Rinteen/Marin hallituksen politiikka ja siitä keskustelua.

Viisi vuotta on kyllä pieni ikuisuus minun maailmassa, siinä ajassa voi tapahtua vaikka mitä muutoksia.
 
Tätä rataa meillä on seuraavaksi tasavallan presidenttinä Pekka Haavisto.
Puolisonaan kissatappeluita ja vieraita miehiä laivalla harrastava

Pekka Haavisto on jokseenkin varmasti seuraava presidentti jos jostain ei löydy yllätyshaastajaa, joka kerää ääniä myös niiltä syrjäseuduilta missä Haavisto on kirosana...sellainen vihertävä homppeli ja hepsankeikka :ROFLMAO: Toistaiseksi sellaista ei ole näköpiiriissä, mutta vaaleihin on vielä runsaasti aikaa.


Ulkoministerinä Haaviston kansansuosio kasvaa entisestään, jos ei hommiaan ihan totaalisesti ryssi ja tuskin ryssii. Vaikea on sopivampaa miestä siihen hommaan löytää ja nyt en tarkoita sen enempää puoluepoliittisia kuin seksuaalisiakaan mieltymyksiä. Haavistolla on hyvä suhdeverkosto ympäri maailman ja on muutenkin ihan eri tasolla kun edellinen ulkoministeri, vaikka en sitä väitä etteikö Soini olisi hoitanut hommiaan muutamia kömmähdyksiä lukuunottamatta jopa yllättävän hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
Perinnehän on ollut että hallituksen toiseksi suurin puolue sen saa, joten tässä nimenomaan noudatetaan sitä linjaa.
Kyllä, ja kun nyt Persut valittivat asiasta, niin edellisten vaalien jälkeen oli valittajana SDP, näin siis vuonna 2015:
Sdp:n eduskuntaryhmä kertoi etukäteen aikovansa äänestää eduskunnan puhemiesvaalin äänestyksissä tyhjää. Syynä on se, ettei oppositiolle tule edustusta puhemiehistöön, kuten oppositiopuolueet ovat vaatineet.
Ryhmänjohtaja Antti Lindtmanin mukaan päätös ei ole kiukuttelua tai kohdistu kehenkään tiettyyn henkilöön. Puolue ei halua olla tukemassa menettelyä, jossa oppositio pudotetaan pois puhemiehistöstä.

– Kun hallitus on päättänyt ettei oppositiolle tule edustusta eduskunnan johtoon, niin omalta osaltamme emme halua päätöstä tukea, Lindtman sanoi tiedotustilaisuudessa äänestyksen alla.
 
Enemmän naisia kun ukkoja hallituksessa.....mitä me voidaan odottaa maahanmuuto ja puolustuksessa? kaikki ikkunat ja ovet auki politiikka? ja puolustuksen alasajo? ja mitä rikollisuuspolitiikassa? karkotetaanko enemmän nyt? laitetaanko rima alaspäin?, lägger vi ribban lägre ang utvisningar för brott?
Forvent det verste min venn.. du vil ikke bli overrasket. Dessverre... odota pahinta, äläkä vedä sukkias liian yläsääreen. Valitettavasti.
 
Pekka Haavisto on jokseenkin varmasti seuraava presidentti jos jostain ei löydy yllätyshaastajaa, joka kerää ääniä myös niiltä syrjäseuduilta missä Haavisto on kirosana...sellainen vihertävä homppeli ja hepsankeikka :ROFLMAO: Toistaiseksi sellaista ei ole näköpiiriissä, mutta vaaleihin on vielä runsaasti aikaa.


Ulkoministerinä Haaviston kansansuosio kasvaa entisestään, jos ei hommiaan ihan totaalisesti ryssi ja tuskin ryssii. Vaikea on sopivampaa miestä siihen hommaan löytää ja nyt en tarkoita sen enempää puoluepoliittisia kuin seksuaalisiakaan mieltymyksiä. Haavistolla on hyvä suhdeverkosto ympäri maailman ja on muutenkin ihan eri tasolla kun edellinen ulkoministeri, vaikka en sitä väitä etteikö Soini olisi hoitanut hommiaan muutamia kömmähdyksiä lukuunottamatta jopa yllättävän hyvin.
Jos mietit valtaoikeuksia nykyään (Koiviston jälkeen) ja ainoata TP:tä jolle mikään ei käynyt... (hint! red btch from hell) niin olisiko Haavisto yhtään hassumpi?
Olen ollut tällä foorumilla nyt noin 5700 viestin verran jäsenenä, ja olen erittäin tyytyväinen siihen. Olen päässyt keski-ikäisenä suomalaismiehenä tutustumaan virtuaalisesti porukkaan joka on isänmaan asialla, mutta muuten hyvin heterogeeninen. Viimeaikainen homo-kuittailu nyt tökkii todella pahasti, se ei lainkaan vastaa omaa kokemustani tästä foorumista ja sen maanpuolustusporukasta.

