Rinteen/Marin hallituksen politiikka ja siitä keskustelua.

Pistän taalan vetoa, että pystyn jo ennakkoon arvaamaan, kuka on virkaan parhaiten soveltuva.


Poliisiammattikorkeakoulun rehtorin määräaikaista virkasuhdetta hakee 14 hakijaa​

Sisäministeriö

Poliisiammattikorkeakoulun rehtorin määräaikaiseen virkasuhteeseen (1.1.2022‒31.7.2025) tuli määräaikaan mennessä 14 hakemusta.
Määräaikaista virkasuhdetta hakevat seuraavat henkilöt:
  • Alkiora Petri, oikeustieteen lisensiaatti
  • Enqvist Måns, Doctor of Science in Law
  • Heinämäki Anna-Kaisa, hallintotieteiden maisteri
  • Hietanen Arto, hallintotieteiden maisteri
  • Holopainen Samppa, oikeustieteen lisensiaatti
  • Karjalainen Mika, filosofian tohtori
  • Koivuniemi Tiina, filosofian tohtori
  • Kuokkanen Jan
  • Laitinen Marko, kasvatustieteen tohtori
  • Muttilainen Vesa Petteri, yhteiskuntatieteiden tohtori
  • Nieminen Mika, filosofian tohtori
  • Rantaeskola Satu, oikeustieteen tohtori
  • Rikander Henri, oikeustieteen tohtori
  • Syrjä Juha, Doctor of Criminal Justice
Poliisiammattikorkeakoulun rehtori johtaa Poliisiammattikorkeakoulun toimintaa. Lisäksi hän käsittelee ja ratkaisee ne sisäistä hallintoa koskevat asiat, joita ei ole säädetty tai määrätty Poliisiammattikorkeakoulun hallituksen käsiteltäviksi ja ratkaistaviksi taikka ohjesäännössä määrätty muun Poliisiammattikorkeakoulun virkamiehen käsiteltäviksi ja ratkaistaviksi.

Poliisiammattikorkeakoulu on Suomen ainoa poliisioppilaitos. Poliisiammattikorkeakoulu keskittyy poliisin koulutukseen, tutkimukseen ja kehittämiseen, ja se on sisäministeriön alainen toimija.



https://intermin.fi/-/poliisiammatt...-maaraaikaista-virkasuhdetta-hakee-xx-hakijaa
 
Sanna Marinista olin jotenkin hieman innoissani silloin kun hän aloitti. Viehättävä nainen edustamassa Suomen tuolla maailmalla. Onhan se ihan hyvä ajatus (y)

Entäs sitten valinnan jälkeinen 'track record' :
- sekoilevaa johtamista
- huonoa sopimista EU:ssa
- yritti ilmaisia aamiaisia
- viihtyy lehtien kuvissa omaa imagoaan muokkaamassa
- laihtuu silmissä liiallisen juoksemisen takia 2021
- huomio laukkujen mainostamisessa

... että jotenkin glamour vähenee koko ajan ja vaikuttaa saavuttaneen palkka-tason jossa esillä oleminen on tärkeämpää kuin kompetenssi.

Mulla ei enää aikoihin ole ollut samaa hyvää viilistä. Ihastus niinku lopahti aikaa sitten, nyt aika vastenmielinen pääministeri.

.
 

Hallituksen uusi selvitys esittää työpysäköinnin verottamista – ”erityisesti kuntakeskuksissa ja vastaavilla alueilla”​

Kävelyn ja pyöräilyn edistämistä pohtivassa uudessa selvityksessä esitetään työntekijöiden pysäköinnin verollepanoa koko maassa.




"Selvityksessä esitetään muun muassa työpaikalla tapahtuvan autopysäköinnin muuttamista veronalaiseksi luontaiseduksi."

–Työnantajien tulisi vähentää ilmaisten parkkipaikkojen tarjontaa työntekijöilleen erityisesti kuntakeskuksissa ja vastaavilla alueilla. Näillä alueilla hyvä ratkaisu on usein se, että työnantaja vuokraa pysäköintipaikat keskitetyistä laitoksista ja työntekijät huolehtivat itse pysäköinnin kustannuksista, selvitys toteaa.


Työpysäköinnin taloudellisia ohjauskeinoja pitääkin nyt selvityksen mukaan selvittää vielä tarkemmin sekä ottaa käyttöön ”kokeiluluontoisesti”.

https://www.is.fi/autot/art-2000008270332.html


Ei taida toteutua.

Hallituksella ja Vihreillä on virallinen tavoite että suomalaisista pistettäisiin kolmasosa pyöräilemään tai kävelemään töihin, kuulemma tuon ilmaston pelastaisi. Mikäs ettei, onhan meillä Suomessa varsin lyhyet työmatkat ja miellyttävät kävelykelit ympäri vuoden, eikä kenelläkään kiire mihinkään. Pysäköinnin verottaminen siis on osa tätä "kannustavaa" kampanjaa.

