PV syrjii, this is hard evidence

pi77

Alikersantti
BAN
Pyysin itseäni koskevat kaikki tiedot Twitteriltä. Tietoni oli myyty 193 eri yritykselle. Olin tehnyt vain 7 twiittiä, käytin sitä 2-3 kk.

Lisäksi mainonta, jonka näin, on kiinnostavaa. Esim PV osti Twitteriltä mainoksen, joka kohdistettiin 25-49 vuotiaille Suomessa oleville.
Onko tämä lainmukaista edes? Vuosi sitten en olisi tätä edes nähnyt.

En pidä myöskään siitä, että Amazon mainosti minulle serveripalveluitaan sen perusteella, että olin seurannut Trumpin vaalia.
Paskiainen maksaa Twitterille siitä, että tavoittaa suomalaisen jampan ? Vidun big tech. Hakusana ei ollut mikään computer, vaan se oli eräs trump ketju hashtag.

hard_evid.png
 
Jos käytät Facebookia siellä tarkkaan profiloitua mainontaa on paljon enemmän. Mainoksia myymällä kai nämä some-firmat rahaa tekevät ja voivat siksi tarjota some-palvelun käyttäjille ilmaiseksi. Jos tietäisit miten tarkkaan eri firmat seuraavat netin käyttöäsi luultavasti sukat pyörisi jaloissa. :)
 
Jos käytät Facebookia siellä tarkkaan profiloitua mainontaa on paljon enemmän. Mainoksia myymällä kai nämä some-firmat rahaa tekevät ja voivat siksi tarjota some-palvelun käyttäjille ilmaiseksi. Jos tietäisit miten tarkkaan eri firmat seuraavat netin käyttöäsi luultavasti sukat pyörisi jaloissa. :)
"If you are not paying for the product, you are the product"
 
Jutun pointin voi kuitenkin tiivistää kahteen sanaan: ikä syrjintä

Laitonta.

EDIT: yhdyssana korjattu
 
Jutun pointin voi kuitenkin tiivistää kahteen sanaan: ikä syrjintä

Laitonta.

EDIT: yhdyssana korjattu
Tv-mainoksiakin on kohdennettu jo monta vuosikymmentä. Miksi formulakisojen yhteydessä tulee ennemmin Makitan porakonemainos kuin kehoitus tilata sisustuslehti? Koska formuloita katsoo miehet ja sisutuslehteä mainostetaan Vain Elämää -mainoskatkolla. Sama koskee ihan paperisia sanomalehtiä. Medioilla on markkiatutkimuksen kautta hyvin selvä kuva kunkin ohjelman/lehtiosaston (esim. HS Kulttuuri -sivut) katsoja-/lukijaprofiilista.

Mainostaja maksaa mainoksesta. Se että mainostaja ei halua maksaa kuin varteenotettamimmasta kohdeyleisöstä ei ole syrjintää vaan järkevää rahankäyttöä.
 
Pyysin itseäni koskevat kaikki tiedot Twitteriltä. Tietoni oli myyty 193 eri yritykselle. Olin tehnyt vain 7 twiittiä, käytin sitä 2-3 kk.

Lisäksi mainonta, jonka näin, on kiinnostavaa. Esim PV osti Twitteriltä mainoksen, joka kohdistettiin 25-49 vuotiaille Suomessa oleville.
Onko tämä lainmukaista edes? Vuosi sitten en olisi tätä edes nähnyt.

En pidä myöskään siitä, että Amazon mainosti minulle serveripalveluitaan sen perusteella, että olin seurannut Trumpin vaalia.
Paskiainen maksaa Twitterille siitä, että tavoittaa suomalaisen jampan ? Vidun big tech. Hakusana ei ollut mikään computer, vaan se oli eräs trump ketju hashtag.

Katso liite: 46889
Tervetuloa nykymaailmaan. Henkilökohtaisesti koska kuulun mainostajiin olen sitä mieltä että tuo on mahtavaa. Pystyn parilla satasella tavoittamaan tuhansia juuri sellaisia ihmisiä kun haluan ja mistä haluan.
 
Ennen kuin vedät PV:n syrjinnästä munista hirteen, kokeile vetää uusi radiokanava "MeNaiset" oikeuteen? :D Ihan normaalia tuo on että medialla on oma kohderyhmänsä jolle markkinoidaan
 
joo lähetä mainos 49v naisille mutta älä 24v miehille. Hyvin hoidettu

Kyllä tulokas nyt jaksaa rakentaa olkiukkoa tyhjästä.

