin ja pidetään netissä pitkään näkyvissä, niin puolueilla on enemmän syytä estää niitä ja olla käyttämättä äänien houkuttelemiseen moraalisesti kyseenalaisia yksilöitä.
 
Eikö sikailu ole yksinkertaisesti sikailua? Tekojen tuomittavuus tietysti vaihtelee tapauskohtaisesti mutta ei kai tekijän ppoliittinen tai muu suuntautuminen ole mikään tekijä tuomiota luettaessa?

Vai onko demarisikailu joku oma sikailun alalaji? :D

Itse asiassa tuomioiden antajien sekä lakeja kirjoittavien virkamiesten poliittinen suuntautuminen ja arvot taitaa meillä suomessa vaikuttaa paljonkin siihen, että minkälaisesta teosta tai puheesta tulee rikostuomio ja minkälaisesta ei. Myös sillä lienee tuomion kannalta merkitystä, että kehen suuntautuvasta teosta on kysymys.
 
Itse asiassa tuomioiden antajien sekä lakeja kirjoittavien virkamiesten poliittinen suuntautuminen ja arvot taitaa meillä suomessa vaikuttaa paljonkin siihen, että minkälaisesta teosta tai puheesta tulee rikostuomio ja minkälaisesta ei. Myös sillä lienee tuomion kannalta merkitystä, että kehen suuntautuvasta teosta on kysymys.

Ainakin tietynlaisia tuomioita saaneet ovat osanneet näyttävästi uhriutua. Ja vankilatkin ovat aina olleet täynnä syyttömiä.
 
Jos ja kun sikailut tuodaan esiin ja pidetään netissä pitkään näkyvissä, niin puolueilla on enemmän syytä estää niitä ja olla käyttämättä äänien houkuttelemiseen moraalisesti kyseenalaisia yksilöitä.

Tai äänestää juuri niitä tuomittija koska katsovat rikostuomion ansioksi. Jokainen tietysti suhtautuu asioihin omalla tavallaan. Tuomioiden ja vähäisempienkin sikailujen julkisuus on joka tapauksessa hyvä asia. Kunhan muistetaan että ihminenkin voi muuttua
 
Itse asiassa tuomioiden antajien sekä lakeja kirjoittavien virkamiesten poliittinen suuntautuminen ja arvot taitaa meillä suomessa vaikuttaa paljonkin siihen, että minkälaisesta teosta tai puheesta tulee rikostuomio ja minkälaisesta ei. Myös sillä lienee tuomion kannalta merkitystä, että kehen suuntautuvasta teosta on kysymys.
Ei, virkamiehet eivät määrä lakien sisällöstä, vaikka valmistelevat niitä hallituksen antamien ohjeiden mukaan. Eduskunta säätää lait ja koska meillä on vuosikymmeniä ollut enemmistöhallituksia, menevät rikoslain muutokset läpi. Suhteellisen harvoin sitten joku yksityiskohta muuttuu eduskuntakäittelyssä, yleensä heikompaan suuntaan, koska muutoksen vaikutuksia ei pahemmin ole pohdittu, vaan innostutaan vain muuttamaan.

Ja mitä tulee kehen rikos kohdistuu, koskee yleensä haavoittuvassa asemassa olevia ryhmiä, lapsia, riippuvaisessa asemassa olevia ja vähemmistöjä esimerkiksi. Onko tällaisessa suojelussa jotain väärää?
 
Ainakin minä olen siinä käsityksessä että naruja vetää oikeastaan virkamiehet ministeriöissä. Ministereitä tulee ja menee mutta virkamies on ja pysyy.
 
Ainakin minä olen siinä käsityksessä että naruja vetää oikeastaan virkamiehet ministeriöissä. Ministereitä tulee ja menee mutta virkamies on ja pysyy.

Tästä sai viimeisimpänä kokemusta Haavisto.
 
