Asiaa voi lähestyä myös toista kautta: miten iso osa aluksesta on lopulta varattu evakoille, tai merestä kerätylle tavaralle? Se ei ole 100%, vaan vaikkapa 10%. Evakuointeihin ei tarvita yksinomaan korvamerkittyjä tiloja, vaan niiden rinnalla myös monitoimisia, joten kokonaistilantarve ei välttämättä kasva lainkaan Turvasta. Merkittävin yksittäinen muutos lienevät siis nuo kerätyn tavaran säiliöt perän työkannen alla. En ole enää kartalla rungon sisäisten öljynkeräyskalustojen kehityksestä, mutta pelkästään tuota kautta voitaisiin periaatteessa säästää paljonkin tilaa. Eivät nuo julki annetut lukemat siis tarkoita, että kaikki kääntyisi päälaelleen, vaan tuo on enemmänkin tavanomaista prototyypin pohjalta tapahtuvaa viilausta. Muutos säiliötilavuudessa on joka tapauksessa kunnianhimoinen, kun Turvassa on n. 1000 m3 säiliöt öljylle ja n. 200 m3 kemikaaleille. Jokainen voi äärimittojen pohjalta haarukoida rungon kokonaistilavuutta ja em. säiliöiden osuutta siitä.Ok. Eli varsin vaatimaton koon lisäys. Onko Turva suunniteltu tehottamaksi vai miten jokseenkin samankokoiseen kuoreen saadaan lisää kaikkea?
Odotamme mielenkiinnolla tätäkin uutuutta. Toivottavasti tiedottaminen on yhtä aktiivista kuin Turvan osalta aikanaan.