Rinteen/Marin hallituksen politiikka ja siitä keskustelua.

Löytyykö? Niinkö Fortumista? Kuka on ottanut vastaan Uniperin perikadosta?
En ottanut kantaa yksittäiseen firmaan, etenkään jossa Suomella on suuri osakkeenomistajan omistajan vastuu, vai onko sitä vastuuta olemassakaan. Etenkin puhutaan omistajanojaus / ei kuulu mulle ministerin ohjaus. Olen seurannut yritysmaalimaa ja kuunnellut elämänkertoja, aina kun politiikot on messissä soutamista, huopaamista ja kukaan ei ota vastuuta, oikean johtajan sopimuksella töissä ollaan aina saavutettavissa ja mokat johtaa seuraamuksiin.
 
Viimeksi muokattu:
En ottanut kantaa yksittäiseen firmaan, etenkään jossa Suomella on suuri osakkeenomistajan omistajan vastuu, vai onko sitä vastuuta olemassakaan. Etenkin puhutaan omistajanojaus / ei kuulu mulle ministerin ohjaus. Olen seurannut yritysmaalimaa ja kuunnellut elämänkertoja, aina kun politiikot on messissä on soutamista ja huopaamista, johtajan sopimuksella töissä ollaan aina ja mokat johtaa seuraamuksiin.
Aloitetaan vastuunkanto Yarasta ja Carunasta..
 
Tuossa keississä ja koko marinin bile-julkisuuskuvassa ei mua haittaa se että joku juhlii harva se viikko. Ihan sama se.

Mutta...

Se suoraan sanottuna vituttaa että noin isossa edustusvirassa oleva ihminen, hoitaa julkisuuskuvaansa kuin 16-vuotias.
Tämä ihminen päättää kuitenkin helvetin isoista asioista koskien meitä kaikkia. Pääministerin uskottavuudesta tässä on kysymys. Sitä ei ihan hirveästi enää marinilla ole.

Luojalle kiitos että Suomessa Presidentti vielä johtaa ulkopolitiikkaa.
 
TP myöntänee Marinille välittömän eron tämän pyytäessä kun virassa olevan luottamusaseman vastuut, velvoitteet ja riskit ovat näin tuntemattomia käsitteitä pääministerillemme.


Syy: Virkamieslaki

14 §


"Virkamiehen on suoritettava tehtävänsä asianmukaisesti ja viivytyksettä. Hänen on noudatettava työnjohto- ja valvontamääräyksiä.

Virkamiehen on käyttäydyttävä asemansa ja tehtäviensä edellyttämällä tavalla."

19 §


"Virkamies on velvollinen asianomaisen viranomaisen pyynnöstä antamaan tälle tehtävän hoitamisen terveydellisiä edellytyksiä koskevia tietoja. Virkamies voidaan myös määrätä hänen terveydentilansa toteamiseksi suoritettaviin tarkastuksiin ja tutkimuksiin, jos se on tarpeen tehtävän hoitamisen edellytysten selvittämiseksi. Oikeudesta velvoittaa virkamies toimittamaan huumausainetestiä koskeva todistus on voimassa, mitä yksityisyyden suojasta työelämässä annetun lain 8 §:ssä säädetään. (13.8.2004/763)"
 
Viimeksi muokattu:
Omasta puolestani pääministeri voi tehdä mitä lystää vapaa-ajallaan, kunhan se 1) ei vaaranna virkatehtävien hoitoa ja 2) on kutakuinkin laillista. Eli noin yleisesti ottaen ryhmäseksiorgiat on ok (edellyttäen että osalliset ovat täysi-ikäisiä ja halukkaita), laittomien huumeiden vetäminen ei.

Mutta. Jos orgioista päätyy kuvamateriaalia nettiin ollaan tilanteessa 1). Pätevä poliitikko ei saata itseään tilanteisiin, jossa hänestä saatua kompromatia voidaan käyttää häntä vastaan, etenkään näinä aikoina. Eli orgiat visusti salassa ja ehdottoman luotettavalla porukalla.

Marinin biletys on toki kaukana orgioista mutta tältäkin kaplakalta olisi vältytty jos Marin olisi miettinyt asian loppuun saakka. Minua ei hänen juhlimisensa haittaa - bensan tai sähkön hinta ei olisi yhtään alhaisempi vaikka Marin olisi jättänyt bailut väliin - mutta sen verran isoa osaa rahvaasta Marinin käytös haittaa, että poliittinen epäsopu, hajanaisuus ja yleinen vittuilu lisääntyy. Joka taas hyödyttää tiedätte-kyllä-ketä.

Marinista ja bilehuumeista voidaan puhua sitten kun niistä on muutakin näyttöä kuin juhlakansan irtohuudahdukset tai huonolaatuisten kuvien pikselimössöt.
 
