ILoveEU
Kenraali
Nyt sopisi Marinille kiitos-paita.
"Kiitos Trump - Operation Warp Speed 2020"
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Toki alueille, ei niitä duunarin lompakkoon ole tarkoitettu, mutta silti mitä ne irtisanotut duunarit näistä erityisistä rakennemuutosrahoista hyötyvät konkreettisesti? Saavat sielunhoitoa kilometritehtaalta, kun käyvät selvittämässä montako kertaa työtä on haettu. Virkailijat yrittävät jallittaa puhejudolla, jotta löytyisi joku peruste jolla korvaukset saisi evätä.Eikös ne tuet luvata kyseiselle alueelle.
Ei duunareille.
Viksulla maaseutukeskuksella on nykyaikana kokoajan onget vesillä.
Etitään mahollisia yrityksiä. Räätälöidään tukipaketteja. Ja ollaan valmiina pikakoulutuksiin ja kaavoituksiin.
Tulevat maakunnat antaa ehkä pienille kunnille pelimerkkejä aluekehitykseen.
Jos tuo toteutuu, niin sitten seuraava hallitusmuoto ehkä lätkäisee polkupyöriin ja busseihin autoveron, tasa arvon nimessä tokiOhitukseen kuluva aika ja matka kasvaa ihan mukavasti...
Niin, kysymyshän on mikä on "oikeaa" työtä ja mikä vain kevyttä puuhastelua.Olen sinänsä samaa mieltä.
Mutta pointtini oli, että Huawein pomo on pikkasen eri asemassa kuin tavan perusduunari. Jos perusduunari paiskoisi 80-tuntista työviikkoa eikä kesälomaa olisi neljään vuoteen, muu elämä jäisi elämättä. Monet isot kihot ovat tavallaan koko ajan töissä, mutta se ei estä hoitamasta niitä duunihommia puhelimella ja Iipädillä milloin Kustavista veneeltä, milloin "sidosryhmäpalaverista" Itä-Lapista kanalintujahdista ja milloin reissun päältä ulkomaanmatkalta Venetsiasta... Tätä tarkoitin, ja minusta tuntuu että ko. boss on liian kaukana kuplassaan verrattuna työntekijään, joka on konkreettisesti sidottuna työssään aikaan ja paikkaan ilman mitään lisäetuja.
Siksi provo oli mielestäni huono, ja myös Sannan hehkutus sen suhteen.
Jos teette 40h/viikko tuskin on tarvetta lisätä työtunteja, mutta teettekö? Harva tekee.Mistä ne tunnit otetaan? niitä on vain rajalliset 24 vuorokaudessa?
En tiedä onko suomalainen työ jotenkin erityisen tuottoisaa. Tämä varmasti vaihtelee aloittain ja työkohtaisesti, mutta väittäisin että keskivertoisesti suomalaisen työn hyvä tuottavuus on paljolti legendaa. Ei se ehkä huonointa ole, mutta parempaakin löytyy.Työ on kyllä yhtä raskasta, mutta se ei tarkoita sitä, että yhtä raskaalla työllä saadaan sama tulos aikaiseksi. Monesti kovemmalla työllä saadaan aikaan huonompi lopputulos.
Näkyy hyvin kansainvälisissä konserneissa. Suomeen tuo työtapa on tullut 90-luvun jälkeen.
Hah! Missä on todisteet korrelaatiosta väkimäärän (plus maahanmuuttajat), nopeusrajoitusten ja autojen lukumäärän teillä, välillä? Mitä enemmän kehitysmaalaisia, joille auto on status-asia, sitä enemmän tyhmää pörräystä, koska eivät osaa tehdä mitään hyödyllistä. Nopeusrajoitukset maksimoivat tämän hyödyttömän kansanosan viipyvyyden tien päällä.Niin,
Hallitus aikoo päivittää koko Suomea koskevan nopeusrajoitusohjeen – lisää 30 km/h alueita ja uudet kriteerit yli 80 km/h teille
Parhaillaan lausuntokierroksella oleva uusi liikenneturvallisuusstrategia sisältää myös nopeusrajoituksia koskevia merkittäviä muutosmainintoja.www.is.fi
Sinänsä mielenkiintoinen idea.