Noh, tämän vanhan res. lutin mielipide on että Pekka Haavisto jakaa osaltani esim. meidän jäsenen @Bwana :n upvoten, sen tähden mä täällä olen, että opin ihmisiltä jotka ovat nähneet asioita joihin itsellä ei ikinä ollut accessiä.
Joten kyllä vanhat luuni lyötäisiin ihan rutiinilla LÄJÄÄN tämänkin Haavisto-nimisen presidentin edessä :salut:.

Pahempaakin olis varmaan tarjolla, tawja kakkosta jne.
Nyt ryhtiä ukot!
 
Noh, minulle asia on periaatteellinen. Näen ennemmin heteron presidenttiparin ja sen puolesta myös äänestän. Toki en usko enää Pekan suosioon muutenkaan presidentinvaalissa, mutta nämähän eivät ole uskonasioita. Sinne on jokatapauksessa pitkä aika.
 
Haavisto menettää ääniä seksuaalisen suuntautumisensa takia, mutta saa niitä huomattavasti enemmän. Jos Haavisto olisi hetero, ei 2012 pressanvaalin Haavisto-ilmiötä olisi varmastikaan tullut. Se, kuinka suuren suosion Haavisto saa seuraavissa vaaleissa riippuu hyvin paljon siitä, kuinka valtavirtaa seksuaalivähemmistöt tuolloin ovat. Jos vähemmistöt ovat tuolloin enemmistö, niin ihmisillä ei ole tarvetta osoittaa omaa avarakatseisuuttaan ja edistyksellisyyttään äänestämällä homoseksuaalia.

Haavisto on varmasti pätevä mies presidentiksi ja sympaattisen oloinen henkilö, mutta suurin yksittäinen valtti on uskoakseni seksuaalivähemmistöön kuuluminen. Toki tietynlainen ryvettymättömyys on myös kova sana, mutta se on suhteessa muihin ehdokkaisiin. Jos tulee joku pätevä henkilö päivänpolitiikan ulkopuolelta, niin ryvettymättömyyspisteet voivat sataa siihen laariin.
 
Jos mietit valtaoikeuksia nykyään (Koiviston jälkeen) ja ainoata TP:tä jolle mikään ei käynyt... (hint! red btch from hell) niin olisiko Haavisto yhtään hassumpi?
Olen ollut tällä foorumilla nyt noin 5700 viestin verran jäsenenä, ja olen erittäin tyytyväinen siihen. Olen päässyt keski-ikäisenä suomalaismiehenä tutustumaan virtuaalisesti porukkaan joka on isänmaan asialla, mutta muuten hyvin heterogeeninen. Viimeaikainen homo-kuittailu nyt tökkii todella pahasti, se ei lainkaan vastaa omaa kokemustani tästä foorumista ja sen maanpuolustusporukasta.

Noh, tämän vanhan res. lutin mielipide on että Pekka Haavisto jakaa osaltani esim. meidän jäsenen @Bwana :n upvoten, sen tähden mä täällä olen, että opin ihmisiltä jotka ovat nähneet asioita joihin itsellä ei ikinä ollut accessiä.
Joten kyllä vanhat luuni lyötäisiin ihan rutiinilla LÄJÄÄN tämänkin Haavisto-nimisen presidentin edessä :salut:.

Pahempaakin olis varmaan tarjolla, tawja kakkosta jne.
Nyt ryhtiä ukot!

Mies osaa ihan esiintyä mutta aatteet eivät itselle uppoa yhtään, avoin homous ei itseä haittaa mutta ei siitä mitään pinnojakaan saa.
 
Ja eipä sitä tiedä kuinka kovaa Vihreät hyppäävät feminismihumppaansa mukaan, ja saattaapi viiden vuoden päästä feministinen Vihreä puolue päättää, että nyt on naisen vuoro asettua ehdokkaaksi.
 
