Presidentinvaalit 2024

Nyt näyttää että taistelu käydään Stubbin ja Haaviston välillä.Oman suosikin Rehnin peli on pelattu...eli ääni lähtee Stubbille;vihreä presidentti olisi liian katastrofaalinen tässä maailman tilanteessa.Stubbillakin on varmasti jo tarpeeksi kokemusta ministeri ja europarlamentaarikko ajoilta että voi jo astua presidentin saappaisiin.
 
Rehn sanoo: "Maahanmuuton tulee olla koulutus- ja työperäistä." Näin se onkin. Suomi taapertaa perässä muutamassa asiassa. Ne ovat alhainen työn tuottavuus, työllisyysaste ja (järkevä) nettomaahanmuutto.

"Kun ulkomaalaisen opiskelijan valmistuminen lähestyy Migri alkaa olla yhteydessä, että olisi pikkuhiljaa aika lähteä maasta. Tuo on täysin järjetöntä, Suomi on kouluttanut osaajan, hän on todennäköisesti kotoutunut hyvin ja sitten hänet halutaan ajaa pois."

Samaan aikaan sitten tulee ovista ja ikkunoista täysin kädetöntä väkeä ja elinkaarikustannus miljoonan per sierainpari. (Tätä ei sanonut Rehn, vaan minä).

 
Sain juuri tietää, että Stubb sai aikanaan reaalista improbaturin, eli hylätyn. Minusta se on jo suoritus.

Faija kun maksoi sitten sopivat koulut, poika pääsi eteenpäin hyvin. Eikä lukiolaisen työskentely välttämättä älyn puutteesta kerro. Voi olla laiskuutta: ei jaksa syventyä historiaan ym.

Itse pidän reaalia ehkä tärkeimpänä indikaattorina tulevalle ulkopoliitikolle.
 
Sain juuri tietää, että Stubb sai aikanaan reaalista improbaturin, eli hylätyn. Minusta se on jo suoritus.

Faija kun maksoi sitten sopivat koulut, poika pääsi eteenpäin hyvin. Eikä lukiolaisen työskentely välttämättä älyn puutteesta kerro. Voi olla laiskuutta: ei jaksa syventyä historiaan ym.

Itse pidän reaalia ehkä tärkeimpänä indikaattorina tulevalle ulkopoliitikolle.

Aikoinaan panostin kirjoituksissa reaalin historiaosioon. Siinä sai ihan oikeasti jo miettiä maailmanpolitiikan syy ja seuraus -suhteita kun vastauksia kirjoitteli. Itse jäi mieleen mm. kyssärit NATO:n interventiosta Kosovoon 1999, sekä Japanin kehitysvaiheet 1800-luvun puolivälistä nykypäivään (elettiin vuotta 2002).
 
Rehn sanoo: "Maahanmuuton tulee olla koulutus- ja työperäistä." Näin se onkin. Suomi taapertaa perässä muutamassa asiassa. Ne ovat alhainen työn tuottavuus, työllisyysaste ja (järkevä) nettomaahanmuutto.

"Kun ulkomaalaisen opiskelijan valmistuminen lähestyy Migri alkaa olla yhteydessä, että olisi pikkuhiljaa aika lähteä maasta. Tuo on täysin järjetöntä, Suomi on kouluttanut osaajan, hän on todennäköisesti kotoutunut hyvin ja sitten hänet halutaan ajaa pois."

Samaan aikaan sitten tulee ovista ja ikkunoista täysin kädetöntä väkeä ja elinkaarikustannus miljoonan per sierainpari. (Tätä ei sanonut Rehn, vaan minä).


Kaikkihan ne noin sanoo.

Eikä Migri mihinkään pakota lähtemään jos töissä olet.
Et sä jenkkeihinkään voi jäädä opiskeluiden jälkeen pitkäksi aikaa jos et saa työlupaa (ja työpaikkaa). Noin se maailma vaan toimii.

Paljon se Suomessa on se aika miten kauan voi olla maassa opiskelujen jälkeen ? Mikä olisi sopiva määrä ?

Eikä presidentti edes tuollaisia asioita päätä.
 
Kuuntelin tuon koko jutun silloin livenä ja siellä oli ihan hyvä fiilis koko ajan ja toi viimeinen Pekan kysymys oli siinäkin mielessä vähän outo. Ja se Rehnin heitto perään oli vielä tyhmempi.

Toi nyt taas näytti, että näissä asioissa Halla-aho näköjään on ainoa ketä pystyy olemaan realisti. Aika outoa, että näiden muiden silmät ei vieläkään ole avautuneet tästäkään ilmiselvästä asiasta.

Kyllä tuo Halla-aho noista kaikista olisi ehdottomasti paras presidentti, vaikkei sitä siitä tulekaan. Pidin sen vastauksista myös liittyen talouspolitiikkaan. Myös sen Kiina-linjaus on mielestäni paras.

Pekka ja Rehn puhuu sekavia ja usein kadottavat fokuksen puhuessaan. Lauseet ulkoa opittuja ja päälleliimattujen oloisia.
Stubb pystyy vähän parempaan analyysiin ja se pystyy muodostamaan jo käsitteitäkin. Sen lähtöarvot on vaan niin toivottoman naiivit ja edelleen lapsellisia, että en jaksa usko että olisi hyvä kriisiaikojen presidentti.
Totuus on, että Suomi ei pysty houkuttelemaan sellaista työperäistä maahanmuuttoa, josta olisi Suomelle hyötyä. Syitä tähän on verrattuna kilpailijamaihin ainakin:
  • Huonot palkat
  • Korkea verotus
  • Kalliit elinkustannukset esim. ruoka, autot
  • Huono sää 8 kk vuodessa
  • Syrjäinen sijainti Euroopaan laidalla
  • Vaikea kieli, jonka opettelusta ei ole muualla hyötyä
  • Juro kansa, josta on vaikea ulkomaalaisen löytää ystäviä
Oikeastaan ainoa vetovoimatekijä lahjakkaalle ja koulutetulle ulkomaalaiselle on keskivertoa kauniimmat naiset.