Aloitetaan vastuunkanto Yarasta ja Carunasta..
Eikö niissä omistaja (=valtio) myynyt omistuksensa ulkomaille?

Paha siinä on palkollisten vastaan panna. Renkipoika ei isännän teoista vastaa.

Mutta otetaan vaikka Stora-Enson Kervinen, joka stenasi Kemijärven sellutehtaan juuri siinä saumassa kun pohjoisen liukosellun kysyntä ja hinta rävähti taivaisiin. Eipä ollut mitä myydä..
 
Patologisten valehtelijoiden seura 🤭
Sun pitäs mennä omistajaohjausministeriksi, kun oot niin viisas ja aina löytyy ässä hihasta kuten Peralla..
Aloitetaan vastuunkanto Yarasta ja Carunasta..


Hänen mukaansa pääministerin kritisointia vaikeuttavat Marinin aggressiiviset fanit, jotka torjuvat kaiken kritiikin, vaikka se tulisi asiallisilta mediataloilta.

– Marinin ei tarvitse edes maalittaa kriitikkojaan, sillä fanilauma käy oma-aloitteisesti ja tunteenomaisesti kaiken kritiikin kimppuun, Kortesuo kirjoittaa.

Tästä on erikoinen kokemus myös toimittaja Jessikka Arolla, joka erehtyi arvostelemaan Marinin toimintaa.

Aro avaa kirjassa kokemuksiaan.

– Mä kerran olen tviitannut siitä, kun EU-kirjeenvaihtajat tekivät kritiikkiä Sanna Marinin toiminnasta. Hän pääministerinä ei anna haastatteluja tuolla Euroopan unionin tilaisuuksissa Brysselissä EUtoimittajille.

– Mä tviittasin sen ja tein ehkä kärjekkään kommentin: ”ihmeellistä että löytyy aikaa naistenlehdissä poseeraamiselle mutta ei EU-kirjeenvaihtajille”. Tää oli toiminnan kritisoimista, eikä mennyt mitenkään hänen henkilöönsä. Mä jouduin canceloimaan itseni ensimmäistä kertaa. Edes Venäjän trollit eivät ole saaneet mua canceloimaan itseäni kertaakaan. – – Minut leimattiin naisvihaajaksi.

– Mä loppujen lopuksi poistin sen tviitin, koska mä en jaksanut sitä hirviömäistä viestittelyä itseäni kohtaan. Ja mä lopulta jopa pyysin anteeksi, ihan kauheeta, Aro kertoo kirjassa.

Marin onkin Kortesuon mukaan onnistunut viestinnässään siinäkin, että ”hänellä on tällainen oma niin sanottu pieni trolliarmeija, joka leimaa kaikki kriitikot.”


Ei lisättävää.
 
Ei lisättävää.
Hyvä lainaus tuo patologisten valehtelijoiden seura 🤭

Kertoo kyllä enemmän lainaajasta, jos ei älyä mistä kommentti kumpuaa..autetaan..oli kommentti tähän
Onhan tuota tullut itekkin saunottua ja ryypättyä metästysporukan kansanedustajan kanssa.

Toki vanhojen ukkojen hommissa kännyköillä kerrotaan korkeintaan kotiin, että viikonloppu menee passissa. Ja että on kauhea ikävä kotiin.
 
Mitä et ymmärrä?

Ike ajoi tekstareillaan itsensä tilanteeseen, jossa hän olisi voinut ainakin teoriassa altistusta kiristämiselle kun viestitteli Johanna "tuksu" Tukiaisen kanssa intiimejä viestejä. Ministerin ei pitäisi itseään sellaiseen rakoon laittaa. Näin asiaa silloin perusteltiin.

Toki Ike tuskin välitti ja maine olisi vain kasvanut. Silloin on paha kiristää.

Varmaan Sanna ja bile-Ilmari ovat samassa tilanteessa. Mitä väliä boomereiden puheilla. :)

Ike taisi olla ns. "avoimessa suhteessa". Turussa oli vuosikymmeniä vakituinen naisystävä. Mutta Helsingissä sitten daamit vaihtuivat.
 
No aika erilaisessa kuplassa sitten eletään. Meilläpäin ei nimittäin ole tapana pienten lasten vanhempien hillua teinien kanssa huumebileissä.

Ja jos tuollaisesta olisi vihiä, niin lastensuojeluilmoituskin olisi kyllä paikallaan.

En tiedä niistä huumeista.

Mutta parempi kun pienen lapsen vanhempi ei juo kotonaan, vaan juo jossain muualla.

Joku tekisi siitäkin lastensuojeluilmoituksen. Joillekkin se voi olla arkea.
 
Back
Top