retroverkkarit

baikal

Supreme Leader
Neuvokaas wanhaa baikalia löytämään ostopaikkoja, joista saa sellaisia -70-luvun verkkaripukuja. Muistatte varmaan esim. viininpunaisen mallin, jossa oli lahkeensuussa nätti valkoinen vetoketju ja sama ketju koristihe taskunsuut ja rintapielen. Olen yrittänyt takoa googleen avainsanoja, van ei meinaa löytyä.
 
baikal kirjoitti:
Neuvokaas wanhaa baikalia löytämään ostopaikkoja, joista saa sellaisia -70-luvun verkkaripukuja. Muistatte varmaan esim. viininpunaisen mallin, jossa oli lahkeensuussa nätti valkoinen vetoketju ja sama ketju koristihe taskunsuut ja rintapielen. Olen yrittänyt takoa googleen avainsanoja, van ei meinaa löytyä.

http://www.varusteleka.fi/product/urheiluvaatteet/bw-urheilupuku-kaytetty/_2II0YMTZQ

Maksanruskea DDR-versio punakeltaisilla vauhtiraidoilla on näköjään myyty loppuun. Harmi.
 
http://www.varusteleka.fi/product/urheiluvaatteet/italialainen-urheilupuku-kaytetty/_2X60W32QV

Italialainen versio niille jotka ei halua mainostaa Bundeswehriä
 
Mun suosikki oli ehdottomasti tuon ajan TuTon eli TUrun Toverien verkkarit. Kellertävä lapsenpaskanvärinen takki ja aikuisenpaskanväriset housut. Tyköistuvaa mallia. Sitä siihen aikaan käytettyä materiaalia (tuttu erityisesti vanhoista kunnon Leijona-verskoista). Jos joku sellaiset on säästänyt, niin ihmettelen.
Ja mitä tulee baikalin kysymykseen niin valitettavasti enää en osaa sanoa. Muutama vuosi sitten niitä muutamalle neuvoin kun tulivat muotiin ja tietämäni paikat ovat kaikki niistä tyhjentyneet tai muuten lopettaneet toimintansa

paitsi että eri maiden tunnuksilla saa takkeja useista paikoista, housut ovat harvinaisempia ja useimmiten suoralahkeista mallia. Nuo suorat lahkeethan tulivat muotiin 70-kuvun lopulla/80-luvun alussa.

Niin ja jos joku sattuu itetämään mistä saisi aidon Kyröskoskeen Pärskeen verkkatakin, sellaisen jossa oli isolla seuran lyhenne selässä, niin haluaisin ostaa sellaisen. Mieluiten isoa kokoa että mahtuisi päälle, mutta pienemmätkin käy.
 
Mulla on yks retroverkkari.....tilasin sen www.suomikauppa.fi
Edessä on suomen lippu ja takana selän yli lukee SUOMI
 
noska kirjoitti:
Niin ja jos joku sattuu itetämään mistä saisi aidon Kyröskoskeen Pärskeen verkkatakin, sellaisen jossa oli isolla seuran lyhenne selässä, niin haluaisin ostaa sellaisen. Mieluiten isoa kokoa että mahtuisi päälle, mutta pienemmätkin käy.
Jaaha, vielä sentään joku tuntee nämä vanhat "vitsit" :confused:
Samaa sarjaa kuin Lopen Uupuneet tai Vetelin Kuivat :camo:
 
Hei hei, sekä Kyrossalmen Pärskeellä että Kyrsyän Pärskeellä on virallisia tilastomerkintöjä maamme urheiluhistoriassa. Eipä siis mollata suotta!

Retroverkkareita taitaa muuten saada useammalta urheiluseuralta. Tai siis osalla on vintagee, osalla retroo. Yhden retropusakan ostin itsellenikin kannatuksen vuoksi. Viimeinen vaihtoehto on mennä Viipuriin tai muuten maalle markettiin sovittelemaan. Sieltä löytyy ehtaa mallistoa.

(Jonkun pitäisi kieltää jatkuva aikavyöhykkeillä pomppiminen. Nukuttaa varmaan seuraavan kerran toissapäivänä, eiku...)
 
Myös Lopen Uupuneet on ihan rekissteröity seura.
Kyrössalmesat tai Kyrsyästä en tiedä mutta Kyröskosken Pärske on ihan toimiva seura kai vieläkin. Olen henkilökohtaisesti nähnyt sellaisen verkkatakin ja perkules vie vielä hävisin niissä kisoissa sen kantajalle.
 
pikagooglauksella löytyi myös melontaseura Vetelin Kuivat
 
Kyrsyän Pärskeen juoksijoille olen itse jäänyt muistaakseni Helsinki City Runilla tai sitten Rantamaratonilla. Oli ihan vetävä paita pojilla. Kyrössalmen Pärske taas oli Sulkavan souduissa mukana, monta vuotta sitten.
 
Onkohan tässä ketjussa tehty ennätys siinä, että vain aloitusviesti pysyy otsikon aiheessa ja sen jälkeen kaikki muut ovat pelkkää off topicia.

Näääää, on näitä ketjuja ollut muitakin, jotka täyttää tuon ehdon.
 
Back
Top