Puolustusvoimat haluaa hyödyntää vapaaehtoista reserviä

Tota... Muistuu mieleen eräät hirvittävät tekstinkäsittely- ja piirto-ohjelmat, joilla joutui suunnitelmia väsäämään... Ei ollut Microsoftin Word, ja piirto-ohjelmassa meni kauan, että oppi edes suoraa viivaa vetämään.

Asiahan on niin, että jos piirto-ohjelma tukee hiirtä, niin se on heikoille. Kuten myös kaikki "tekstinkäsittely" joka ei tottele LaTeXia. :rolleyes:
 
Asiahan on niin, että jos piirto-ohjelma tukee hiirtä, niin se on heikoille. Kuten myös kaikki "tekstinkäsittely" joka ei tottele LaTeXia. :rolleyes:
Nyt taisi mennä insinöörihuumoriksi. Totean vain tosikkomaisesti, että hiirtä ei ollut käytössä.
Nyt kun tuotakin tilannetta olen muistellut, niin muistan jostain harjoituksesta vääpeliryhmän, jolla oli jonkun oma läppäri ja siinä joku toinen ohjelmisto. Pojat tekivät hienoa jälkeä ja nopeasti.
Minulla sen sijaan meni puoli päivää kiroillessa. Olisi ollut hienoa, kun siinä olisi ollut käytettävissä joku excel-mancer.
No, jos näissä olisi tositilanteessa ongelmia, niin eiköhän se ole helppo marssia lähimpään Giganttiin ja pakkoluovututtaa viimeisen päälle pelit ja vehkeet.
 
Nyt taisi mennä insinöörihuumoriksi. Totean vain tosikkomaisesti, että hiirtä ei ollut käytössä.
Nyt kun tuotakin tilannetta olen muistellut, niin muistan jostain harjoituksesta vääpeliryhmän, jolla oli jonkun oma läppäri ja siinä joku toinen ohjelmisto. Pojat tekivät hienoa jälkeä ja nopeasti.
Minulla sen sijaan meni puoli päivää kiroillessa. Olisi ollut hienoa, kun siinä olisi ollut käytettävissä joku excel-mancer.
No, jos näissä olisi tositilanteessa ongelmia, niin eiköhän se ole helppo marssia lähimpään Giganttiin ja pakkoluovututtaa viimeisen päälle pelit ja vehkeet.

Ennen Viipurin ammusvarasto 1944, josta haettiin panoksia SuomiKP:llä osoittaen - Nyt Gigantti, josta haetaan konfliktissa 2017 läppäri ja Office -lisenssit :D
 
SEIS! ASIAVIRHE! :rolleyes: *nostaa kätensä virheen merkiksi*

Kyllä, olet toki oikeassa. Paikallispataljoonan yksiköistä ensisijaisesti MAAKK on se, jonne halukkuuden ilmoittaneet ohjataan, mutta käytännössä sijoituksia tulee muihinkin yksiköihin henkilökohtaisella tasolla, eli sijoituksia mietittäessä myös ns. tutut naamat tulevat sijoitetuksi avainasemiin, mikäli heidät koetaan kykeneviksi. Myös ja etenkin MAAKK:n henkilöstöä sitten jatkosijoitetaan iän karttuessa PAIKP:n muihin yksiköihin. Taistelukoulutusyksikkö on myöskin yksikkö, johon on pääsy sellaisella taistelijalla, joka on myös tuonut itsensä sijoituksista vastaavien tahojen tietoisuuteen, mutta etenkin on näiden tahojen mielestä kyvykäs TSTKOULYKS tehtäviin. Käytännössä tämä edellyttää huomattavaa harrastuneisuutta asian parissa.

Eli MAAKK on se pääasialinen portti PAIKP toimintaan, mutta koska se ei ole kaikille taistelijoille se viimeinen pysäkki, niin puhun itse tietoisesti PAIKP:sta, enkä pelkästään MAAKK:sta.
Taistelukoulutusyksikköön erinäisiin tehtäviin voidaan sijoittaa esimerkiksi MPK:n KOTU-yksikössä kyntensä näyttänyt aktiiviressu. KOTU -yksikkö on siis yksi kanava hankkia sa-sijoitus.
 
Back
Top