Toisaalta hyvänä puolena, siinä tallaillessa on hyvää aikaa poltella pari marisätkää.
 
Viimeksi muokattu:
Sanna Marinista olin jotenkin hieman innoissani silloin kun hän aloitti. Viehättävä nainen edustamassa Suomen tuolla maailmalla. Onhan se ihan hyvä ajatus (y)

Entäs sitten valinnan jälkeinen 'track record' :
- sekoilevaa johtamista
- huonoa sopimista EU:ssa
- yritti ilmaisia aamiaisia
- viihtyy lehtien kuvissa omaa imagoaan muokkaamassa
- laihtuu silmissä liiallisen juoksemisen takia 2021
- huomio laukkujen mainostamisessa

... että jotenkin glamour vähenee koko ajan ja vaikuttaa saavuttaneen palkka-tason jossa esillä oleminen on tärkeämpää kuin kompetenssi.

Mulla ei enää aikoihin ole ollut samaa hyvää viilistä. Ihastus niinku lopahti aikaa sitten, nyt aika vastenmielinen pääministeri.

.

Kuluttavaa hommaa tuo on, en ihmeemmin kadehdi. Gloria ja glamour vähenee oli kuka vaan hommissa. Arki ja ns. realiteetit tulee päälle vaikka miten yrittäisi väistellä.
 
Marin muutenkin vaikuttaa sellaiselta ideologia edellä - faktat sivuutetaan - mentaliteetin omaavalta tyypiltä. Realismi jätetään ideologian tieltä huomioimatta. Varsinkin talousasioissa. Velkaa voidaan aina ottaa ja se on ilkeän kylmäävää kokkarimeininkiä, jos sovituissa menokehyksissä täytyy pysyä ja pitäisi viedä vähän jonninjoutavuuksilta karkkirahat.
 
Sanna Marinista olin jotenkin hieman innoissani silloin kun hän aloitti. Viehättävä nainen edustamassa Suomen tuolla maailmalla. Onhan se ihan hyvä ajatus (y)

Entäs sitten valinnan jälkeinen 'track record' :
- sekoilevaa johtamista
- huonoa sopimista EU:ssa
- yritti ilmaisia aamiaisia
- viihtyy lehtien kuvissa omaa imagoaan muokkaamassa
- laihtuu silmissä liiallisen juoksemisen takia 2021
- huomio laukkujen mainostamisessa

... että jotenkin glamour vähenee koko ajan ja vaikuttaa saavuttaneen palkka-tason jossa esillä oleminen on tärkeämpää kuin kompetenssi.

Mulla ei enää aikoihin ole ollut samaa hyvää viilistä. Ihastus niinku lopahti aikaa sitten, nyt aika vastenmielinen pääministeri.

.
Olisit muistellut vanhoja sanontoja, kirjaa ei pidä arvostella kannen perusteella ja moni kakku päältä kaunis. :cool:
 
Ei tuossa ole järjen hiventä. Rokotustodistuksen saa kannasta. Testitulokset saa halutessaan jos on tarve lennellä ulkomaille. Mikä tarkoitus passille jää?

On erikoista että nyt puuhataan "passia" siihen että saisi käyttää jotain palveluita maan sisällä. Eikö ravintola- ja viihdeala ole jo muutenkin kärsinyt - nyt vielä halutaan sulkea pois osa asiakkaista? Ymmärtäisin jos ei olisi ollenkaan saatavilla rokotetta - joka suojaa kohta 70-80% kansalaisista - ja tarkoitus esimerkiksi seurata sitä ketkä kävivät lonsertissa jolloin jäljittäminen olisi helpompaa. Mutta ehei, tämän tarkoitus on painostaa niitä ihmisiä jotka eivät syystä tai toisesta halua vielä ottaa näitä kyseisiä rokotteita. Turhaa paskaa jolla vain hankaloitetaan kansakunnan paluuta normaaliin.

Hulluimmat suunnittelevat "viruspassia" alle 12-16 vuotiaillekin. Siis miksi? Faktahan oli että lapsista ei tartu, koulut pidetään aina auki, lapsille ei tule oireita? Mitä ne hysteerikot oikein pelkäävät?

Ne, 2 tai kohta 3 kertaa rokotetut, pelkäävät niitä joita ei ole rokotettu!!

Passi olisi toiminut kevät talvella 2020. Kaikki ne jotka tulivat ulkomailta, niille olisi pitänyt lätkäistä 2vk kestävä passi vaikka otsaan niin ei olisi tarvittu sulkea koko Suomea. Siinä ei olisi häiritty kuin muutamia kymmeniä tuhansia rajojen yli kulkijoita. Olisi se ollut parempi kuin show jossa tehdään keinotekoinen raja Suomen sisälle - ja lisää rajoja ja erottelua vaan suunnitellaan. Ei tietenkään kansakunnan ulkorajoille vaan kansalaisten välille.
 
