Puolustusvoimien ja SISU Auton riita sovittu

Einomies1

Respected Leader
Uusi Suomi 9.9.2011 klo 9:47:

Puolustusvoimat ja Sisu Auto ovat ratkaisseet vuorineuvos Jorma Elorannan tukemana kuorma-autohankintoihin liittyvät erimielisyytensä ja allekirjoittaneet asiaa koskevan sovintosopimuksen.

-Selvitystyö saatiin ripeästi päätökseen hankalasta alkuasetelmasta huolimatta, kun puolustushallinnon ja Sisun vastuullinen johto ja asiantuntijat ryhtyivät asianmukaisesti ratkaisemaan asioita, vuorineuvos Jorma Eloranta kiittelee osapuolia.

Eloranta sai kuorma-autohankintoja koskevan raporttinsa valmiiksi ja luovutti sen tänään puolustusministeriölle.

-Maavoimien kannalta oleellista oli saada tilatut ajoneuvot mahdollisimman nopeasti käyttöön. Selvitysmiehen avulla pystyttiin palauttamaan luottamus osapuolten väliseen yhteistyöhön. Maavoimien Materiaalilaitos kiittää selvitysmies Jorma Elorantaa hyvin tehdystä työstä, sanoo laitoksen johtaja prikaatikenraali Kyösti Halonen.

-Puolustusvoimien ja Sisun välillä vallitsevat nyt normaalit välit siten kuin kotimaisen puolustusvälineteollisuuden edustajan ja sen pääasiakkaan välillä tulee olla, Sisu Auton hallituksen puheenjohtaja Olof Elenius toteaa.

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/115573-armeijan-sisu-riita-sovittu
 
Tuossa yhteydessä mainittiin pv:n makuuttavan valmiita ajoneuvoja valmistajan pihassa pitkiä aikoja. Tuulissuolla on scanian pihassa kanssa maannut pitkään kolme uutta autoa joiden mattavihreä väri antaisi viitteitä tilaajasta. En ole mikään autoalan aisiantuntiaj mutta käsittääkseni pitkä seisottaminen ulkona ilman suojaa ei ole autoille edullista-
 
noska kirjoitti:
Tuossa yhteydessä mainittiin pv:n makuuttavan valmiita ajoneuvoja valmistajan pihassa pitkiä aikoja. Tuulissuolla on scanian pihassa kanssa maannut pitkään kolme uutta autoa joiden mattavihreä väri antaisi viitteitä tilaajasta. En ole mikään autoalan aisiantuntiaj mutta käsittääkseni pitkä seisottaminen ulkona ilman suojaa ei ole autoille edullista-

Niinpä; vastaanottovalmiudet ja -testaamiset näyttävät tökkivän.
 
Kyllä luulisi seuraavalla(kin) kerralla Pv:n edustajien osaavan speksata tilaamansa hyödykkeen paremmin! Laulun sanoin "sitä saa, mitä tilaa"!!
 
Ongelmanahan on ollut se perinteisin: Kommunikaation puute toimittajan ja vastaanottajan välillä. Toimittajan puolelta vaihtui avainasemassa olevia sekä vastaanottajalla vaihtui henkilöitä.
 
noska kirjoitti:
Tuossa yhteydessä mainittiin pv:n makuuttavan valmiita ajoneuvoja valmistajan pihassa pitkiä aikoja. Tuulissuolla on scanian pihassa kanssa maannut pitkään kolme uutta autoa joiden mattavihreä väri antaisi viitteitä tilaajasta. En ole mikään autoalan aisiantuntiaj mutta käsittääkseni pitkä seisottaminen ulkona ilman suojaa ei ole autoille edullista-

Tietenkin jos niitä ei käynnistellä aina välillä. Voihan olla että scania käyttää autoja tietyin väliajoin. Akuthan tuossa ensin menee paskaksi, muu sitten hitaammin.

Viime syksynä eräskin upouusi scania oli ulkona yli 2 kk ja kerran viikossa käynnistäminen ja lyhyt käyttö riitti pitämään auton kunnossa.

Eriasia on sitten jos homma venyy vuodeksi tms.
 
Einomies1 kirjoitti:
noska kirjoitti:
Tuossa yhteydessä mainittiin pv:n makuuttavan valmiita ajoneuvoja valmistajan pihassa pitkiä aikoja. Tuulissuolla on scanian pihassa kanssa maannut pitkään kolme uutta autoa joiden mattavihreä väri antaisi viitteitä tilaajasta. En ole mikään autoalan aisiantuntiaj mutta käsittääkseni pitkä seisottaminen ulkona ilman suojaa ei ole autoille edullista-

Tietenkin jos niitä ei käynnistellä aina välillä. Voihan olla että scania käyttää autoja tietyin väliajoin. Akuthan tuossa ensin menee paskaksi, muu sitten hitaammin.

Viime syksynä eräskin upouusi scania oli ulkona yli 2 kk ja kerran viikossa käynnistäminen ja lyhyt käyttö riitti pitämään auton kunnossa.

Eriasia on sitten jos homma venyy vuodeksi tms.

En ole tosiaan valvonut niitä vehkeitä 24/7 etten voi sanoa ettei niitä olisi lainkaan käytetty. Olen kuitenkin ajanut niiden ohi useita (>10) kertoja päivässä enkä ole nähnyt niitä kertaakaan käytettävän ja ainakaan ne eivät ole siirtyneet milliäkään koko aikana sijainnistaan aivan tontin nurkassa (useita kymmeniä metrejä muuustä toiminnasta erillään). Saattaahan olla että nuo kestävätkin moisen seisokin ja säännöllisiä toimenpiteitä suoritetaan enkä vain ole osunut paikalle silloin.

editoitu kännitekstiä vähän slevemmäksi )
 
Mulla pönötti kerran yksi alle satatuhatta ajettu saksalainen hlö-auto puoltoista vuotta, sitä ei hivastukaan sinä aikana. Akku ei ollut kuollut kyllä, lataamalla se henkiin heräsi, renkaat olivat vähän luokilla, mutta auta armias millainen suihkulähde se oli, jokainen tiiviste tai tiivisteentapainenkin fuskasi, öljyä pursui konehuoneeseen monesta lähteestä, alustan kumitukset osin piloilla jne. Joku autoviisas sanoi mulle, että seisottaminen on ajoneuvolle myrkkyä, olipa sitten kuivassa tallissa tahi ulkona.
 
baikal kirjoitti:
Mulla pönötti kerran yksi alle satatuhatta ajettu saksalainen hlö-auto puoltoista vuotta, sitä ei hivastukaan sinä aikana. Akku ei ollut kuollut kyllä, lataamalla se henkiin heräsi, renkaat olivat vähän luokilla, mutta auta armias millainen suihkulähde se oli, jokainen tiiviste tai tiivisteentapainenkin fuskasi, öljyä pursui konehuoneeseen monesta lähteestä, alustan kumitukset osin piloilla jne. Joku autoviisas sanoi mulle, että seisottaminen on ajoneuvolle myrkkyä, olipa sitten kuivassa tallissa tahi ulkona.

Upouusi auto toki kestää seisottamista paremmin, kun kumit ja muut materiaalit eivät ole vielä vanhentuneita.

Niin tai näin, auto tykkää kun sitä käytetään.

Täytyy toki muistaa, että varuskunnissakin seisoo autoja, joihin kukaan ei edes koske kuukausiin.
 
Back
Top