Presidentinvaalit 2024

Pakkoruotsi-Paavo sai 6,7% äänistä ja Haatainen 3,2% äänistä, kyllä aika vahvasti ennakoin, että SDP kaivaa ehdolle sen kenellä ikinä vaan on kuviteltavissa isoin tunnettavuus ja kannatus.
 
Seuraavissa vaaleissa olisi mustalle hevoselle iskun paikka tyyliin Ahtisaari aiemmin.
Nykypoliitikoista ei löydy riittäviä kykyjä...
 
Jarmo Lindberg, emeritusarkkipiispa Kari Mäkinen. Siinä mahdollisia politiikan ulkopuolelta olevia.
 
Luoja meidät Kari Mäkisen presidenttiydeltä säästäköön!


Arkkipiispa Kari Mäkinen: Kirkon tehtävä ei ole puolustaa Suomen etua

Ahtisaari-kakkosen menetys on yksi suurimmista turvallisuuspoliittisista tapahtumista Suomen lähihistoriassa. Sen takia jäätiin puolustusliiton junasta.
 
Jussi Niinistö, vaikkakin siniset-keississä oli vähän harkitsematon, olisi kieltämättä vähiten huonoin vaihtoehto seuraavaksi ylipäälliköksi nykyisin tunnetuista politiikoista.

Ikävä kyllä, en usko entisen Vapaussoturi-lehden toimittajan olevan ensinkään tarjolla sen paremmin kuin äänien kerääjänäkään.
 
Viimeksi muokattu:
Näin äkkiseltään Olli Rehn olisi kokemuksen,ja ikänsäkin puolesta presidentti ainesta.Itse en ajattele ollenkaan ehdokkaan puoluetaustaa vaan kokemusta kansainvälisistä asioista ja asiallista käytöstä.Niinistöön on kyllä voinut olla tyytyväinen,reaalipoliitikko eikä mikään idealisti.
 
Itse en ajattele ollenkaan ehdokkaan puoluetaustaa vaan kokemusta kansainvälisistä asioista ja asiallista käytöstä.
Nimenomaan. Tämä on ainoa kriteeri nykyisessä järjestelmässä.

Pienenä kansakuntana ei tavita mitään suunsoittajia, vaan niitä, jotka vievät nykyisen ylipäällikyyden puitteissa Suomen etua edespäin.

Ainoastaan edarivaaleissa puolueella on väliä.
 
Niinistö voi hyvin olla nimi, mutta etunimi on Ville.

Jussilla ei riitä poliittinen uskottavuus. Vihervasemmisto pitää natsina ja persut heittivät jo petturina pihalle.
Vaalijärjestelmä on tosiaan sellainen että laajaa kannatusta tärkeämpää on vähäinen vastustus.

Sen verran pitää tietysti olla omaa kannatusta että yltää kahden sakkiin ensimmäisessä äänestyksessä. Vaikea nähdä että Jussi N onnistuisi edes tuossa.
 
  • Tykkää
Reactions: ER
Minä pistäisin säännön että yli 70-vuotiaat ei saa olla presidenttiehdokkaana. Että olisi kunnossa vielä kuusivuotiskauden lopullakin.
Kekkosen tapauksesta opittiin, ja presidentin terveyttä seurataan nyt ihan eri tavalla. Itse välttäisin ikärasismia, koska viisaalle ihmiselle ikä ja elämänkokemus tuo lisää näkemystä asioista.Tyhmä pysyy vähintään yhtä tyhmänä myös vanhetessaan.
 
Kehittyneen terveydenhuollon myötä presidentiksi voitaisiin valita vaikka 90-vuotias.
 
Kekkosen tapauksesta opittiin, ja presidentin terveyttä seurataan nyt ihan eri tavalla. Itse välttäisin ikärasismia, koska viisaalle ihmiselle ikä ja elämänkokemus tuo lisää näkemystä asioista.Tyhmä pysyy vähintään yhtä tyhmänä myös vanhetessaan.
Ihminen kuluu biologisesti iän myötä vaikka olisi aiemmin ollut kuinka viisas tahansa. Kuten nähdään esim. koronaan kuolleisuudessa - vähintään 70-vuotiaita kuolee selvästi suuremmalla prosentilla kuin 60-69 vuotiaita. Tuossa minun ikärajaideassa oli tästä kyse. Tilastollisesti alle 70-vuotiaat ovat paremmassa kunnossa kun yli 70-vuotiaat.
 
Back
Top