Kun lukee uutisointia 2004 vuodelta, kun Helsingin keskustassa kaupunki itse laski nopeudet 50kmh -> 40kmh, suusta tuli vaahtoa ja tärinä oli kovaa, että päästöt lisääntyy ja kaupunki tukkeutuu.
Helsingin kaupungin oman raportin mukaan 2005 vuonna, vuosi nopeuslaskujen jälkeen:
"Kesällä 2004 alennettiin monien Helsingin katujen nopeusrajoitusta kymmenellä kilometrillä tunnissa. Toimenpide alensi pistenopeuksia keskimäärin vain 1,5 kilometrillä tunnissa. Onnettomuuskustannusten säästö on silti noin 5 miljoonaa euroa vuodessa. Toimenpide ei lisännyt ruuhkautumista eikä siten myöskään pakokaasupäästöjä. Helsinkiläisten enemmistö oli tyytyväinen nopeusrajoituspäätökseen."
Ja sama 2010 vuoden nopeuslaskujen jälkeen:
"Kesällä 2010 tehtyjen nopeusrajoitusten laskujen jälkeen voitiin havaita ajonopeuksien keskiarvon muuttuneen vain muutamalla kilometrillä tunnissa."
Kaikki ei ole aina niin yksinkertaista, miltä se näyttää. Käytännön ajonopeus on myös suhteessa autojen määrään, eikä pelkästään maksiminopeuteen. Päästöt ovat myös suhteessa siihen aikaan, jonka auto liikkuu ja kiihdytysten määrään, eikä pelkästään maksiminopeuteen.
Simpauttaja
Niin, kysymyshän on mikä on "oikeaa" työtä ja mikä vain kevyttä puuhastelua.
On monia raskaita perustöitä joita ei varmasti jaksaisi 80-tuntista viikkoa, mutta sitten on niitä perustöitä joissa rasitus ei ole sen erikoisempaa kun Huawein pomon hommassa.
Tässä kieltämättä järjettömässä Huawei esimerkissä (jos se nyt pitää oikeasti paikkaansa) on kuitenkin totuuden siemen. Suomalainen tekee lyhyttä työaikaa. Kuten aina, järkevä numero on huomattavasti pienempi kuin se 80h. Hyvä esimerkki kuinka työmarkkinaa voitaisiin korjata, ilman ostovoiman menetystä.
Hah! Missä on todisteet korrelaatiosta väkimäärän (plus maahanmuuttajat), nopeusrajoitusten ja autojen lukumäärän teillä, välillä? Mitä enemmän kehitysmaalaisia, joille auto on status-asia, sitä enemmän tyhmää pörräystä, koska eivät osaa tehdä mitään hyödyllistä. Nopeusrajoitukset maksimoivat tämän hyödyttömän kansanosan viipyvyyden tien päällä.
Ylioppilaaksi kuulostat välillä todella typerältä.
Rakennusteollisuudesta oiva esimerkki kun viiden suomalaisen timpurin porukka tekee saman homman nopeammin kuin komppaniallinen etelähelsinkiläisiä adidasverkkareita ja niitä suomalaisten tekemisiä ei tarvi purkaa ja tehdä toiseen kertaan. Silti tämä komppaniallinen tilataan joka kerta uudelleen ja uudelleen. Kun vertaa suomalaisen ja slaavin tunteja samaan työhön niin on se suomalainen aika kova luu vieläkin työn jäljestä puhumattakaan. Voin tähän vielä antaa ilmaisen neuvon: älkää ikimaailmassa ostako pääkaupunkiseudulta yhtään mitään uustuotantoa.En tiedä onko suomalainen työ jotenkin erityisen tuottoisaa. Tämä varmasti vaihtelee aloittain ja työkohtaisesti, mutta väittäisin että keskivertoisesti suomalaisen työn hyvä tuottavuus on paljolti legendaa. Ei se ehkä huonointa ole, mutta parempaakin löytyy.
