En tiedä. Viime kädessä eurooppalaiset itse ratkaisevat asian, ei sitä kukaan muu ratkaise puolestamme. Ja tähän --kansainvaellusteemaan-- minä liitän nämä isissannat ja kumppanit. Heiltä on saatava tietoa kaikesta siitä mitä ovat nähneet ja kokeneet. He ovat nähneet ja kokeneet ne mekanismit, jotka noilla alueilla pätevät ja toiseksi ovat olleet tekemisissä terrorismin kanssa de facto. Kuten
@Merkava totesi ei keinoja ole paljon, mutta niitä on, jos asia katsotaan sen väärtiksi. Mihinkään ylimieliseen hymistelyyn ei eurooppalaisilla enää ole varaa. On ymmärrettävä ja tiedettävä enemmän ja sitten jalostettava asiat lakeihin ja asetuksiin.
Sannat ja kumppanit tietävät varmasti esim. laittoman liikenteen mekanismeista enemmän kuin Pekka Haavisto tai kuka muu tahansa. Tietävät miten terrorismia organisoidaan ja millä mekanismeilla sitä puljataan. He tietävät varmasti yksityiskohtia siitä, miten rahaliikenne pelaa ja miten se hyödyke jaetaan jne.jne. kaikki tämä on raavittava kokoon. Kyllä suomalaiset sen osaavat, en minä sitä epäilekään ja jos eivät osaa, niin on korkea aika opetella.
Mutta en jaksa perustella enempää tätä näkemystäni, kyllä kai käsitykseni on tullut jo selväksi.

Enkä väitä omistavani viisasten kiveä, voin erehtyäkin, mutta ihmisenä uskon olevani oikeassa.