Haavisto menettää ääniä seksuaalisen suuntautumisensa takia, mutta saa niitä huomattavasti enemmän. Jos Haavisto olisi hetero, ei 2012 pressanvaalin Haavisto-ilmiötä olisi varmastikaan tullut. Se, kuinka suuren suosion Haavisto saa seuraavissa vaaleissa riippuu hyvin paljon siitä, kuinka valtavirtaa seksuaalivähemmistöt tuolloin ovat. Jos vähemmistöt ovat tuolloin enemmistö, niin ihmisillä ei ole tarvetta osoittaa omaa avarakatseisuuttaan ja edistyksellisyyttään äänestämällä homoseksuaalia.

Haavisto on varmasti pätevä mies presidentiksi ja sympaattisen oloinen henkilö, mutta suurin yksittäinen valtti on uskoakseni seksuaalivähemmistöön kuuluminen. Toki tietynlainen ryvettymättömyys on myös kova sana, mutta se on suhteessa muihin ehdokkaisiin. Jos tulee joku pätevä henkilö päivänpolitiikan ulkopuolelta, niin ryvettymättömyyspisteet voivat sataa siihen laariin.

Mitenkäs muuten tuon iän kanssa? Uskoakseni se olisi 66 vuotias vaaleihin mennessä ja siitä sitten 12 vuotta eteenpäin. Toki Niinistökin on 75 kauden päättyessä, mutta eikös Haavisto ollut jäämässä eläkkeelle, mutta saivat houkuteltua sen vielä yksiin vaaleihin.
 
Luin hallitusohjelman puolustuspolitiikkaa koskevan osuuden ja se ei ollut ollenkaan paha. Muu hallituksen ohjelma sen sijaan on sellaista punaviherhuttua, että siihen ei koskisi pitkällä tikullakaan. Ja riidat alkoivat jo ennen kuin ministerivalat olivat vannottu.

Pahin pelkoni liitty talouteen. Venezuela on jo konkurssissa ja nyt aitoa Hugo Chavezin talouspolitiikkaa aletaan soveltaa Suomessa! :sick:
 
Kyllä, ja kun nyt Persut valittivat asiasta, niin edellisten vaalien jälkeen oli valittajana SDP, näin siis vuonna 2015:
Sdp:n eduskuntaryhmä kertoi etukäteen aikovansa äänestää eduskunnan puhemiesvaalin äänestyksissä tyhjää. Syynä on se, ettei oppositiolle tule edustusta puhemiehistöön, kuten oppositiopuolueet ovat vaatineet.
Ryhmänjohtaja Antti Lindtmanin mukaan päätös ei ole kiukuttelua tai kohdistu kehenkään tiettyyn henkilöön. Puolue ei halua olla tukemassa menettelyä, jossa oppositio pudotetaan pois puhemiehistöstä.

– Kun hallitus on päättänyt ettei oppositiolle tule edustusta eduskunnan johtoon, niin omalta osaltamme emme halua päätöstä tukea, Lindtman sanoi tiedotustilaisuudessa äänestyksen alla.

Ihan vanhalla ja koetellulla kaavallahan tässä edetään. Aina joku on huuhtomassa itselleen ylimääräistä etua mutta politiikka on sellaista. Viimeksi asialla olivat demarit ja tällä kertaa Kokoomus. Ja taisi persujenkin ryhmäjohtaja jo olla sitä mieltä että heillehän se puhemiehen jakkara oikeasti kuuluu. Petteri Orpokin oli vielä ennen hallitusneuvotteluja nyt toteutetun mallin kannalla. Kannattaisi hommata isompi kannatus tai hakeutua hallitukseen niin ei tarvitsisi huudella :D Nyt oppositiollakin onneksi on edustus puhemiehistössä. Jos asialla lopulta on mitään muuta kuin periaatteellinen merkitys.
 
Saapa nähdä minkälaista tuhoa vihervasemmiston kannatukselle oppositiossa oleva oikeisto saa aikaan. Veikkaan, että ensi vaaleissa PS ja Kokoomus tulevat olemaan vaalivoittajat ja seuraavan hallituksen muodostajat.
 
Saapa nähdä minkälaista tuhoa vihervasemmiston kannatukselle oppositiossa oleva oikeisto saa aikaan. Veikkaan, että ensi vaaleissa PS ja Kokoomus tulevat olemaan vaalivoittajat ja seuraavan hallituksen muodostajat.