Viimeksi muokattu:
Pistän taalan vetoa, että pystyn jo ennakkoon arvaamaan, kuka on virkaan parhaiten soveltuva.
Jos sisäministeri pääsee asiaan vaikuttamaan, niin oma veikkaus on Anna-Kaisa Heinämäki. Työuraa löytyy myös poliisin puolelta ja pitkäaikainen Tampereen vihreiden kärkipoliitikko, joten "oikeaa väriä" tunnustetaan. Parin viime kauden apulaispormestari ja nyt tais olla jossain johtajan virassa Tampereella parhaillaan.
 
Pari uutista.


Asunto ei ole enää aina varma sijoitus – kyselyn mukaan keskusta olisi puolueista halukkain tukemaan tappiolla kotinsa myyviä​


Pitäsköhän autonsa tappiolla myyviä myös tukea?
 
Senkö takia täällä ollaan niin hulluja omistusasuntoihiin kun kuvitellaan sitä sijoituksena?! Minä olen kuvitellut että asunto on sitä varten ettei tarvitse taivasalla asua.
Se on sitten eri asia jos on rahaa hankkia enemmän kiinteistöä kuin missä asuu, se on sitten sijoittamista.
 
Sanna Marinista olin jotenkin hieman innoissani silloin kun hän aloitti. Viehättävä nainen edustamassa Suomen tuolla maailmalla. Onhan se ihan hyvä ajatus (y)

Entäs sitten valinnan jälkeinen 'track record' :
- sekoilevaa johtamista
- huonoa sopimista EU:ssa
- yritti ilmaisia aamiaisia
- viihtyy lehtien kuvissa omaa imagoaan muokkaamassa
- laihtuu silmissä liiallisen juoksemisen takia 2021
- huomio laukkujen mainostamisessa

... että jotenkin glamour vähenee koko ajan ja vaikuttaa saavuttaneen palkka-tason jossa esillä oleminen on tärkeämpää kuin kompetenssi.

Mulla ei enää aikoihin ole ollut samaa hyvää viilistä. Ihastus niinku lopahti aikaa sitten, nyt aika vastenmielinen pääministeri.

.
Tämän osasin arvata jo alussa, vaikken ihan tämän tasoista menoa osannut ennakoida. Ajatus nuoresta naisesta pääministerinä on ihan kiva, mutta väärä henkilö. Henkilöstä oli tietoa jo ennenkin, että kyseessä on demareiden äärivasemmasta laidasta tuleva pyrkijä, jolla todennäköisesti on taidot toissijaisia verrattuna verkostoitumiseen oman edun vuoksi. Toisaalta en nyt lähtisi kovin tuoreita kolmekymppisiä laittaa ministeriksi jalkovälin muodoista riippumatta. Ihmisillä kun tuntuu järki nousevan päähän vasta joskus nelikymppisyyden tienoilla.
 
Senkö takia täällä ollaan niin hulluja omistusasuntoihiin kun kuvitellaan sitä sijoituksena?! Minä olen kuvitellut että asunto on sitä varten ettei tarvitse taivasalla asua.
Se on sitten eri asia jos on rahaa hankkia enemmän kiinteistöä kuin missä asuu, se on sitten sijoittamista.
Halpa raha. Ei menossa ole ollut järkeä vuosikymmeneen.
 
Elite oli se toinen kuppila johon aikoinaan Helsingistä asuntoa etsivänä päädyin. Kesä oli kuuma joten olut tuopillinen kelpasi... V*ddu, 60 markkaa terassilla A-tuopista! Sain puhelimeen ilmoituksen että sain asunnon, tilasin konjakin, 150mk.. totesin että tämä ei ole köyhille opiskelijoille tehty paikka...
Tuttu mesta vuodelta 1998... olin silloin Postipankin trading-salissa bondi-diilerinä, ja totesin ettei tämä ole köyhän valtion köyhille valtion bondi-diilereille tehty paikka :) ...
siellä oli lonnimassa lähinnä valtion apurahataiteilijoita, joihin ei Unioninkadun Possulaiset lukeutuneet,
vaikka olisi ehkä pitänyt :cool: .
 
Tuttu mesta vuodelta 1998... olin silloin Postipankin trading-salissa bondi-diilerinä, ja totesin ettei tämä ole köyhän valtion köyhille valtion bondi-diilereille tehty paikka :) ...
siellä oli lonnimassa lähinnä valtion apurahataiteilijoita, joihin ei Unioninkadun Possulaiset lukeutuneet,
vaikka olisi ehkä pitänyt :cool: .
Olihan "Eliten terassi" tuttu käsite, että vähän tiesin mihin menen -v 96.. Oli vain ne hinnat sitten vähän odotetumpia järkyimmät...
 
Back
Top