Olen useamman kerran onnettomuuksissa ja vastaavissa kritisoinut sitä, että vairanomaiset laskevat kuolleiksi vain löydetyt ruumiit. Tällä kertaa Norjassa poliisit ovat kohtalaisen aikaisin laskeneet kaikki kadonneet kuolleiden kokonaismäärään. No toki olihan tämä Norjan tapaus ehkä vähän erilainen, mutta kuitenkin tuosta asiasta kehut. Muuten poliisilla ei kuitenkaan mennyt kovin vahvasti. Toki ymmärrän, että Oslon pommi sitoi valtavan määrän poliiseja. Kuitenkin taas tapahtui tuo sama moka joka suomessakin aina (tiedätte kyllä tapaukset joihin viittaan). Eli paikallispolset jäi käkkimään tumput suorina kun ihmisiä tapetaan. Kaikenlaisia sitä poliisiin päästetäänkin. Mulla ei olis ollu kanttia seurata vastarannalta poliisien touhuja. No olihan tuollakin siviileissä toimintaan kykeneviä henkilöitä jotka pystyivät kai joitain pelastamaan. Harmi, ettei niillä kellään sattunut olemaan kivääriä matkassa niin olisivat näyttäneet poliiseille mallia (ei ihan vakavissaan kirjoitettu tämä lause, mutta vähän totuuttakin kyllä joukossa (mielestäni)).
Muistan kun Suomessa tapahtuneiden ikävien juttujen aikaan kritisoin susi1.netissä meidän poliisien jahkailua ampujan ollessa vapaana jatkaen tappamista. Väitin silloin, että uhriluvut olivat meillä hyvin pieniä. Totesin myös, että minä tai joku muu osaava saataisiin paljon paljon pahempaa jälkeä aikaiseksi. Silloista kirjoitustani kritisoitiin kovasti ja poistettiin ylläpidon toimesta. Ikävä todeta, mutta Norjan tapaus näytti mitä tarkoitin osaavalla tappajalla. Suomessakin pitää poliisien oikeasti varautua siihen, että tappaja voi olla myös osaava ja koulutettu. Meillä on ollut säkää, että meillä ampujat on olleet "tunareita". Eli poliisi ei voi odottaa "erikoisjoukkoja" silloin kun tappaminen on käynnissä. Yksi poliisi voi estää toiminnallaan 50 ihmisen kuoleman. Oman henkensä uhalla toki, mutta sitä vartenhan poliisi on, ettei se suojelee kansalaisia. Muutoinhan kansalaisten tulisi sallia hoitaa suojelemisensa ihan itse (ja siitä vasta tulisikin suojelemistarvetta). Itse asiassa suomessa oli muistaakseni joku pohjoismainen/eurooppalainen poliisien kokous- ja koulutustilaisuus jossa todettiin myös se, ettei poliisi voi passiivisesti odotella "erikoisjoukkoja" jos joukkomurha on menollaan. Milloinkohan saadaan vanhat poliisit ympäri eurooppaa koulutettua tähän?
Tuntuu kyllä ihan hirveältä, että joku ihminen voi tehdä tuollaisia teurastuksia. Ei ole mitään hyväksyttävää syytä tuollaiseen. Sen mitä vähän uutisia seurasin, niin muutamista poliittisista asioista olen samalla kannalla kuin ampuja. Ymmärrän ja hyväksyn, että hän ei tykännyt Norjassa tapahtuneesta ja tapahtuvasta "monikulttuurisuuden" lisääntymisestä. Kyllä ihmiset saavat inhota vasemmistoa tai oikeistoa. Ei siinä mitään, kunhan kunnioittaa ihmisiä.
Tietääkö joku mistä johtuu, että Norjan ampujaa kutsuttiin lehdistössä äärikristityksi? Jos vihaa ählämistejä ja/tai heidän "uskontojaan" ei tarkoita kyllä minusta sitä, että olisi kristitty. Tai siis jos vihaa ihmisiä niin ei edes voi olla kristitty. Kristitty voi vihata väärää uskontoa, mutta ei vääräuskoista. Keksikö lehdistö väärin perustein termin äärikristitty?