Pikku-uutisia Suomesta

Yllättävän hauska juttu.

Ei kyllä ihmetytä. Muistan kuinka isäni joutui keittiöremontin yhteydessä siirtämään tiskialtaan toiselle seinälle, kun ne tiskit siitä niin ikävästi näkyy olohuoneeseen (sitä varten joutui avaamaan alakerran katonkin). Pitkään vastusteli, mutta myöntyi.

Kai se on se pienemmän riesan tie.

Ei kyllä ihmetytä. Muistan kuinka isäni joutui keittiöremontin yhteydessä siirtämään tiskialtaan toiselle seinälle, kun ne tiskit siitä niin ikävästi näkyy olohuoneeseen (sitä varten joutui avaamaan alakerran katonkin). Pitkään vastusteli, mutta myöntyi.
Senkö komendoora antoi tiskien jäädä altaaseen? Täällä tulee valitusta jos ei tee asialle jotain likimain heti.
Kahvinkeittimessäkin vesi oltava aamulla valmiina (yön yli siis), kun ei tule muka riittävän kylmää(?) ellei laske minuuttitolkulla. Jos ei ole kerrankin muistanut niin saa herätä valitukseen.

Ei ole huomannut, että se on huoneenlämpöistä aamulla siinä keittimessä?
Se vissiin on optimia? En yritä edes ymmärtää kun en tavoita järkeilyä. Tiedän vain, että minulla on 6kk vanha tiskikone, jota on käytetty 4 kertaa. "Tarpeettoman" viilentävän ilmalämpöpumpun sain jotenkin juonittua läpi. Piti valehdella, että ostin konkurssihuutokaupasta puoleen hintaan. Sitten se olikin yllättävän kätevä loppupeleissä. Voi veljet kyllä on toisinaan mielenkiintoista.

edit: kysyin tarkentavan kysymyksen ja se olikin siksi, ettei tule putkissa yön yli seissyttä vettä.

Se pitää siis huuhdella aina liittymään asti?
Ei siinä voine olla mitään järkevää takana, rivarissa nyt ei seiso vesi kuiteskaan vaikka edes ei olisi itse paikalla.
Liian jäykät mieltymykset ja yleinen negatiivinen asenne? Esim. sitähän kalkkivettä ei passaa kuulemma juoda sellaisenaan. Mehussa menee, mutta muuten vissyä pitää kantaa. Itse taas vetelen sitä kraanavettä kuin ananias.
Mitäpä ei tekisi, ettei muonan tulo lakkaa... hieman voi muistella miten auvoisaa oli elo kun oli vain ukko ja kissa.

Mielestäni kahvista tulee kyllä parempaa kun kaataa sen keittimen aivan tyhjäksi ettei jää sinne sisälle sitä tippaakaan.

Saisi tällaiset ryssä tapahtumat jäädä pitämättä, varsinkin kun on ukraina aiheinen tapahtuma samaan aikaan muualla...

Saisi tällaiset ryssä tapahtumat jäädä pitämättä, varsinkin kun on ukraina aiheinen tapahtuma samaan aikaan muualla...

Lauantai 24. on Ukrainan itsenäisyyspäivä.

Jopa kansainvälisestä mediakohusta huolimatta itse laskisin tämän pikku-uutisiin. Mutta mitä mieltä tämä foorumi on: Oliko turhaa keskeyttää hyvin alkanut tukinajo vai pitäisikö katsoa mistä ajellaan?
Ja jossain menee varmasti luokkaan ”äijäteko”, kuittailla naisille että saavat puheenvuoron vain ilman rintaliivejä :D
(ymmärrän että vituttaahan se jo joku tulee kesken töiden piipittämään, mutta itse ainakin omassa asemassani ansaitusti saisin potkut tuollaisesta puheesta)