Itse olen asunut 12 vuotta ulkomailla ja siltä pohjalta tehnyt havaintoja.
 
Todella "hienosti" vetävät Jutta ja Li🤬

Siinä vaiheessa, kun poliitikolta ei onnistu edes kansallisen turvallisuuden imitointi ajatuksissa. Tälläisenä ajankohtana historiassa. Peli on aikalailla ohi. Omissa silmissäni.

Tosin, se osio missä ammatikseen politiikkaa tekevät erityislahjakkuudet loistavat. Eli selittämisen osio. Tuosta puuttuu.

Olen kokolailla varma siitä, että ajatushyrrää äänestäjäpoloisen silmien edessä heiluttaen. Sopivasti harjoiteltua retoriikka ja hypnotismia yhdistellen. Tämä, kuten miltei mikä tahansa. On mahdollista modifioida aivan miltei mihin tahansa, etua tuovaan suuntaan. Mikäli tähän ponninta on. Mielessä ja prepattuna ehdokkaalla se, mihin osaan kansakunnasta. Vaikutusta on panos-tuotto suhteessa otollisinta ulottaa.

Oman seulani positiivisessa, ovat läpäisseet: Rehn, Essayah sekä Halla-aho. No-Go alueelle ovat, hyvin erityyppisistä syistä päätyneet Haavisto sekä Li.
 
Totuus on, että Suomi ei pysty houkuttelemaan sellaista työperäistä maahanmuuttoa, josta olisi Suomelle hyötyä. Syitä tähän on verrattuna kilpailijamaihin ainakin:
  • Huonot palkat
  • Korkea verotus
  • Kalliit elinkustannukset esim. ruoka, autot
  • Huono sää 8 kk vuodessa
  • Syrjäinen sijainti Euroopaan laidalla
  • Vaikea kieli, jonka opettelusta ei ole muualla hyötyä
  • Juro kansa, josta on vaikea ulkomaalaisen löytää ystäviä
Oikeastaan ainoa vetovoimatekijä lahjakkaalle ja koulutetulle ulkomaalaiselle on keskivertoa kauniimmat naiset.

Itse olen asunut 12 vuotta ulkomailla ja siltä pohjalta tehnyt havaintoja.

Jep, sen takia niitä ei paljoa ole täällä näkynytkään. Sieltä spekrin toisesta päästä onkin sitten tunkemassa sitäkin enemmän.

Pitäisi nyt ensijaisesti huolehtia, ettei täällä syntyneet tai täällä jo olevat koulutetut ja lahjakkaat lähde pois.

En kyllä pidä suomalaisia kovin juroina loppujen lopuksi.
 
Mikäli tämän hetkiset gallupit toteutuvat, lohduttaa sikäli että ei Pressalla ole nykyaikana liikaa
päätäntävalta, mitä nyt inttihommiin liipaten.
Muutenhan siellä saa melko rauhallisesti aikaansa. Toki ajat kovia ja huumorin kanssa oltava erityisen tarkkana.
Kansakunnan tila ei ole häävi mikäli Stubb voittaa, sen verta pinnallisen oloinen.
Toki tietty suomalaisten metsäläinen maine voisi kiillottua mikäli Aleksanterilla olisi järkeviä ajatuksia jotka
palvelisivat koko kansakunnan etua.
Jutta Urpilainen presidenttinä painajaisunta en toivo kenellekkään.
 
Totuus on, että Suomi ei pysty houkuttelemaan sellaista työperäistä maahanmuuttoa, josta olisi Suomelle hyötyä. Syitä tähän on verrattuna kilpailijamaihin ainakin:
  • Huonot palkat
  • Korkea verotus
  • Kalliit elinkustannukset esim. ruoka, autot
  • Huono sää 8 kk vuodessa
  • Syrjäinen sijainti Euroopaan laidalla
  • Vaikea kieli, jonka opettelusta ei ole muualla hyötyä
  • Juro kansa, josta on vaikea ulkomaalaisen löytää ystäviä
Oikeastaan ainoa vetovoimatekijä lahjakkaalle ja koulutetulle ulkomaalaiselle on keskivertoa kauniimmat naiset.

Itse olen asunut 12 vuotta ulkomailla ja siltä pohjalta tehnyt havaintoja.
Itse en ole asunut ulkomailla, mutta olen lukenut Suomeen muuttaneiden ajatuksia Suomen vetovoimatekijöistä. Usein mainitaan mm. turvallisuus, puhtaus ja se että luonto on lähellä, sekä toimiva yhteiskunta.
 
Sain juuri tietää, että Stubb sai aikanaan reaalista improbaturin, eli hylätyn. Minusta se on jo suoritus.

Faija kun maksoi sitten sopivat koulut, poika pääsi eteenpäin hyvin. Eikä lukiolaisen työskentely välttämättä älyn puutteesta kerro. Voi olla laiskuutta: ei jaksa syventyä historiaan ym.

Itse pidän reaalia ehkä tärkeimpänä indikaattorina tulevalle ulkopoliitikolle.
Hylsy reaalista on kyllä kova. Ei äkkiseltään uskoisi edes mahdolliseksi. Kertoo siitä ettei ole vaivauduttu tekemään koulun eteen sitten niin yhtään mitään. Vaan mitäpä sitä turhia rykimään kun pappa betalar.
 
Back
Top