Rinteen/Marin hallituksen politiikka ja siitä keskustelua.

Ylläri-pylläri, kaikkein köyhimmiltä leikataan. Ei pitäisi tula yllätyksenä että sossun jono kasvaa. Itsekin olin silloin tytön ja koin omin nahon sen leikkurin.
Juu, ei osunut minuun mutta kavereihin. Niitä sitten sumplittiin ja pari saatiin "töihin". Lainausmerkeissä siksi, että tuttu kaveri otti heidät töihin työharjoitteluun sillä ehdolla etteivät saavu paikalle.. heput saivat täyden työmarkkinatuen ( tiedän, koska olen heidän kela-suomi-kela tulkki ja asioiden hoitaja) ja 9€/pvä korotuksen ja firma sai sen vähän yli 10€/pvä korvauksen "työllistämisestä"..
Kummatkin kuuluisivat sairaseläkkeelle, toisella 10% invaliditeetti ja B-lausunnot lääkäriltä muttei kelpaa.. toinen taas on hyvin maksaansa alkoholiin kyllästänyt ja lähinnä odotellaan kuolinilmoitusta...

FBlCxGTX0Ac2mGD

En nyt suoraan ota kantaa kulttuurileikkaukseen, mutta kun niitä leikkauslistoja ja tarpeita on esitetty niin Kok. kuin PS:n puolelta, niin mikä olisi se oikea leikkauslista? Köyhät?
Minun leikkauslista olisi kehitysyhteistyön varoista. Mää oon semmoinen vitun rasisti että mielummin rahat kotimaahan kuin kaiken maailman vinkuintiaaneille ja vuohipaimenille.

Ihan oikein että kulttuuriväki saa kans viikaatteesta koska tässä on rääkätty kaikki palkansaajat ja maanviljelijät sekä yrittäjät jo ahtaalle muutenkin. Seuraavaksi leikataan kansanedustajien määrä ja avustajien määrä puoleen ja nostaa niiden palkkaa niin voitaisiin saada sinne ihmisiä jotka olisi alansa ammattilaisia eikä näitä vitun shampanjasosialisteja ja muita vittupäitä.

”Oho,sori. Meni jo😁

Kohukulttuurileikkauksista repii hallitusta - ministeri Kurvinen toimi vastoin pääministeri Marinin ohjeistusta​

IL:n tietojen mukaan pääministeri Marin on tiistain ja keskiviikon aikana käynyt keskustan puheenjohtaja Saarikon kanssa keskustelua keskustan ja ministeri Kurvisen toiminnasta asiassa.
Musiikkialan edustajia oli sunnuntaina pääministerin virka-asunnolla Kesärannassa. Etualalla pääministeri Marin, hänen takanaan tiede- ja kulttuuriministeri Kurvinen.
Musiikkialan edustajia oli sunnuntaina pääministerin virka-asunnolla Kesärannassa. Etualalla pääministeri Marin, hänen takanaan tiede- ja kulttuuriministeri Kurvinen.

Musiikkialan edustajia oli sunnuntaina pääministerin virka-asunnolla Kesärannassa. Etualalla pääministeri Marin, hänen takanaan tiede- ja kulttuuriministeri Kurvinen. LAURA KOTILA / VALTIONEUVOSTON KANSLIA
Tekijän kuva
Lauri Nurmi
[email protected]
Tänään klo 18:32

IL:n tietojen mukaan tiede- ja kulttuuriministeri Antti Kurvinen (kesk) sivuutti tiistaina pääministeri Sanna Marinin (sd) antaman suullisen ohjeistuksen.
Kurvinen lähetti tiistaina aamulla pääministerille viestin, jossa hän kertoi julkistavansa aamupäivällä 18,4 miljoonan euron leikkauslistan taiteen ja kulttuurin rahoitukseen.