Todennäköisesti ensisijaisesti markkinoitavien tehtävien kokemus- tai koulutusvaatimukset ovat sellaisia, että harva nuori niitä täyttää. Toisaalta, twitter tuskin on ensisijainen markkinointikanava yli 50-vuotialle ja PV on kyllä varsin näkyvästi mainostanut rekryjään muissakin medioissa. Yhden twitter-mainoksen kohderyhmärajauksen perusteella ei voi vetää mitään johtopäätöksiä tahon henkilöstöpolitiikasta saati työsyrjinnästä.
 
Kyllä tuossa aika selvästi haisee ikäsyrjintä. Kopiotu osio on vielä kirjoitettu niin yleiseen muotoon, ettei edes maininta erityisistä syistä taida pelastaa.

Mistä te muut muuten keksitte, että puheet mainoskanavasta ja kohderyhmistä ohittaa säädökset syrjinnästä työhönotossa?

Ei oikein fiksua toimintaa tornilta.
 
Saa ihan vapaasti tehdä rikosilmoituksen tai kantelun syrjinnästä sitten. Saapahan virkamiehistökin vähän naurunaihetta päiväänsä piristämään. Mikään laki ei millään tavalla rajoita mainosten kohdentamista, vaan vaatimuksia itse työnhakijalle ja PV:llä lienee varsin vahvat perusteetkin sille, mikäli entropia alkaakin vähenemään suljetussa systeemissä ja portsarit alkavat hymyillä ilman eri kehotusta. Suurin osa PV:n siviilityötehtävistä nimittäin vaatinee korkeakoulutusta, jota sangen harvoin on alle 25-vuotiailla (ne kokin ja siivoojan jne. duunarihommat on pitkälti aikaa sitten ulkoistettu alihankkijoille). Vastaavasti henkilö todennäköisesti täsmäkoulutetaan tiettyyn asiantuntijatehtävään, mikä edellyttää että tällä olisi odotettavaa virkaikää vähintään 10 vuotta.
 
Lisäksi mainonta, jonka näin, on kiinnostavaa. Esim PV osti Twitteriltä mainoksen, joka kohdistettiin 25-49 vuotiaille Suomessa oleville. Onko tämä lainmukaista edes? Vuosi sitten en olisi tätä edes nähnyt.

Katso liite: 46889

Lainmukaisuudesta en osaa sanoa, mutta "mainos" on tulkittavissa julkishallinnon toimijan työpaikkailmoitukseksi, jonka näkyvyyden rajaaminen oma-aloitteisesti 25-49 -vuotiaille ei näytä hyvältä*, vaan pikemminkin rekrytointirajaukselta. Julkishallinto elänee edelleen käsityksessä, että "työvoimalla tarkoitetaan kaikkia niitä 15–74-vuotiaita henkilöitä, jotka ovat aktiivisesti työmarkkinoiden käytettävissä". Oma mielenkiintonsa sitten sillä, kuka tuon 25-49 -rajauksen on tehnyt. Puolustusministeri? PV:n komentaja? PV:n henkilöstöpäällikkö?

* Hyvältä näyttäminen tietysti olettamuksella, että julkishallinto on jossain luvannut kohtelevansa kaikenikäisiä, kaikenvärisiä jne työnhakijoita tasapuolisesti.
 
Lainmukaisuudesta en osaa sanoa, mutta "mainos" on tulkittavissa julkishallinnon toimijan työpaikkailmoitukseksi, jonka näkyvyyden rajaaminen oma-aloitteisesti 25-49 -vuotiaille ei näytä hyvältä*, vaan pikemminkin rekrytointirajaukselta. Julkishallinto elänee edelleen käsityksessä, että "työvoimalla tarkoitetaan kaikkia niitä 15–74-vuotiaita henkilöitä, jotka ovat aktiivisesti työmarkkinoiden käytettävissä". Oma mielenkiintonsa sitten sillä, kuka tuon 25-49 -rajauksen on tehnyt. Puolustusministeri? PV:n komentaja? PV:n henkilöstöpäällikkö?

* Hyvältä näyttäminen tietysti olettamuksella, että julkishallinto on jossain luvannut kohtelevansa kaikenikäisiä, kaikenvärisiä jne työnhakijoita tasapuolisesti.

Twitter voitti kilpailutuksen (?) Oma arvioni on että tuommoinen mainos maksaa kymppitonnin, koska alue on koko valtakunta, ja ikähaarukka on laaja.

Joku Pietarsaaren grillin mainos 15-30 vuotiaille maksaisi vaan satasen.
 
* Hyvältä näyttäminen tietysti olettamuksella, että julkishallinto on jossain luvannut kohtelevansa kaikenikäisiä, kaikenvärisiä jne työnhakijoita tasapuolisesti.

Julkishallinnon lupauksilla tai lupaamatta jättämisillä on aika vähän väliä. Yllättäen lait koskevat myös puolustusvoimia. Tornissa tätä on vähän viime vuosina opiskeltu ihan kantapään kautta... :)
 
Back
Top