Jos veikkaa oppositiota seuraavien vaalien voittajaksi osuu melkein aina oikeaan.
 
näin Orpo sanoi vaalien jälkeen:
”Eduskuntahan sen sitten päättää, mutta perinne on ollut se, että puhemiehen paikka on toiseksi suurimman hallituspuolueen paikka.”

Puhemiehen paikan saikin toiseksi suurin hallituspuolue.

Kokoomus ajatteli vain, että se olisi ollut se toiseksi suurin hallituspulue, vaan nyt se olikin keskusta.

Joten kokoomus itkee...

 
näin Orpo sanoi vaalien jälkeen:
”Eduskuntahan sen sitten päättää, mutta perinne on ollut se, että puhemiehen paikka on toiseksi suurimman hallituspuolueen paikka.”

Puhemiehen paikan saikin toiseksi suurin hallituspuolue.

Kokoomus ajatteli vain, että se olisi ollut se toiseksi suurin hallituspulue, vaan nyt se olikin keskusta.

Joten kokoomus itkee...

Tässä kieltämättä oli vähän liian läpinäkyvää toimintaa, vähän kuten Jutta Urpilaisen kitinä, että nyt komissaariksi pitää valita nainen ( lue Jutta...)
 
Jos mietit valtaoikeuksia nykyään (Koiviston jälkeen) ja ainoata TP:tä jolle mikään ei käynyt... (hint! red btch from hell) niin olisiko Haavisto yhtään hassumpi?
Olen ollut tällä foorumilla nyt noin 5700 viestin verran jäsenenä, ja olen erittäin tyytyväinen siihen. Olen päässyt keski-ikäisenä suomalaismiehenä tutustumaan virtuaalisesti porukkaan joka on isänmaan asialla, mutta muuten hyvin heterogeeninen. Viimeaikainen homo-kuittailu nyt tökkii todella pahasti, se ei lainkaan vastaa omaa kokemustani tästä foorumista ja sen maanpuolustusporukasta.

Noh, tämän vanhan res. lutin mielipide on että Pekka Haavisto jakaa osaltani esim. meidän jäsenen @Bwana :n upvoten, sen tähden mä täällä olen, että opin ihmisiltä jotka ovat nähneet asioita joihin itsellä ei ikinä ollut accessiä.
Joten kyllä vanhat luuni lyötäisiin ihan rutiinilla LÄJÄÄN tämänkin Haavisto-nimisen presidentin edessä :salut:.

Pahempaakin olis varmaan tarjolla, tawja kakkosta jne.
Nyt ryhtiä ukot!

Toivottavasti et oleta että minulla olisi jotain homoja vastaan, kun ei todellakaan ole.

Otin vain kantaa siihen että on piirejä joissa Haavistoa karsastetaan sekä seksuaalisen suuntautumisen että puoluepoliittisten näkemysten johdosta. Minulle kuten suurimmalle osalle suomalaisista asialla ei ole sen suurempaa merkitystä. Ei ainakaan alle nelikymppisille äänestäjille jotka ovat kasvaneet ihan eri ilmapiirissä kun aikaisemmat sukupolvet.

Sillä on toki jotain merkitystä onko ulkoministeri tai presidentti homo vai hetero, sillä ne ovat edelleenkin monille ihmisille arvokysymyksiä ja asian merkitys kasvaa erityisen suureksi länsimaiden ulkopuolella.

Tuosta tulikin mieleen että minusta olisi todella hauskaa nähdä Putin kättelemässä Haavistoa (iloa se on vahingonilokin) mutta sitä tuskin tulen ihan vielä näkemään, kun Vladimir kättelee vain meidän pressoja...ulkoministeri on Sergein heiniä ja tuskin siitä suurta draamaa saa aikaiseksi :ROFLMAO:

Armeija ja homot olisi kyllä hyvinkin mielenkiintoinen keskustelunaihe kun siellä ne ovat edelleenkin kaapissa, vaikka aina niitä on siellä ollut ja tulee aina olemaan, niin kantiksina kuin varusmiehinäkin.

Jatkosodassa Touko Laaksonen toimi tulenjohtajana Helsingin ilmatorjuntarykmentissä, ja hänelle myönnettiin ansioistaan Vapaudenristi. Myöhemmin Laaksonen kertoi kiinnostuksensa univormuihin heränneen nimenomaan armeijassa ja varsinkin saksalaissotilaiden asujen myötä.

Kun se nyt ei kuitenkaan varsinaisesti tähän ketjuun liity ja Haavisto on sivari, niin jätetään se aihe väliin.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top