Jopa kansainvälisestä mediakohusta huolimatta itse laskisin tämän pikku-uutisiin. Mutta mitä mieltä tämä foorumi on: Oliko turhaa keskeyttää hyvin alkanut tukinajo vai pitäisikö katsoa mistä ajellaan?
Ja jossain menee varmasti luokkaan ”äijäteko”, kuittailla naisille että saavat puheenvuoron vain ilman rintaliivejä :D
(ymmärrän että vituttaahan se jo joku tulee kesken töiden piipittämään, mutta itse ainakin omassa asemassani ansaitusti saisin potkut tuollaisesta puheesta)

Se että on jättänyt huomioimatta jonkun ulkopuolisen sanomiset ei kyllä voi olla potkujen syy.
Se miten tietoinen kuski on ollut noista simpukoista ja miten häntä on ohjeistettu on sitten toinen asia.
Mutta kyllähän tässä pientä liioittelua on, vaikka homma kieltämättä on hoidettu huonosti.

Se että on jättänyt huomioimatta jonkun ulkopuolisen sanomiset ei kyllä voi olla potkujen syy.
Se miten tietoinen kuski on ollut noista simpukoista ja miten häntä on ohjeistettu on sitten toinen asia.
Mutta kyllähän tässä pientä liioittelua on, vaikka homma kieltämättä on hoidettu huonosti.

Ovat olleet tietoisia ja ehkä potkut kuskille tosiaan liikaa, mutta jotenkin paistaa koneurakoitsijan ylimielisyys koko jutussa:

Ei olisi ehkä ihan niin paha ellei olisi Storalla Ruotsista vastaavaa törkeää tapausta päällä.
Kuskin osalta kai riippuu siitä onko se puhelu oikeasti mennyt työnjohtoon ja mitä sieltä sanottu.
Ei sillä tutkijan tapaamisen yhteydessä tapahtuvalla ylityksellä ole kuin viihdearvoa jos siellä on ajettu lukuisia kertoja jo aiemmin yli, mitä korjattu puumäärä edellyttää.

Olisi pitänyt varmistaa, siis sen työnjohdon jolle soitettiin.

Veikkaan, että luuli biologia joksikin puuhun itsensä sitovaksi aktivistiksi, niin siksi ei ottanut tosissaan.

Onhan tuo vakava mokaus, mutta ehkä uutisointi menee yli, kun nyt on jo kaivettu mediassa maanomistajan tulotiedot, joka ei tietenkään liity tapaukseen mitenkään.

Tämähän ei olisi ollut entisaikanakaan mikään pikkujuttu sikäli, että raakut ja niiden helmet olivat Ruotsin vallan aikana kuninkaan omaisuutta, ja niiden arvo oli todella merkittävä ennen kuin viljeltyjä helmisimpukoita alettiin kasvattaa. Raakkujoen tärvely olisi todennäköisesti tarkoittanut silloin kaiken omaisuuden menetystä kruunulle; harvalla olisi ollut varaa maksaa kaikkea, edes aatelisilla ei välttämättä olisi ollut moisia rahoja. Eli ei voi vedota edes siihen, että kyseessä olisi joku nykyajan viherpiiperrys, vaan näistä asioista on oltu tiukkoja jo hyvin pitkän aikaa.

Poliisen tutkittavaksi jäänee se, kuka oli mitenkin ohjeistettu ja millä tavalla tietoinen asiasta, ja sen perusteella tulevat myös rangaistukset.

Poliisen tutkittavaksi jäänee se, kuka oli mitenkin ohjeistettu ja millä tavalla tietoinen asiasta, ja sen perusteella tulevat myös rangaistukset.
Saa nähdä, alkaako tässä vastuun pallottelu Enson ja koneyrittäjän välillä. Metsäalalla näitä ympäristöasioita kyllä koulutetaan henkilöstölle, ja teoriassa tälläisten asioiden pitäisi olla selviä. Mutta raha ratkaisee ja houkutus voi olla suuri.

Back