No, tuossa juurikin ns. "Jari Koskisen tietä" koluttuani pisti silmään että 60 km/h rajoitusta oli jatkettu entisestään. Onhan se toki kustannustehokkaampaa kuin korjata sitä(kin) baanaa.Hallitus aikoo päivittää koko Suomea koskevan nopeusrajoitusohjeen – lisää 30 km/h alueita ja uudet kriteerit yli 80 km/h teille
Parhaillaan lausuntokierroksella oleva uusi liikenneturvallisuusstrategia sisältää myös nopeusrajoituksia koskevia merkittäviä muutosmainintoja.www.is.fi
Mitäpä tuohon sanoa, aina kun luulee että hulluus on jo saavuttanut maksimin, Marinin hallitus pistää kyllä paremmaksi. Kaupungeissa mateleva liikenne ei kyllä taida toimia vihreiden arvojen kanssa.
Toki alueille, ei niitä duunarin lompakkoon ole tarkoitettu, mutta silti mitä ne irtisanotut duunarit näistä erityisistä rakennemuutosrahoista hyötyvät konkreettisesti? Saavat sielunhoitoa kilometritehtaalta, kun käyvät selvittämässä montako kertaa työtä on haettu. Virkailijat yrittävät jallittaa puhejudolla, jotta löytyisi joku peruste jolla korvaukset saisi evätä.
En tiedä onko suomalainen työ jotenkin erityisen tuottoisaa. Tämä varmasti vaihtelee aloittain ja työkohtaisesti, mutta väittäisin että keskivertoisesti suomalaisen työn hyvä tuottavuus on paljolti legendaa. Ei se ehkä huonointa ole, mutta parempaakin löytyy.
Mitä varten pitenisi?Pääpointtina siis työajan pidentäminen.
Ja siten että työpaikalla oltavilla aloilla työviikko pitenee vaikka tunnilla.
Autojen ohitukset?Varsinkin pyöräilyn kannalta se on turvallisempaa, jos kadun nopeusrajoitus on 30 km/h. Tällöin esim. ohitukset sujuvat turvallisemmin.
Kai ne lainkuuliaisina ajavat jalankulkijoiden joukossa, kun kerran ovat jalankulkuun rinnastettavaa "kevyttä liikennettä".Koskeeko 30 km/h myös spandex-erkkejä vai suihkiiko ne edelleen sen 50 km/h muun liikenteen seassa?
Kaupungissa jossa itse asun, on lähes koko keskusta 30 km/h -aluetta, mutta autovirran todellinen nopeus on kyllä jotain 40–50 km/h. Ne jotka ajavat nopeusrajoituksen mukaan ovat polkupyöriä ja muita "tientukkeita".Autojen ohitukset?
Ihmisten ja suomalaisten tuottavuuksissa on eroa. Eräs tuntemani mies rakensi omakotitaloja pääasiallisesti yksin ja useita kuukausia nopeammin kuin 3-5 hlön kirvesmiesporukat. Aikoinaan naapurustossa kahden miehen koalitio rakensi omakotitalon valmiiksi kuukausia nopeammin nopeammin kuin 5 ukkoa toisessa naapurissa.Rakennusteollisuudesta oiva esimerkki kun viiden suomalaisen timpurin porukka tekee saman homman nopeammin kuin komppaniallinen etelähelsinkiläisiä adidasverkkareita ja niitä suomalaisten tekemisiä ei tarvi purkaa ja tehdä toiseen kertaan. Silti tämä komppaniallinen tilataan joka kerta uudelleen ja uudelleen. Kun vertaa suomalaisen ja slaavin tunteja samaan työhön niin on se suomalainen aika kova luu vieläkin työn jäljestä puhumattakaan. Voin tähän vielä antaa ilmaisen neuvon: älkää ikimaailmassa ostako pääkaupunkiseudulta yhtään mitään uustuotantoa.
Eos, mutta uutisissa sanotaan aina että firmasta X irtisanotuille on varattu jotain äkillisen rakennemuutoksen rahastosta niin ja niin monta rahaa. Ihmettelen mitä näillä rakennemuutosrahoilla oikeasti tehdään. Olipa työpaikka ollut missä firmassa tahansa, km-tehtaan palvelut ovat aina samat. Kyttäämistä, kuulustelua, tyhmiä kysymyksiä ja lähihoitajan koulutuksen pakkomyyntiä.Pitäisikö niiden saada jotain? Sitten pitäisi muuttaa lakeja