Puolustusvoimat joutuu säästökuurille

Merten sheriffi

Supreme Leader
BAN
Puolustusvoimat joutuu säästökuurille - yhdestä asiasta ei suostuta tinkimään
Rai Suihkonen

Kuvaaja: Markku Ulander / Lehtikuva

Puolustusvoimat ja puolustusministeriö joutuvat etsimään miljoonien eurojen säästöt toimintamenoistaan ensi vuonna, uutisoi Keskisuomalainen.

Puolustusministeri Jussi Niinistön (ps.) mukaan kertausharjoituksia ja varusmiesten maastovuorokausia ei kuitenkaan vähennetä.

- Niistä en suostu leikkaamaan, koska kertaus- ja maastovuorokaudet on juuri saatu nostettua tyydyttävälle tasolle.

Niinistön mukaan miljoonaluokan säästövaade koetaan koko puolustushallinnossa epäoikeudenmukaiseksi.

- Puolustusvoimauudistuksessa säästettiin kaksitujatta työpaikkaa ja tehtiin muutenkin mittavat säästöt. Nyt kun turvallisuusympäristömme on muuttunut, työmäärä puolustushallinnossa on kasvanut. Henkilöstöjärjestöt ovat ilmaisseet minulle huolensa jaksamisesta, Niinistö kertoi.

Asiasta uutisoi Keskisuomalainen.
 
Näin se menee! Ja kuka uskoo, ettei toimintamenoleikkaukset näkyisi harjoitustoiminnassa?? Ihan taatusti näkyy ja se on sitten enää priorisointikysymys näkyykö se kertausharjoitustoiminnassa vai varusmiesten harjoittamisessa. Oma veikkaukseni on että se näkyy kertausharjoitustoiminnassa. Ja siihen ei voi enää sanoa kuin "kiitos ihan niin vtusti"
Näin tämä meidän reserviin perustuva järjestelmämme rapautuu kiihtyvällä tahdilla.
 
Onhan meillä tärkeämpiä menoeriä kuten pakolaiset ja nettomaksajan rooli EU:ssa.

En hyväksy lisäsäästöjä Puolustusvoimille turvapaikkabisneksen kustannuksella!
 
Toisaalta Suomeen virtaavat kehitysmaalaiset ovat itsessään sellainen legioona, että Suomi saa olla varsin rauhassa valtiollisilta agressioilta.
 
Juuri oli puhetta, että pitkästä aikaa saatu kertauksen tyydyttävälle tasolle.
Niin no, jos tarkkoja ollaan niin kh-tasoa oltiin nostamassa kohti tyydyttävää tasoa, nyt näyttää siltä ettei sitä tasoa saavuteta edes pieneksi hetkeksi. Lisäksi täytyy koko ajan muistaa se, että tyydyttävä taso ei ole yhtäkuin riittävä taso.
Olen ehdottomasti pettynyt, myös siihen ettei tämä voinut tulla päättäjille yllätyksenä. Miksi siis on kirkkain silmin puhuttu toista? Jos tämä taas tuli aidosti yllätyksenä, en voi kuin ihmetellä miten hemmetin pihalla meidän päättäjät ovat valtiontalouden kehittymisestä???
 
Niin no, jos tarkkoja ollaan niin kh-tasoa oltiin nostamassa kohti tyydyttävää tasoa, nyt näyttää siltä ettei sitä tasoa saavuteta edes pieneksi hetkeksi. Lisäksi täytyy koko ajan muistaa se, että tyydyttävä taso ei ole yhtäkuin riittävä taso.
Olen ehdottomasti pettynyt, myös siihen ettei tämä voinut tulla päättäjille yllätyksenä. Miksi siis on kirkkain silmin puhuttu toista? Jos tämä taas tuli aidosti yllätyksenä, en voi kuin ihmetellä miten hemmetin pihalla meidän päättäjät ovat valtiontalouden kehittymisestä???

Samaa mieltä Kapiaisen kanssa. Erityisen kiinnostunut olen siitä, mistä tällainen uusi säästövaade nyt "yllättäen" tuli ?
 
Back
Top