Pääministeri Marin soitti IL:n tietojen mukaan välittömästi ministeri Kurviselle ja pyysi tätä olemaan julkaisematta leikkauslistaa.
Marin perusteli ohjeistustaan sillä, että hallitusviisikossa oli tarkoitus löytää rahoitus leikkauksen perumiseksi.
Puhelussa Marin kertoi Kurviselle, että hänen arvionsa mukaan konkreettisen leikkauslistan julkistaminen aiheuttaisi turhaan järkytystä ja suuttumusta kulttuurikentällä tilanteessa, jossa puuttuvasta rahoituksesta oli määrä neuvotella viisikossa pääministerin johdolla.
IL:n tietojen mukaan leikkauslistan jukistaminen tuli pääministerin tietoon vasta tiistaina aamulla.

Keskustelu Saarikon kanssa​

Viime viikolla pääministeri Marin oli IL:n tietojen mukaan keskustellut Veikkauksen tuottojen aleneman kompensaatiosta keskustan puheenjohtajan Annika Saarikon kanssa.
Tässä keskustelussa pääministeri Marin oli ilmaissut tahtonsa poistaa leikkaukset osoittamalla taiteelle ja kulttuurille tarvittava rahoitus joko täydentävässä talousarviomenettelyssä tai lisätalousarviossa.
Hallituslähteiden mukaan pääministeri piti keskustelun jälkeen sovittuna sitä, että ongelma ratkaistaisiin viisikossa.
IL:n tietojen mukaan pääministeri on korostanut sitä, että hallituksilla on ollut tapana arvioida jokasyksyisen budjettiriihen jälkeen sitä, johtavatko joidenkin määrärahojen supistamiset kohtuuttomilta tuntuviin leikkauksiin.
Budjettiriihessään hallitus sopi täydentävästä talousarviomenettelystä. Hallituslähteiden mukaan viime viikkoina on käyty hallituksessa keskustelua taiteen ja kulttuurin leikkauksen perumisesta, koska ala on muutenkin kärsinyt koronapandemiasta raskaasti.
Koska asiasta oli tarkoitus neuvotella viisikossa, pääministeri pyysi sektoriministeri Kurvista olemaan julkaisematta leikkauslistaa, koska prosessi asian ratkaisemiseksi oli kesken.

Yritäkö nyt kertoa, että viinan pimeä myynti vähenee jos laillinen kauppa kielletään?
Joo niinhän mä just sanoin :facepalm: vastasin lähinnä siihen että se ei oo mitenkään pieni kuvio, ei nyt kun sitä saa kaupasta eikä toki varsinkaan silloin kun sitä ei saa, luetun ymmärtäminen vissiin vähä tökkii?

• Tykkää
Reactions: ER
Juu, ei osunut minuun mutta kavereihin. Niitä sitten sumplittiin ja pari saatiin "töihin". Lainausmerkeissä siksi, että tuttu kaveri otti heidät töihin työharjoitteluun sillä ehdolla etteivät saavu paikalle.. heput saivat täyden työmarkkinatuen ( tiedän, koska olen heidän kela-suomi-kela tulkki ja asioiden hoitaja) ja 9€/pvä korotuksen ja firma sai sen vähän yli 10€/pvä korvauksen "työllistämisestä"..
Siis oikeastiko firma saa työkokeilijasta ilmaisen työntekijän ja vielä 10 euroa päivässä sen päälle? Ainakaan TE-palveluiden sivuilla ei puhuta mitään siitä, että työnantaja saisi korvauksen työkokeilijan ottamisesta:

Joo niinhän mä just sanoin :facepalm: vastasin lähinnä siihen että se ei oo mitenkään pieni kuvio, ei nyt kun sitä saa kaupasta eikä toki varsinkaan silloin kun sitä ei saa, luetun ymmärtäminen vissiin vähä tökkii?
Vastasit pimeän viinan myyntiä koskevaan kommentiini: "Taitaa olla melko pientä verrattuna siihen jos alkoholi olisi laitonta.", en ole väittänyt sitä pieneksi mutta aloit tuosta mussuttamaan.

Digitaalinen muoti tulee kuulemma olemaan tulevaisuuden trendi. Ihminen herää aamulla ja ensimmäiseksi katsoo joltakin näytöltä minkälaisen mekon pukisi avattariensa ylle. Ja tämä oli YLE:n uutisissa juuri. Taas kerran, olen sanaton. Enkä edes tiedä, mikä helvetti on "avatar", ja miksi digitaalisia pukuja puetaan ja kenelle ja ovatko miehetkin avattaria.

Back