Ainakin minä olen siinä käsityksessä että naruja vetää oikeastaan virkamiehet ministeriöissä. Ministereitä tulee ja menee mutta virkamies on ja pysyy.

Poliitikoillahan on suuri joukko erilaisia henkilöitä joita he kuuntelevat päätöksen teossa. Avustajia, eri instassien edustajia, virkamiehiä ja sitten omasta mielestäni se kaikkein ihmeellisin ja tuhoisinkin ryhmä "asiantuntijat". Poliitikkohan tekee päätöksiä ehkä jossain määrin itsekkin, mutta useinmiten kuultuaan näitä eri henkilöitä. Ja mikäs heitä estää ajamasta asioita oman mielensä tai ideologian suuntaan? He kaikki eivät takuulla ole tai ajattele aina vaikkapa maan etua. Vaan jonkun joka heille on maksanut tai jotakin muuta. Kiinnostaisi valtavasti tietää aina kuka tämä uutisen "nimetön tai tuntemattomana pysyttelevänä asiantuntija" on.
 
– Haluan esittää julkisesti anteeksipyynnön heille jotka ovat Al-holin leirillä, sekä kaikille niille ihmisille jota asiaton kommentointini on loukannut. En halua liiemmin tekoani puolustella, mutta yritin olla sarkastinen. Ikävä kyllä lopputulos olikin jotain aivan muuta, Humer kirjoittaa.

– Kenenkään ei pidä siis luulla, että minä perheellisenä ja ennen kaikkea isänä oikeasti tahtoisin olla mukana ihmisten ja lasten ampumisessa. Kirjoitin päivityksen pienen tunnekuohun aikaansaamana ja päätin sen itse omaehtoisesti poistaa tultuani katumapäälle. Ymmärrän tehneeni suunnattoman virheen ja siksi pyydän sitä nyt julkisesti anteeksi. Anteeksi.


200360535-800x_.jpg


 
– Haluan esittää julkisesti anteeksipyynnön heille jotka ovat Al-holin leirillä, sekä kaikille niille ihmisille jota asiaton kommentointini on loukannut. En halua liiemmin tekoani puolustella, mutta yritin olla sarkastinen. Ikävä kyllä lopputulos olikin jotain aivan muuta, Humer kirjoittaa.

– Kenenkään ei pidä siis luulla, että minä perheellisenä ja ennen kaikkea isänä oikeasti tahtoisin olla mukana ihmisten ja lasten ampumisessa. Kirjoitin päivityksen pienen tunnekuohun aikaansaamana ja päätin sen itse omaehtoisesti poistaa tultuani katumapäälle. Ymmärrän tehneeni suunnattoman virheen ja siksi pyydän sitä nyt julkisesti anteeksi. Anteeksi.


200360535-800x_.jpg



Ei tunnu olevan mikään penaalin terävin kynä.


Asiasta ensin uutisoineen Turun Sanomien mukaan Hurme yritti aluksi kiistää tehneensä kyseistä päivitystä, mutta myönsi asian, kun kuuli, että päivityksestä on olemassa kuvakaappauksia.
 
Ainakin minä olen siinä käsityksessä että naruja vetää oikeastaan virkamiehet ministeriöissä. Ministereitä tulee ja menee mutta virkamies on ja pysyy.

Tuosta oli juttua "Yes, Minister!" tv-sarjassa. "If a politician screws up, he loses his job! If a public servant screws up, politician loses his job!"

Ja hyvä videopätkä:

 
Perussuomalaisten keskipohjanmaalainen kunnanvaltuutettu ja puoluevaltuuston jäsen Jarno Vähäkainu on kertonut Twitterissä, että ”punikkien politiikka alkaa näyttää siltä, että kohta taas joitakin viedään saunan taakse”. Aiemmin Vähäkainu on muun muassa jakanut kuvia kahdesta siasta ja kirjoittanut oheen, että tässä ovat ”Husu ja Suldaan”.
 
Status
Suljettu uusilta vastauksilta.
Back
Top